Honda's terug rijden uit Griekenland....

Hier kun je praten over je honda.
Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Brommers!

Honda's terug rijden uit Griekenland....

Bericht door Guggenheimer »

Ik heb een gekke oude tante en die heeft 4 Honda C50s in Griekenland staan. Nu willen we (plus nog vrijwilligers) ze gaan terug rijden...

Mijn vraag is dan ook.. wie heeft er ervaring met lange ritten en hoeveel KM is haalbaar op een dag en vooral LEUK? Ik moet namelijk 3500 km rijden naar Nederland. Misschien in etappes... tenzij ik er vertrouwen in heb dan misschien een lange zomer tocht.

Ik ben er al mee bezig en ben al een paar keer wezen rijden in Griekenland. Ze rijden prima, ik ga nog nadenken over onderdelen die ik ga vervangen voor de grote rit en welke onderdelen ik mee moet hebben. Los van het gereedschap.

Ik wil dit in 2026 of 2027 doen..

Ben benieuwd of mensen ervaringen hebben hiermee.

Ik ben afgelopen jaar heel erg ziek geweest dus even helemaal eruit geweest. Maar alles is weer ok...
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Re: Honda's terug rijden uit Griekenland....

Bericht door hypercub2 »

neem de boot van griekenland naar Ancona in Ialië, scheelt een stuk.
zo`n 250~300 km op een dag is haalbaar, je bent dan moe maar toch genoeg energie over.

Welcome back to health!
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

hypercub2 schreef: 27 dec 2025 14:52 neem de boot van griekenland naar Ancona in Ialië, scheelt een stuk.
zo`n 250~300 km op een dag is haalbaar, je bent dan moe maar toch genoeg energie over.

Welcome back to health!
250 is veel zeker als je hele stukken bergop/bergaf hebt. Op vlakkere delen perfect haalbaar. Dan zit je dus snel een week of 2 enkel op de brommer.
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Naar Normandië deden we ong. 250 km/dag. En dan nog rondcrossen op zoek naar café`s.
dat was wel met een xr80 blok onder mijn xl, en de rest had 70cc horizontaal. Dan kom je daar redelijk aan.
Maar idd, rekening houden met bergen, kleine dorpjes, verdwalen..
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

lange brommer ritten zijn leuk man, vooral als je toch niks anders hoeft te doen. ik heb wel wat door europa gereden met mn c50. spanje een aantal keren, pakembeet 1500km, een weekje lekker door frankrijk tuffen, maar kan ook in 3 dagen ofzo, is alleen niet zo leuk, en uitputtend... je moet de tijd nemen.
tentje en slaapzak mee, beetje wildkamperen, goedkopere toervakantie kan je niet hebben. natuurlijk wel het nodige gereedschap mee, en bandeplak spullen en een goeie fietspomp, dan zal je nooit stranden. eitje
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

hypercub2 schreef: 27 dec 2025 16:54 Naar Normandië deden we ong. 250 km/dag. En dan nog rondcrossen op zoek naar café`s.
dat was wel met een xr80 blok onder mijn xl, en de rest had 70cc horizontaal. Dan kom je daar redelijk aan.
Maar idd, rekening houden met bergen, kleine dorpjes, verdwalen..
welja met 70cc ed kun je wel wat meer hebben. En ga bergop ook wel vlotter mee :D
paar jaar terug met een groep naar Parijs getuft en met 50cc is dat zwaar (mss dat een J1 geen ideale brom was ook maar bon). Vanaf je 200km doet via kleinere baantjes, die grote routes laat je sowieso links liggen wegens fietspad onbekend en auto's die toch snel voorbij zoefen, voel je dat daags nadien wel en is de goeste om terug op dat ding te kruipen om nog es zoveel te rijden minder groot dan dag voordien.

vandaar dat ik zeg +250km is een utopie als je er +3000km te gaan hebt. Want dan ga je zeker dagen hebben dat je zegt, bon vandaag skippen we of vandaag doen we maar 100km wegens snertweer. En die heb je sowieso wel eens. Rij je vanuit Zuid-Frankrijk/Italië terug heb je grotere kans op snertweer vanaf je in de buurt van de Alpen komt. Je moet er dan nog niet eens over rijden.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

200-350km per dag is haalbaar

Zo voornamelijk banden binnenbanden gereedschap en wat klein spul (bouten moeten, tape, tyrip en ijzerdraad)mee nemen en zorgen dat je iemand thuis heb zitten die eventueel een blokje op kan sturen.

Bergen op met 50cc moet je rekenen dat je met snelheden variëren van 10 tot 20 km/h doet dus af en toe een pauze houden voor het blokje is wenselijk.

Ken een paar jongens die een aantal jaar terug naar Turkije en Rusland zijn geweest dus Griekenland moet ook te doen zijn in een kleine 2 weken
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

butt head schreef: 28 dec 2025 22:37 200-350km per dag is haalbaar

Zo voornamelijk banden binnenbanden gereedschap en wat klein spul (bouten moeten, tape, tyrip en ijzerdraad)mee nemen en zorgen dat je iemand thuis heb zitten die eventueel een blokje op kan sturen.

Bergen op met 50cc moet je rekenen dat je met snelheden variëren van 10 tot 20 km/h doet dus af en toe een pauze houden voor het blokje is wenselijk.

Ken een paar jongens die een aantal jaar terug naar Turkije en Rusland zijn geweest dus Griekenland moet ook te doen zijn in een kleine 2 weken
ken er die 2j terug naar Estland zijn gereden via Zweden ofzo met C90's. Het kan zeker maar zelfs zijn hebben nooit verder of 250km/dag gedaan. Dermee met 50cc's is dat al ff puffen. Met snellere dingen, m'n MSX gekocht deze zomer in Beringen naar Brugge via binnendoor gegaan was ook 250km was ook een 4u (mits stop voor ijsje/drankje). Verder constant legale snelheden, vooral 70kmh banen en paar kortere stukjes snelweg om snel terug op een andere baan te komen.
PB HONDA PC50
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda PC50 K1
Honda PC50 Deluxe
Honda C50 Little Cub

Bericht door PB HONDA PC50 »

Ga je met 4 man 4 C50’s terug rijden? Niet je eigen brommers al heb je er een paar keer op gereden? Staan ze op NL-kenteken? Zijn de verzekeringen op orde?

Lang lang geleden heb ik ook wel Europa-ritten gedaan, ik geloof niet in 350km per dag, dat is met 50cc zeker 10 maar misschien eerder 12 uur rijden! Ik zou gemiddeld van 150 per dag uit gaan, anders ben je na 5 dagen al echt gesloopt. Maar goed, dat is mijn ervaring van toen ik nog jong, flexibel en een beetje onwetend was.

Persoonlijk zou ik een roadtrip met een busje maken naar Griekenland en op de terugweg die C’tjes achterin..
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ja of een aanhangertje, dat is het meest praktische. maar ik geloof dat het de bedoeling was om een leuke tocht te maken met vrienden.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

PB HONDA PC50 schreef: 01 jan 2026 21:55 Persoonlijk zou ik een roadtrip met een busje maken naar Griekenland en op de terugweg die C’tjes achterin..
Lijkt me slimste te zijn.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

lil schreef: 01 jan 2026 22:43 ja of een aanhangertje, dat is het meest praktische. maar ik geloof dat het de bedoeling was om een leuke tocht te maken met vrienden.
Kan beter een busje pakken, scheelt een hoop tijd en je brommers staan veiliger.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ja moet je net een busje hebben natuurlijk, maar dat was mn punt niet.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 02 jan 2026 19:05 ja moet je net een busje hebben natuurlijk, maar dat was mn punt niet.
Aanhangertje voor 4… regels die verschillen van land tot land ivm aanhangertjes… ik denk ook dat busje wel slimmer idee is.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 02 jan 2026 19:05 ja moet je net een busje hebben natuurlijk, maar dat was mn punt niet.
Aanhangertje voor 4… regels die verschillen van land tot land ivm aanhangertjes… ik denk ook dat busje wel slimmer idee is.
Plaats reactie