Begrenzen Honda C50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Re: Begrenzen Honda C50

Bericht door lil »

afhankelijk van welke injectie c50 je hebt kon je nog wel eens duur uit zijn. is het een injectie model van 2006 - 2008 dan schijn je dus speciaal naar lelystad te moeten om te keuren, ivm geen typegoedkeur. heb je echter een nieuw model c50 dan is er niks aan de hand, alleen is dat wel een compleet andere brommer die alleen nog in benaming overeen komt met de oer echte cee's. dus... wat is het?

ik denk dat je beter kan doen wat wim zegt, ga naar de verkoper en laat hun het kenteken regelen, zou iets van 300 euro kosten.
Bearabia
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda C50 Super Cub

Bericht door Bearabia »

lil schreef: 01 mar 2026 21:07 afhankelijk van welke injectie c50 je hebt kon je nog wel eens duur uit zijn. is het een injectie model van 2006 - 2008 dan schijn je dus speciaal naar lelystad te moeten om te keuren, ivm geen typegoedkeur. heb je echter een nieuw model c50 dan is er niks aan de hand, alleen is dat wel een compleet andere brommer die alleen nog in benaming overeen komt met de oer echte cee's. dus... wat is het?

ik denk dat je beter kan doen wat wim zegt, ga naar de verkoper en laat hun het kenteken regelen, zou iets van 300 euro kosten.
Het is inderdaad een model van tussen '06 en '08. Toen ik het bij de verkoper (Fourstrokebarn) vroeg zou het bij hem zo'n 1200 kosten maar zelf naar Lelystad zou dan dichter bij de 700 uitkomen.
Heb duidelijk te weinig onderzoek gedaan naar het begrenzen en op kenteken zetten want ziet er naar uit dat ik precies een onhandig model daarvoor heb gekozen.
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

nèt jammer , tot 2005 gaat nog eenvoudig.
Lelystad wordt inderdaad een dure zaak.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Vergeet niet dat het verschil in zelf/ foustrokebarn op kenteken zetten een flink aantal uren is. De fiets moet worden voorbereid, afspraak maken, moet erheen wachten op de keuring, en weer terug. (en waarschijnlijk een paar niet japanse aanpassingen weer terugdraaien)
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

aka you're fucked. en je zal de eerste niet zijn bij fourstrokebarn, want kjell wist dat natuurlijk wel degelijk maar vertelde het je lekker niet. fijne vent he? kreeg je nog een kopje koffie?... jammer voor je dat je er te laat achter komt, maar als je goed genoeg had gespit in dit hier forum dan had je wel het een en ander erover tegengekomen. ik laat het hierbij

ik kan je nog wel wat tips geven, maar dat doe ik beter via pm
nielspbr
Mr Kockengen

Bericht door nielspbr »

jaja, je verraad gelukkig zelf al dat je een azijnzeiker bent met heel weinig vrienden.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ja fuck you nielspbr kjell vriendje, je verraad je gelukkig zelf al als kjell-boef medeplichtige. jou woord is niks waard. ga hem maar weer lekker beschermen. oh hij zal het alweer zo nodig hebben om zn bedrijf te kunnen runnen enzo heej, o ja tuurlijk hij is zo zielig zo moeilijk alsdat ie het heb he? echt je zou je kapot moeten schamen, samen met hem. ga maar weer lekker mijn postings zitten bannen. je hebt je loon weg kerel. wie heeft jou uberhaupt mod gemaakt?... je bent werkelijk de slechtste die ik ooit gezien heb. enne, vrienden als jou kan ik missen als kiespijn. denk je werkelijk dat ik alleen sta hierin?... de waarheid loochent zich niet vrind. waarom erken je niet gewoon dat het verneukeratief is om iemand een brommer te verkopen zonder daarbij te vermelden dat ie tegen minstens 1200 euro kosten aan zal gaan zitten kijken om dat ding gekeurd te krijgen hm?
Roberto
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda C50NT

Bericht door Roberto »

Even contact opnemen met Rick van Hirado in Almere.
Hij is de enige die die nieuwe Cub’s op kenteken krijgt.
Hij heeft o.a. speciaal uitlaat emissie onderzoeken laten doen.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

het gaat dus niet om de nieuwe modellen maar om een normaal model c50 (presscub) maar dan met een injectie kop erop. ik weet niet of hij die ook erdoor kan krijgen. maar het is het proberen waard.
Bearabia
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bearabia »

lil schreef: 03 mar 2026 01:37 ja fuck you nielspbr kjell vriendje, je verraad je gelukkig zelf al als kjell-boef medeplichtige. jou woord is niks waard. ga hem maar weer lekker beschermen. oh hij zal het alweer zo nodig hebben om zn bedrijf te kunnen runnen enzo heej, o ja tuurlijk hij is zo zielig zo moeilijk alsdat ie het heb he? echt je zou je kapot moeten schamen, samen met hem. ga maar weer lekker mijn postings zitten bannen. je hebt je loon weg kerel. wie heeft jou uberhaupt mod gemaakt?... je bent werkelijk de slechtste die ik ooit gezien heb. enne, vrienden als jou kan ik missen als kiespijn. denk je werkelijk dat ik alleen sta hierin?... de waarheid loochent zich niet vrind. waarom erken je niet gewoon dat het verneukeratief is om iemand een brommer te verkopen zonder daarbij te vermelden dat ie tegen minstens 1200 euro kosten aan zal gaan zitten kijken om dat ding gekeurd te krijgen hm?
Hij heeft me verteld dat hij het voor 1200 zou doen maar als ik het zelf zou doen rond de 700 zou uitkomen. Dus ik was er wel van op de hoogte, maar was mogelijk wat te snel om er in te springen wegens de cosmetisch goede staat van de Cub. Gaat het me dan veel meer dan 700 kosten? Want dan moet nog even gaan budgetteren :oops:
nielspbr
Mr Kockengen

Bericht door nielspbr »

lil schreef: 03 mar 2026 01:37 ja fuck you nielspbr kjell vriendje, je verraad je gelukkig zelf al als kjell-boef medeplichtige. jou woord is niks waard. ga hem maar weer lekker beschermen. oh hij zal het alweer zo nodig hebben om zn bedrijf te kunnen runnen enzo heej, o ja tuurlijk hij is zo zielig zo moeilijk alsdat ie het heb he? echt je zou je kapot moeten schamen, samen met hem. ga maar weer lekker mijn postings zitten bannen. je hebt je loon weg kerel. wie heeft jou uberhaupt mod gemaakt?... je bent werkelijk de slechtste die ik ooit gezien heb. enne, vrienden als jou kan ik missen als kiespijn. denk je werkelijk dat ik alleen sta hierin?... de waarheid loochent zich niet vrind. waarom erken je niet gewoon dat het verneukeratief is om iemand een brommer te verkopen zonder daarbij te vermelden dat ie tegen minstens 1200 euro kosten aan zal gaan zitten kijken om dat ding gekeurd te krijgen hm?
Ik laat je postings eens lekker staan zuur ventje. Ik ben het een beetje zat je ongeleide puinhopen op te ruimen.

Kan iedereen tenminste eens je ware aard zien.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Een keuring kan je vandaag gewoon online bestellen.
DigiD inloggen bij rdw, vul alle vragen mbt de soort keuring die je wenst in. Volgens mij is de som aan het einde ruim 200,- en je afspraak is gemaakt. Je bent nu pas over een maand aan de beurt en dat loopt zeer snel op nu de zon schijnt. ;)
Kosten van invoer waren denk ik al door fourstrokebarn gedaan. Jij importeerde hem immers niet. Misschien moet je nog wat btw betalen.
Alles komt boven tijdens afspraakmaken.
Voor vragen kun je ook bij de rdw terrecht.
Hier op het forum krijg je waarschijnlijk 10 verschillende antwoorden op je vragen die het rdw dus gewoon beantwoord, en ja, je kan deze mensen gewoon bellen hoor.
Dus gewoon even afspraakje maken, je betaald pas ter plaatse op de dag van de keuring, cash én pin.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Bij de RDW betaal je dus niet met cash. En dit is wat ingewikkelder, want individueel en Lelystad, vandaar 7000 aan kosten.
Laatst gewijzigd door NIX op 04 mar 2026 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Ik heb de Giorcub keuring vorig jaar WEL met cash betaald. Overheid neemt altijd nog cash aan.
Ja, en ook briefjes van 200,-
Ze maken ze immers zelf.

Ah, nou kijk aan, slechts 70,- aan kosten volgens Nix.
Dat scheelt een hoop poen.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Bearabia
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bearabia »

NIX schreef: 03 mar 2026 13:51 Bij de RDW betaal je dus niet met cash. En dit is wat ingewikkelder, want individueel en Lelystad, vandaar 70 aan kosten.
Dit heeft te maken met het feit dat Cub's met injectie geen typegoedkeuring hebben, correct? Moeten ze dan ook aan hogere eisen voldoen of valt dat mee?
Plaats reactie