Na cylinder wissel loopt niet meer!
-
Gino39
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Yin gang pony monster
Na cylinder wissel loopt niet meer!
Goedemiddag ,
Ik heb vandaag cylinder van brommer vervangen door een 72 cc type . Heb nu de hele timing kop verwoest volgens mij . In eerste instantie liep er iets vast na een aantal omwentelingen van het vliegwiel . Zonder ketting gaat alles goed . Toen heb ik de kop een wenteling gegeven en nogmaals de boel erop gezet . Nu loopt alles weer vrij maar brommer geeft geen kik meer . Wat is de start instelling van je kop en zuiger positie ? Ik snap het allemaal niet meer .?
Heb alles volgens mij in eerste instantie goed gedaan .
Pfff.
Ik heb vandaag cylinder van brommer vervangen door een 72 cc type . Heb nu de hele timing kop verwoest volgens mij . In eerste instantie liep er iets vast na een aantal omwentelingen van het vliegwiel . Zonder ketting gaat alles goed . Toen heb ik de kop een wenteling gegeven en nogmaals de boel erop gezet . Nu loopt alles weer vrij maar brommer geeft geen kik meer . Wat is de start instelling van je kop en zuiger positie ? Ik snap het allemaal niet meer .?
Heb alles volgens mij in eerste instantie goed gedaan .
Pfff.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Na cylinder wissel loopt niet meer!
vliegwiel moet met T naar boven wijzen. Er staat een lijntje in het carter
dan moet het bolleke van de nokkenastandwiel naar voren wijzen (ook hier inkeping als markering in de kop).
dan staat ie terug goed
dan moet het bolleke van de nokkenastandwiel naar voren wijzen (ook hier inkeping als markering in de kop).
dan staat ie terug goed
-
Gino39
Zo staat het nu .
Als ik ketting van tandwiel haal in kop kan ik poelie nokkenas met de hand heen en weer draaien cm naar links en een cm naar rechts . Nokkenas doet daar dus niets met de klepstoters ?
Als ik ketting van tandwiel haal in kop kan ik poelie nokkenas met de hand heen en weer draaien cm naar links en een cm naar rechts . Nokkenas doet daar dus niets met de klepstoters ?
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Dan is ie goed, tandwiel kan maar op een manier op de nokkenas. Voorzichtig even een paar keer doordraaien (met de hand) en dan weer controleren.
Anders is er iets anders aan de hand
Anders is er iets anders aan de hand
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
Dan staat ie idd in z'n moment dat beide kleppen gesloten zijn. Daar staat ie goed en zo moet het tandwiel er ook op. Dus bolleke op tandwieltje naar voren wijzend. Vliegwiel moet op dat moment op T staan. Als je het zo zet moet de brommer in sé starten, tenzij je lekkende pakkingen hebt door slechte montage
-
Gino39
Welke pakkingen praten we dan over ?
Ik zie nu wel wat olie onder de brommer staan .
Ik zie nu wel wat olie onder de brommer staan .
olie wat ie eerst nooit lekte?...
voor de mensen hier wil ik alvast dat ik de ballen niet snap van wat ie allemaal zegt, dus ga ervanuit dat ie het zelf ook niet snapt, dus we gaan hier waarschijnlijk met de basics aan de gang moeten.
laten we hopen dat er nog niet echt iets kapot is gegaan... want dan moet eerst dat weer hersteld zijn voor we verder kunnen
voor de mensen hier wil ik alvast dat ik de ballen niet snap van wat ie allemaal zegt, dus ga ervanuit dat ie het zelf ook niet snapt, dus we gaan hier waarschijnlijk met de basics aan de gang moeten.
laten we hopen dat er nog niet echt iets kapot is gegaan... want dan moet eerst dat weer hersteld zijn voor we verder kunnen
Laatst gewijzigd door lil op 18 mar 2026 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, dat...
- magnamaniac
Voetpakking, koppakking, o_ringetje voor het oliekanaal onder andere
Je hebt op zn minst toch wel gekeken hoe dat alles zat toen je het uit elkaar haalde????
En nieuwe pakking set gebruikt ipv het oude spul hergebruiken?
Je hebt op zn minst toch wel gekeken hoe dat alles zat toen je het uit elkaar haalde????
En nieuwe pakking set gebruikt ipv het oude spul hergebruiken?
If it looks stupid but works, it's not stupid.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Beetje foto’s erbij, scheelt de helft
-
Gino39
Heb de boel weer uit elkaar gehaald
Voet pakking lekte had de oude pakking niet helemaal weg geschraapt bleek. Daar lekte hij .
Heb allemaal nieuw spul gebruikt en me goed ingelezen gekeken .pas busjes en dergelijke .geplaatst en nieuwe o ringen op de olie kanalen .
Jammer dat er direct gezegd wordt de ballen verstand . Ik ben hier om te leren en te kunnen sleutelen ben 57 jaar en geen 16 jarige
Maar bedankt
Voor de wijze woorden .
Voet pakking lekte had de oude pakking niet helemaal weg geschraapt bleek. Daar lekte hij .
Heb allemaal nieuw spul gebruikt en me goed ingelezen gekeken .pas busjes en dergelijke .geplaatst en nieuwe o ringen op de olie kanalen .
Jammer dat er direct gezegd wordt de ballen verstand . Ik ben hier om te leren en te kunnen sleutelen ben 57 jaar en geen 16 jarige
Maar bedankt
Voor de wijze woorden .
-
Gino39
Heb de boel weer uit elkaar gehaald
Maar bedankt
Voor de wijze woorden .
Maar bedankt
Voor de wijze woorden .
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
ik probeer maar te helpen hoor...Gino39 schreef: ↑18 mar 2026 19:14 Heb de boel weer uit elkaar gehaald
Maar bedankt
Voor de wijze woorden .
ja het luistert wel nauw als je pakkingen niet volledig weg hebt. Kom ik ook nog wel es tegen
ja joh als je goeie raad wil krijgen moet je echt in detail alles vertellen wat je gedaan hebt. we kunnen niet in een kristallen bol kijken en alles weten. we hebben info nodig, liefst fotos van alles wat van belang is, dus leer alvast maar fotos posten op dit forum. we moeten met onze ogen kunnen zien wat er aan de hand is