Ik heb de originele moeren aangedraaid op 1,25kg Per moer. Nogsteeds. Daarna geprobeerd met open moeren idpv bolmoeren iets strakker maar Nogsteeds zelfde. Is het handig om erbij te zeggen dat het enkel gebeurt als hij warm staat en dat door een klein tikje gas te geven, hij soms nog hoger blijft hangen of soms terug daalt. Maar ik heb momenteel 3 carburators en spruitstukken geprobeerd, zowel als 2 gashendels met diferente kabel. Als hij stilvalt als ik remreiniger spuit tusse kop en cilinder moet de pakking vervangen worden? Of is dat niet de oorzaak van mijn probleem?
Bami blok vollegas
Re: Bami blok vollegas
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
Opengooien en foto van de koppakking plaatsen, beide zijdes...... ik had allang een andere gemonteerd.
Eat shit and die..........
Dag allen,
Na het vervangen van de pakking loopt hij veel beter!
Enkel hoor ik nu mijn kleppen tikken. Toch wel heel wat harder als hij warm is dan koud. Is de kop dan te strak aangedraaid? Of gewoon de kleppen even stellen?
Alvast bedankt
Na het vervangen van de pakking loopt hij veel beter!
Enkel hoor ik nu mijn kleppen tikken. Toch wel heel wat harder als hij warm is dan koud. Is de kop dan te strak aangedraaid? Of gewoon de kleppen even stellen?
Alvast bedankt
- magnamaniac
- Frequent 4T-MSB visitor
Als ze nog steeds op 0.10 staan zoals je eerder postte, staan ze te los en moet je ze idd stellen.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
Vgm heb ik dit eerder niet vermeld, ze staan namenlijk op fabriek instelling om het zo te noemen. Blok staat nu 50km op ongeveer en nog nooit aan geweest.magnamaniac schreef: ↑23 mar 2026 17:41 Als ze nog steeds op 0.10 staan zoals je eerder postte, staan ze te los en moet je ze idd stellen.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dat betekent niet automatisch dat ze goed staan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Wat ^ hij zegt.
Stellen op 0.05 mm/ 0.02"
Stellen op 0.05 mm/ 0.02"
- magnamaniac
- Frequent 4T-MSB visitor
Sorry, ik haal 2 topics door elkaarKyanm21 schreef: ↑23 mar 2026 19:31Vgm heb ik dit eerder niet vermeld, ze staan namenlijk op fabriek instelling om het zo te noemen. Blok staat nu 50km op ongeveer en nog nooit aan geweest.magnamaniac schreef: ↑23 mar 2026 17:41 Als ze nog steeds op 0.10 staan zoals je eerder postte, staan ze te los en moet je ze idd stellen.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
Dag allen, na het vervangen van de koppakking en stellen van de kleppen reed het blokje fijn. Na 100 km begon er plots een ratel geluid (geen ordinair getik). Ik dacht dat dit misschien de powerfilyer zou kunnen zijn, maar dat is niet het geval aangezien dit geluid gepaard gaat met een sterk verlies aan compressie (kick hem zo met de hand) ook tijdens het rijden als ik de koppeling intrek in bvb voorbij een paard te rijden valt hij gewoon uit. Iemand enig idee vanwaar dit zou kunnen komen of moet de kop gewoon Weermaals terug open? https://youtube.com/shorts/o5QXey2QeRc? ... LqA9fnhbcR