Afstand puls sensor / vliegwiel
-
Gino39
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Yin gang pony monster
Afstand puls sensor / vliegwiel
Weet iemand dit ?
Re: Afstand puls sensor / vliegwiel
dat kan je niet afstellen, het zit vast met 2 schroefjes, en niks geen sleuf-gaatjes of wat ook. maar als vuistregel geldt, zo dicht mogelijk bij de magneetjes.
-
Gino39
Dank je lil,
Kan jij mij ook vertellen hoeveel ohm de ontsteek spoel moet zijn ongeveer tussen rood/zwart en groen .
Heb nieuwe verse kabelboom gemaakt met solderingen alleen ontsteken en kill switch
Nieuwe 5 pin cdi / nieuwe bobine / nieuwe dop en bougie . Maar geen vonk .
Wordt er een beetje moedeloos van.
Kan jij mij ook vertellen hoeveel ohm de ontsteek spoel moet zijn ongeveer tussen rood/zwart en groen .
Heb nieuwe verse kabelboom gemaakt met solderingen alleen ontsteken en kill switch
Nieuwe 5 pin cdi / nieuwe bobine / nieuwe dop en bougie . Maar geen vonk .
Wordt er een beetje moedeloos van.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Meet es op weerstand uw ontsteking door. Met name: zwart/rood naar massa en blauw/geel of blauw/wit naar massa. Beide waardes moeten ergens tussen de 100 en 350 liggen. Heb je ergens 0 of oneindig... dan is het direct: kapot
-
Gino39
Rood zwart naar massa is 100 ohm en blauw wit naar massa is 134 ohm . Heb nu in het donker even gekikt maar heb wel een zwakke vonk . Kan het ook nog zijn dat 16 mm carburateur niet voldoet met dun spruitstuk ?
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
als die ontsteking goed is, wel checken als ie terug draait bij warme motor... Soms valt die van de spoelen naar oneindig en is het gedaan.
maar zwakke vonk denk ik nog steeds aan iets dat in kortsluiting gaat. vandaar enkel aankoppelen wat ik zei en daarmee testen.
-
Gino39
Vandaag vliegwiel trekker binnen. En snap nu ook waarom het niet meer echt goed vonkt .
Schroeven van ontsteking plaat zijn door vorige eigenaar redelijk gesloopt. Uitboren? Ik heb nieuw ontsteking setje besteld .maar kan ook zijn dat ik de spoelen overzet als dat past .dan laat ik de oude plaat zitten waar die zit .

Schroeven van ontsteking plaat zijn door vorige eigenaar redelijk gesloopt. Uitboren? Ik heb nieuw ontsteking setje besteld .maar kan ook zijn dat ik de spoelen overzet als dat past .dan laat ik de oude plaat zitten waar die zit .

- magnamaniac
Die is flink ge BBQed inderdaad 
Uitboren is prima te doen. Neem een 7 of 8mm boortje en rustig boren. Op een gegen moment boor je de kop van de schroef af, dan stoppen. Als je alle schroeven zo gedaan hebt kun je de stompjes er zo met je vingers uit draaien, na het verwijderen van de grondplaat.
Uitboren is prima te doen. Neem een 7 of 8mm boortje en rustig boren. Op een gegen moment boor je de kop van de schroef af, dan stoppen. Als je alle schroeven zo gedaan hebt kun je de stompjes er zo met je vingers uit draaien, na het verwijderen van de grondplaat.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Gewoon met een juiste erin getikte JISbit eruit schroeven of met een kleine koudbetel in de rondte slaan. Ga nou niet meteen lopen boren, is nergens voor nodig en je loopt het risico de boel kapt te boren. Ben al zoveel half kapotgeboorde platen en carters tegengekomen. Het zit nooit muurvast, want altijd in de olie.
Spoeltje zou ik vervangen door een van een MT/MB(X). Gewoon een gebruikte, worden vaak cheapass aangeboden en is HM kwaliteit ipv bamidozenschuiverkwaliteit.
Spoeltje zou ik vervangen door een van een MT/MB(X). Gewoon een gebruikte, worden vaak cheapass aangeboden en is HM kwaliteit ipv bamidozenschuiverkwaliteit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
voor de prijs dat china ontstekingen kosten zou ik daar geen Honda in steken. HM is idd betere kwaliteit maar dat betaal je ook.NIX schreef: ↑26 mar 2026 23:55 Gewoon met een juiste erin getikte JISbit eruit schroeven of met een kleine koudbetel in de rondte slaan. Ga nou niet meteen lopen boren, is nergens voor nodig en je loopt het risico de boel kapt te boren. Ben al zoveel half kapotgeboorde platen en carters tegengekomen. Het zit nooit muurvast, want altijd in de olie.
ik zou nu ook wel direct uitboren. Gewoon tot de kop weg is en je op de M6 diameter komt. Dan haal je plaat af en kun je die restjes met de hand uitdraaien.
Ik snap het beiteltje maar daar heb ik minder goeie ervaringen mee dan met boren (en helaas ook al teveel gezien waar dat mis is gegaan).
JIS moet je hebben, om dit te kopen voor 1 keer wat los te krijgen. Ik draai daar nadien ook maar gewone reguliere M6 verzonken schroeven in hoor (of hex modellen).
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Op FB zet Ruud Volders (halve gare, maar hele fijne prijzen en verzendt probleemloos naar NL) regelmatg ontstekingen voor een paar euro te koop, een spoel mist, de plaat is beschadigd, de draden zijn afgeknipt. Voor een paar euro HM kwaliteit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
voor die scroeven MOET je een slagschroevendraaier hebben, dat is niet anders. dat is altijd zo met verzonken schroeven. dit is het resultaat als je het zonder probeert. koop zo'n ding gewoon, ga niet kloten.
en ja, vervangen voor torx, maar die vind je niet al te makkelijk.
en ja, vervangen voor torx, maar die vind je niet al te makkelijk.
-
Gino39
Super bedankt . Voor jullie wijze raad. Ik ga in eerste instantie voor het vervangen van de spoelen .
En laat de plaat eerst zo zitten . Mocht het straks opgelost zijn . Dan zien we dat de volgende keer wellicht wel . Hoe kan het komen dat die spoelen zo heet geweest zijn . Hebben jullie daar een verklaring voor ?
Fijne avond .
En laat de plaat eerst zo zitten . Mocht het straks opgelost zijn . Dan zien we dat de volgende keer wellicht wel . Hoe kan het komen dat die spoelen zo heet geweest zijn . Hebben jullie daar een verklaring voor ?
Fijne avond .
-
Davyke
- Bezit: Honda st50
Honda st50 op 12V en verlaagd
Honda amigo
Zhenhua Dax 50cc
Bullit heritage 50cc - Locatie: Kempen
Die ene spoel is volgens mij standaard zwart. Zie foto.
Ik heb zo een paar ontstekingen en daarbij is die ene spoel altijd zwart.

Ik heb zo een paar ontstekingen en daarbij is die ene spoel altijd zwart.
-
Gino39
Hallo van die nieuwe ontsteekspoel zit het rood zwarte draadje net aan de andere kant gemonteerd is dit een probleem dus niet links op de spoel maar rechts . Is dus net omgekeerd