Hallo,
Ik zag een SS50me 5-bak blokje op Marktplaats, dat de verkoper zegt gereviseerd te hebben. In de schuur ligt nog een SS50m frame en misschien wil ik dat gaan opbouwen. De verkoper gebruikt de naam "Gurbe" en verkoopt vaker gereviseerde blokken. Zijn reviews op Marktplaats zijn goed. Iemand ervaring met deze verkoper?
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -met-5-bak
Groetjes, Daniel
"Gurbe" op Marktplaats
-
4-takter
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C50-h, SS50m-K1, C50-e, cb77, CT70h-K1, CBX1000a, S90
Re: "Gurbe" op Marktplaats
Daniel, een 5bak ss50 heeft een hoge druk zuiger en een aluminium cilinder met stalen cilinder bus, die cilinder zit er alvast niet op , vraag de verkoper of de hogedruk zuiger er in zit , kijk even op cmsnl.com of die wel nieuw te krijgen is.
Een vervroegend vliegwiel is voor een vijfbak blok niet bijzonder want die hoort er gewoon op te zitten.
Er hoort ook een 19mm carburateur bij en een uitlaat voor een vijfbak anders haal je nooit de 80 km/uur of meer
Grtz
Fred
Een vervroegend vliegwiel is voor een vijfbak blok niet bijzonder want die hoort er gewoon op te zitten.
Er hoort ook een 19mm carburateur bij en een uitlaat voor een vijfbak anders haal je nooit de 80 km/uur of meer
Grtz
Fred
ik vraag me af
ik heb altijd liever een blok waar nog nooit iemand met z'n takken aan gezeten heeft, ongeacht watvoor staat, dan een blok wat iemand zogezegd "gereviseerd" heeft. en de prijs zou dan zeker de indicatie moeten zijn dat het toch wel heeeeeeeeeeeel erg ontzettend goed gedaan is... want poeh poeh. ik reviseer het zelf wel, dan weet ik tenminste wat ik verwachten kan. en ast niet goed is is het tenminste mn eigen schuld ipv die van een ander die ik toch niet veranderen kan.
ik heb wel van die gereviseerde blokken open gehad, om te huilen wat je af en toe aantreft. ik word altijd wat benauwd van woorden als gereviseerd en expert enzo
ik heb wel van die gereviseerde blokken open gehad, om te huilen wat je af en toe aantreft. ik word altijd wat benauwd van woorden als gereviseerd en expert enzo
Het blokje is een euro of 5/6 honderd waard.
Maar het feit dat er, ondanks dat het blokje is opengemaakt en slordig gespoten, niks over de bak tandwielen en schakelvorken (dure/onvindbare onderdelen) gemeldt wordt is een vraag om te stellen.
Maar het feit dat er, ondanks dat het blokje is opengemaakt en slordig gespoten, niks over de bak tandwielen en schakelvorken (dure/onvindbare onderdelen) gemeldt wordt is een vraag om te stellen.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Alles wat ie vervangen heeft is chinees geworden, inclusief het hele top end. De 5bakkop is weg, de 5bak cylinder, dan zal de zuiger ook verdwenen zijn. Alle boutjes bouwmarkt en/of chinees. Dit is niet met liefde gedaan. 600e materiaal is zwaar overdreven iig. Het zal heus netjes lopen, maar is geen 5bakblok meer ondanks de 5bak die er nog in zit.
grote klappen, snel thuis
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
moet je wel net degene hebben die het nodig heeft. Heb het idee dat prijzen van die 5-bak delen wat dalend zijn.
Ligt hier compleet zo'n 5-bak moteur uiteen. Cilinder is maatje opgeboord, met nieuwe piston/ringen. Bak is met goeie vorken.
Maar waarom zit ie nog niet ineen? Zoals Lil ook aangeeft heb je gereviseerd en gereviseerd. Heb ook liever iets compleet uiteen dan iets waar je staat niet van weet (of het moet door bepaalde mensen dat ik ken herdaan zijn). Dus blijft het liggen. Als iemand het wil kan het alsnog weg of samen gezet worden.
- gerbrandicus
- Astrealover
Die kop lijkt me een imi OT70 kop. Cilinder zal in dat geval ook 47mm of zelfs 51/52mm zijn, met 49cc opdruk.
€ 900 voor een blok met imi topend is nogal aan de prijs. Vind ik. Maar misschien denk jij er anders over, dat bepaal je zelf.
Ik heb in 30 jaar tijd misschien 5 keer een echt correct gereviseerd blok gezien.
Ik vertrouw het pas als ik het zelf gebouwd heb.
In mijn optiek straalt dit blok wel uit dat het met zeer grote zorg is opgebouwd. De kopbouten zijn zelfs allemaal correct, met de open moer rechtsonder (van voor gezien) en het koperen ringetje linksonder. Er zijn maar weinig mensen die zo'n oog voor detail hebben.
In deze stijl bouwde ik ook blokken toen ik bij de Fourstrokebarn werkte, dit zou er zo één kunnen zijn. Alles werd dan precies naar wens van de klant gedaan. Die wilde dan weleens gespoten middencarters. Jakkie, maar klant is koning en dan doe je dat. Blokboutset imi want ori das te gek, prima u vraagt wij draaien. Maar dat waren technisch wel meesterwerkjes, al zeg ik het zelf
€ 900 voor een blok met imi topend is nogal aan de prijs. Vind ik. Maar misschien denk jij er anders over, dat bepaal je zelf.
Ik heb in 30 jaar tijd misschien 5 keer een echt correct gereviseerd blok gezien.
Ik vertrouw het pas als ik het zelf gebouwd heb.
In mijn optiek straalt dit blok wel uit dat het met zeer grote zorg is opgebouwd. De kopbouten zijn zelfs allemaal correct, met de open moer rechtsonder (van voor gezien) en het koperen ringetje linksonder. Er zijn maar weinig mensen die zo'n oog voor detail hebben.
In deze stijl bouwde ik ook blokken toen ik bij de Fourstrokebarn werkte, dit zou er zo één kunnen zijn. Alles werd dan precies naar wens van de klant gedaan. Die wilde dan weleens gespoten middencarters. Jakkie, maar klant is koning en dan doe je dat. Blokboutset imi want ori das te gek, prima u vraagt wij draaien. Maar dat waren technisch wel meesterwerkjes, al zeg ik het zelf
Dank voor jullie reacties, ik weet genoeg