Daytona 124cc semi automaat ombouw naar handkoppeling

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Bramoto
4T-MSB beginner
Bezit: Dax met 140cc motor onder

Daytona 124cc semi automaat ombouw naar handkoppeling

Bericht door Bramoto »

Hoi,

nieuw in het mini 4-takt wereldje maar wel wat ervaring met sleutelen en grotere motoren.
Ik heb afgelopen week een Skyteam 125cc (met papieren) Dax replica gekocht en hieronder hangt een Daytona 124cc (?) motorblokje met semi automaat koppeling.

Ik wil dit graag ombouwen naar volledig handmatig. Ik was dus op zoek naar een ombouwsetje hiervoor maar ik vind dit enkel voor 50cc blokken.

Iemand hier ervaring mee?
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Re: Daytona 124cc semi automaat ombouw naar handkoppeling

Bericht door MrSinga »

foto van blok? nrml zijn al die blokken handgeschakeld.

Ja, zo'n kit voor 50cc past MAAR zal slippen. Dan zou je nog de Kitaco/Takegawa conversie nodig hebben om dat op 125cc rijdbaar te houden.
Bramoto
4T-MSB beginner
Bezit: Dax met 140cc motor onder

Bericht door Bramoto »

MrSinga schreef: Vandaag 07:02 foto van blok? nrml zijn al die blokken handgeschakeld.

Ja, zo'n kit voor 50cc past MAAR zal slippen. Dan zou je nog de Kitaco/Takegawa conversie nodig hebben om dat op 125cc rijdbaar te houden.
Hieronder wat foto's van het blokje. Historie is dat het papieren en typeplaatje zijn van een 2011 Skyteam STI125-8A. Deze werd in 2024/2025 aangekocht door de vorige eigenaar en aan de staat te zien werd deze volledig nieuw opgebouwd. Ik weet dus ook niet of dit motorblokje het originele is (waarschijnlijk niet).

Het motorblok zelf is dus wel van het merk Daytona als weet ik niet waar ik moet kijken/zoeken om het exacte model te zien.
Enige tips/opmerkingen hierover zijn welkom aangezien ik relatief nieuw ben in de mini 4-takts.

Ik krijg mijn imgur niet ingeladen via de /img tool, dus hieronder de directe URL.

https://imgur.com/a/OZ2nMjj
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

ok, hierop past geen koppelingskit zoals jij toonde. dat is echt een blok met koppeling op de bak (kun je zien aan de stelschroef). Dat is een ander paar mouwen.

Wil je daar een manuele koppeling van maken ga je mogen zoeken naar een deksel ed van wss een skyteam 125/Takegawa/... Ook geen idee wat er op de kruk zit en lengte daar. Die scheelt tussen bv ZC108/CD90 - Nice - Skyteam 125 - YX140 -...
Al dat ik denk dat dit, voor de Honda ST125 ook semi, https://motorkit.com/en/controls/27053- ... -ja60.html wel zou moeten passen ook. Of zeker snel aangepast is.
Plaats reactie