@lil dank voor je reactie en scherpte! De voorband zit correct, de achterband niet. Omdat ik eerst met het motorische deel bezig ben geweest heb ik dat voor nu even gelaten - ik kom al tijd tekort. Overigens horen er heel ander soort banden op een CL en overweeg ik voor de looks de Michelin Anakee Street te monteren maar de nu gemonteerde Michelin City Grip Extra zijn nog vrijwel nieuw.
M’n CL heeft jaren stilgestaan en liep beroerd bij aanschaf; tank gespoeld, benzinekraan gedemonteerd en ultrasoon gereinigd, carburateur en alle onderdelen ultrasoon gereinigd, o-ringen/pakkingen vervangen, kleppen gesteld, bougie en -dop vervangen, koppeling gesteld, kabels gesmeerd, remmen gereinigd en vieringen gecheckt en uiteraard verse olie. En dus dat luchtfilter…
Hier even wat plaatjes van hoe het was toen ik ‘m kocht:
Resultaat na afstelwerkzaamheden is dat de CL perfect loopt; mooi rustig stationair, pakt direct goed op bij wegrijden, klimt netjes in toeren en loopt goed bij deellast en vollast.
Enkel dat moeilijke gedoe met het originele luchtfilter kan ik niet uitstaan

. Voor nu functioneert het race-luchtfilter prima, ik heb het aangesloten op de een originele inlaatbuis aan de carburateur.
Concreet probleem is nu dat ik het geheel van luchtfilterbehuizing met dan daarin dus geplaatst luchtfilter niet op z’n plek krijg. Ook al wd40 als ‘glijmiddel’ er op gespoten, het lijkt gewoon niet te passen - alle delen 100% OEM Honda. Overigens, bij demonteren lag alles al los in het frame, luchtfilter zelf lag ook los en was deels afgebroken, dus iemand heeft er ooit eerder al moeite mee gehad..
Ik laat het voorlopig dus nu maar totdat ik er achter ben hoe Honda dat precies bedacht had.