Universele uitlaatdemper

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Jurrien
chaly's angel

Universele uitlaatdemper

Bericht door Jurrien »

Hallo,

Ik ben bezig met een bakbrommerproject met nt c90-blok. Daarvoor ben ik zoek naar een uitlaatdemper. Ik wil een beetje normaal geluid en gewone klassieke brommerstijl. Zoals een originele c50 ot -uitlaat bijvoorbeeld. Maar die past niet doordat het frame in de weg zit. Een uitlaatbocht kan ik wel maken. Maar als ik die aan bijvoorbeeld een c50-uitlaatdemper ga lassen ben ik bang dat dat niet netjes blijft (roest). En ik wil het wel echt netjes hebben.

Ik dacht eerst aan een universele motorfietsdemper (megaton ofzo) maar dat is allemaal veel te groot. Dan zit je met uitlaatbochtdiameter van rond de 50mm terwijl ik meer rond de 25-35 mm denk te zitten. Dat ziet er niet uit ben ik bang.

Heeft iemand een goed idee?

En wat zou er gebeuren als je een universele 2takt-demper er op zet? Zo'n een bijvoorbeeld? https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-s ... -70cm.html. Dempt dat goed? En loopt het goed?
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Re: Universele uitlaatdemper

Bericht door MrSinga »

je weet dat er lasverlopen zijn van 42 naar ... die universele moto dempers kosten geen hol en zijn eigenlijk gemaakt om zelfbouw dingen te kunnen maken
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Het aansluiten met verlopen lukt wel, dat is het probleem niet. Ik vind zo'n motordemper alleen veel te groot voor de brommertoepassing.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Er zijn legio absorptie dempers te koop, in allerlei maten.
Heb je geen motorsloperij nabij?
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

hypercub2 schreef: 31 mei 2026 18:54 Er zijn legio absorptie dempers te koop, in allerlei maten.
Heb je geen motorsloperij nabij?
voila en zelfs losse dempers van china uitlaten zijn te vinden.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Ok, meer toelichting.

Ik zoek iets klassiek ogend. Een sigaar zoals c50 ot, bijvoorbeeld. Dus niet zomaar elke absorptiedemper. En zeker niet zomaar iets van de motorsloop.
Ik kan een c50-sigaar nemen en aan een eigen uitlaatbocht lassen, maar die las wordt binnen de kortste keren een grote roestbende. Een nieuwe c50-sigaar nemen en na het lassen laten verchromen kan, maar daar wil ik i.v.m. kosten nog even vandaan blijven.

Liefst zou ik dus een klassieke sigaar-achtige demper vinden die je gewoon met een klemverbinding op een uitlaatbocht vastzet. Het idee van de link uit mijn eerste post dus.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Kun je de uitlaat niet gewoon zwart spuiten? Of wil je chroom?
Ik heb nog wel wat uitlaten van wat bami spul, en ook nog wel een C90 fluisterpijp die gelast moet worden. Lijkt me ideaal, lassen, zwart spuiten en klaar.
hypercub2
4T-MSB regular

Bericht door hypercub2 »

En een beetje zinkverf op de las?
Zo lossen ze het in vietnam op, dikke bocht ori demper.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Bericht door ildert »

Je kunt ook rvs toevoegmateriaal gebruiken in je las, dat blijft best mooi zonder behandeling. Las je tig of mig?
grote klappen, snel thuis
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Tig.

Goede ideeën!

Zwart spuiten weet ik niet. Ik heb matige ervaringen met motip hittebestendig zwart. Het blijft gewoon niet zitten is mijn ervaring. Dus chroom lijkt me het beste inderdaad.

Thomas/Kip tipte nog de Kitaco Cabton, dat is ook wel een interessante, daarvan is de demper los van de bocht. Weet iemand toevallig of dit een herriepijp is of valt het wel mee? Op wat filmpjes lijkt het wel een beschaafd geluid maar filmpjes en geluid kunnen misleiden.
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

Pak gewoon wen pitbikedempertje dan, net zoals onder mijn Gretchen hangt, kosten geen drol en geven toch een mooi geluid, geen herrie
Eat shit and die..........
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

hypercub2 schreef: 01 jun 2026 09:24 En een beetje zinkverf op de las?
Zo lossen ze het in vietnam op, dikke bocht ori demper.
heb ik ook nog gedaan. Meest ori look en gewoon waar het gelast is met zinkverf of hitte bestendig zilver.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Afbeelding

Deze heb ik even onder een Solo geknoopt als test. Is volgens mij afkomstig van een Jincheng 110cc nepwave. Deels zwart, deels chroom, kan overweg met veel cc. Is dat niets voor jou? En op welke termijn heb je het nodig? Ik verwacht deze nog een paar maanden nodig te hebben.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Ah dankjewel. Ik heb m'n zinnen nu een beetje gezet op een Kitaco Cabton. Ik neem wellicht in de toekomst nog wel contact op over deze uitlaat.
hypercub2
4T-MSB regular

Bericht door hypercub2 »

goede keuze.
Plaats reactie