ik rij erop met zo'n PZ22, eigenlijk een verkapte 18-20mm. Rijdt nu een 80-85kmh maar is zuinig zo. Kan sneller mits andere carbu bv. PE24/26 maar voor plezierritjes is dit perfect
klepspeling stond goed maar raad ik aan om te controleren.
Daytona 124cc semi automaat ombouw naar handkoppeling
-
Bramoto
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Dax met 140cc motor onder
Re: Daytona 124cc semi automaat ombouw naar handkoppeling
Super, zou dus ook moeten lukken dan met 1 van de Mikuni VM26's die ik nog liggen heb. Na wat afstelling zal hij wel harder gaan dan 85 gok ik
Bedankt voor de uitgebreide hulp!!
-
Bramoto
Deze komt wel met lichtspoel toch he? Wil lichten hebben + batterij bijladen.MrSinga schreef: ↑30 apr 2026 11:56ik heb deze nieuw gekocht 2j terug.:Bramoto schreef: ↑30 apr 2026 09:01Ik vind vooral terugschakelen wat lastig, gaat wat schokkerig. Moet nog wat wennen met tussengas bij dit manoeuvre zonder een koppelingshendel in te trekken denk ik.magnamaniac schreef: ↑30 apr 2026 06:17 Meningen verschillen dan. Ik rijd al meer dan 30 jaar motoren en vind mn semi juist heerlijk rijden.
Het wel iedere keer ff wennen als ik van de een naar de ander wissel. Nu helemaal, ik heb er sinds kort ook nog een motorscooter bij. Echt wennen is ook de schakelaar van de richtingaanwijzer aan de rechter zijde op mn Cub.
Nu, ik zie wel hoe ik het aanpak. Budget zo laag mogelijk en ergens een werkend blokje ophalen tweedehands lijkt mij wel een goede optie.
https://motorkit.com/en/chinese-engines ... arter.html
voor de prijs mag je niet sukkelen, rijdt gewoon goed.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
jup, rij er zelf mee en heb zowel een goeie batterij als goeie lichtenBramoto schreef: ↑04 jun 2026 12:12Deze komt wel met lichtspoel toch he? Wil lichten hebben + batterij bijladen.MrSinga schreef: ↑30 apr 2026 11:56ik heb deze nieuw gekocht 2j terug.:Bramoto schreef: ↑30 apr 2026 09:01Ik vind vooral terugschakelen wat lastig, gaat wat schokkerig. Moet nog wat wennen met tussengas bij dit manoeuvre zonder een koppelingshendel in te trekken denk ik.magnamaniac schreef: ↑30 apr 2026 06:17 Meningen verschillen dan. Ik rijd al meer dan 30 jaar motoren en vind mn semi juist heerlijk rijden.
Het wel iedere keer ff wennen als ik van de een naar de ander wissel. Nu helemaal, ik heb er sinds kort ook nog een motorscooter bij. Echt wennen is ook de schakelaar van de richtingaanwijzer aan de rechter zijde op mn Cub.
Nu, ik zie wel hoe ik het aanpak. Budget zo laag mogelijk en ergens een werkend blokje ophalen tweedehands lijkt mij wel een goede optie.
-
Bramoto
Top. Ben enkel nog in twijfel tussen die YX die jij aangaf en een Zongshen (https://motorkit.com/en/chinese-engines ... arter.html). Op dit moment nog geen idee wat de verschillen zijn maar prijzen zitten dicht bij elkaar.MrSinga schreef: ↑04 jun 2026 13:23jup, rij er zelf mee en heb zowel een goeie batterij als goeie lichtenBramoto schreef: ↑04 jun 2026 12:12Deze komt wel met lichtspoel toch he? Wil lichten hebben + batterij bijladen.MrSinga schreef: ↑30 apr 2026 11:56ik heb deze nieuw gekocht 2j terug.:Bramoto schreef: ↑30 apr 2026 09:01Ik vind vooral terugschakelen wat lastig, gaat wat schokkerig. Moet nog wat wennen met tussengas bij dit manoeuvre zonder een koppelingshendel in te trekken denk ik.magnamaniac schreef: ↑30 apr 2026 06:17 Meningen verschillen dan. Ik rijd al meer dan 30 jaar motoren en vind mn semi juist heerlijk rijden.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
blokken zijn quasi gelijk. Ik kon niet kiezen de ZC was toen niet beschikbaar in zilver enkel zwart en Motorkit had geen idee wanneer de zilveren terug ging toe komen.