Beste mensen,
Het onderwerp van deze post zegt het al: hoe krijg ik de "bolt cylinder stud" van een SS50 blok los? Geen idee hoe die dingen heten in het Nederlands, het gaat om de lange pinnen vanuit het blok waar de cilinder en cilinderkop over heen geschoven worden en aan het eind van de cilinderkop op vast gezet worden.
Zelf dacht ik om twee moertjes er op te draaien, en dan het onderste vast te draaien op het bovenste en dan door te duwen zodat de "bolt cylinder stud" uit het carter wordt geschroefd. Hebben jullie betere/verstandigere ideeën?
Groet, Daniel
Hoe de "bolt cylinder stud" verwijderen?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Hoe de "bolt cylinder stud" verwijderen?
Dat is normaal de manier, twee moeren tegen elkaar aan en dan via de onderste moer het tapeind eruit draaien.
Waarom moet het tapeind eruit, verroest?
Waarom moet het tapeind eruit, verroest?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Wij noemen het cilindertapeinden. Ik klem het deel zonder draad in de bankschroef en draai het hele carter tegengesteld. Soms met een paar kleine rukken. Ze zitten meestal aardig vast.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Dank voor de tips! Heb het geprobeerd met de twee moertjes, maar omdat het muurvast zat durfde ik niet met volle kracht door te duwen. Heb toen maar de truc van Nix gebruikt en kreeg het los.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Uiteraard.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.