Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum. ik ben Dave, woonachtig in Limburg. sinds kort in het bezit van een Kymco K-pipe 50cc. deze heb ik bij me stiefpa uit de garage gehaald die hem weg wou doen. na het vervangen van de kapotte bougie liep deze weer uitstekend. alleen vind ik het 50cc op zo'n semi automaat schakkelbrommer een beetje min en mag wel een beetje meer pit in. nou is deze scooter ook in een 125cc origineel te krijgen. alleen het blok zou anders zijn.
nou vraag ik mij af of iemand mij wat informatie kan geven,
- is het alleen een kwestie van motorblokken wisselen, of komt hier ook nog de carburateur en uitlaat bij van een 125cc?
- klopt het dat hier ook een honda blok prima onder past?
op internet lees ik dat alles precies het zelfde zou zijn tussen de 50cc en 125cc versie.
50cc naar 125cc mogelijk?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: 50cc naar 125cc mogelijk?
Ja het past, maar volgens mij is de ontsteking anders. (en ik weet niet meer uit mijn hoofd wat precies, ff zoeken naar k-pipe hier op het board)
-
KymcoDave
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Kymco K-pipe 4 takt 50cc
Bedankt voor uw bericht!
ik heb al diverse zoekpogingen gedaan maar nog niet helemaal gevonden naar ombouw met een Honda blokje. dus ik heb ook echt geen idee welk blokje dit dan mag worden. heeft u misschien een voorbeeld van een topic ?
ik heb ook al 3 bedrijven via internet gemaild voor eventueel of 72/80cc cilindersetje maar niks meer te krijgen hiervoor. de lokale scootershop ook niet. ik ga morgen bij een kymco dealer hier redelijk in de buurt langs om eens te informeren.
bij voorbaat dank !
ik heb al diverse zoekpogingen gedaan maar nog niet helemaal gevonden naar ombouw met een Honda blokje. dus ik heb ook echt geen idee welk blokje dit dan mag worden. heeft u misschien een voorbeeld van een topic ?
ik heb ook al 3 bedrijven via internet gemaild voor eventueel of 72/80cc cilindersetje maar niks meer te krijgen hiervoor. de lokale scootershop ook niet. ik ga morgen bij een kymco dealer hier redelijk in de buurt langs om eens te informeren.
bij voorbaat dank !
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
De hondashops hebben echt nog wel een 70 of 85 cc setje liggen hoor. Kijk bij onze sponsoren

-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
kymco 49c blokje is zelfde als andere klonen. Gewoon kitje zoeken voor 12V Dax/Monkey blokjes.KymcoDave schreef: ↑24 jun 2026 23:58 Bedankt voor uw bericht!
bij voorbaat dank !
Dus 75cc-light kit Kitaco, 72cc-top end kit china, 88cc-kitjes (eventueel incl kop) gaan gewoon passen.
die 72cc top end kitjes kosten geen hol en zijn direct wat meer fun in optrekken en kun je begrenzen op 50kmh.
-
KymcoDave
- 4T-MSB beginner
Hartelijk dank voor jullie berichten!MrSinga schreef: ↑25 jun 2026 07:45kymco 49c blokje is zelfde als andere klonen. Gewoon kitje zoeken voor 12V Dax/Monkey blokjes.KymcoDave schreef: ↑24 jun 2026 23:58 Bedankt voor uw bericht!
bij voorbaat dank !
Dus 75cc-light kit Kitaco, 72cc-top end kit china, 88cc-kitjes (eventueel incl kop) gaan gewoon passen.
die 72cc top end kitjes kosten geen hol en zijn direct wat meer fun in optrekken en kun je begrenzen op 50kmh.
deze cilinders lijken inderdaad gewoon op het oog te passen. ik zal even nog meten of het met de tapeindens ook past. de prijs is het inderdaad het proberen waard om de cilinder te wisselen.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
die passen hoor. pas vanaf je cilinderkits van 125cc begint te nemen zit je met andere tapeindes.
Ik zou starten met de 72cc-kit. Wil je harder... Daytona heeft een 88-kitje voor 350 incl kop.
Ik zou starten met de 72cc-kit. Wil je harder... Daytona heeft een 88-kitje voor 350 incl kop.
-
KymcoDave
- 4T-MSB beginner
Inmiddels heb ik een complete 125cc K-Pipe bij gekocht op motor kenteken.
Mijn theorie over de 125cc(motor)
motor rijdt 90-92 km/h op de teller van de kymco (zullen ongeveer 84/85 echte Kms zijn voor een auto)
tandwielen aanpassen zou je de top iets mee verhogen lees ik op het forum en internet.
origineel 14 tands voor en 36 tands achter.
ik zou dan een 12 tands voortandwiel willen proberen voor de top snelheid beetje te verhogen naar 90 echte km/h. (prettiger rijden op 80 wegen)
maar dit zou weer tengoede gaan van de trekkracht.
om dit te compenseren, zou ik een 26mm carburateur (origineel 19/20mm) willen monteren.
zou deze theorie moeten kunnen kloppen ongeveer of heeft dit totaal geen zin ?
wat zeggen jullie?
Mijn theorie over de 125cc(motor)
motor rijdt 90-92 km/h op de teller van de kymco (zullen ongeveer 84/85 echte Kms zijn voor een auto)
tandwielen aanpassen zou je de top iets mee verhogen lees ik op het forum en internet.
origineel 14 tands voor en 36 tands achter.
ik zou dan een 12 tands voortandwiel willen proberen voor de top snelheid beetje te verhogen naar 90 echte km/h. (prettiger rijden op 80 wegen)
maar dit zou weer tengoede gaan van de trekkracht.
om dit te compenseren, zou ik een 26mm carburateur (origineel 19/20mm) willen monteren.
zou deze theorie moeten kunnen kloppen ongeveer of heeft dit totaal geen zin ?
wat zeggen jullie?
je moet voor een grotere zetten als je harder wil.
maar koop gewoon een aantal verschillende om uit te proberen, is altijd handig om te hebben, die dingen zijn niet zo duur.
maar koop gewoon een aantal verschillende om uit te proberen, is altijd handig om te hebben, die dingen zijn niet zo duur.
-
KymcoDave
- 4T-MSB beginner
bedankt voor je reactie!
Dus het voortandwiel moet groter om de top wat te verhogen?
Ik dacht het achtertandwiel weer groter moest maar deze is lastiger te wisselen dus vandaar dat ik kies voor het voortandwiel.
koop er gewoon een aantal en probeer uit welke het lekkerste rijdt.
zelf zoek ik altijd de combinatie waarbij de brommer net tot aan het einde van z'n nuttige maximum toerental komt op z'n topsnelheid. vaak is het standaard zo dat de brommer al overtoeren maakt nog voordat de denkbeeldige top bereikt word, zodat je denkt dat je nog een keer wil schakelen maar je bent al door al je versnellingen heen. dan is het dus tijd om de verhoudingen aan te passen, 1 of soms zelfs 2 tandjes hoger voortandwiel.
een 50cc blok loopt standaard 60, met een groter voortandwiel is 70 vrij makkelijk haalbaar, al zal die bij tegenwind wel wat inkakken. maar met een goeie wind mee kan die zomaar 80 gaan.
zelf zoek ik altijd de combinatie waarbij de brommer net tot aan het einde van z'n nuttige maximum toerental komt op z'n topsnelheid. vaak is het standaard zo dat de brommer al overtoeren maakt nog voordat de denkbeeldige top bereikt word, zodat je denkt dat je nog een keer wil schakelen maar je bent al door al je versnellingen heen. dan is het dus tijd om de verhoudingen aan te passen, 1 of soms zelfs 2 tandjes hoger voortandwiel.
een 50cc blok loopt standaard 60, met een groter voortandwiel is 70 vrij makkelijk haalbaar, al zal die bij tegenwind wel wat inkakken. maar met een goeie wind mee kan die zomaar 80 gaan.