Heb nu al een tijdje het volgende probleem met mijn NT70-carburateur (model met plastiek vlotter en kraan op de vlotterbak): Bij stilstand (niet bij rijden) blijft de vlotterbak langzaam vollopen en overstromen langs het overloopdarmpje die op vlotterbak zit. Dit gebeurt zelf bij benzinekraan-stand op OFF (ik zou zelf durven zeggen dat de kraan in OFF zetten niéts doet) en tankdop-stand op OFF, en vervolgens de tank eindje vacuum rijden. Dit truucje heeft mij tot nu toe geholpen maar enkel met een zo vol mogelijke bak, een risico dat ik nu niet meer wil nemen omdat ik zo al een benzinebak op een week tijd heb zien leeglopen
Ik heb de carburateur al eens afgehaald en alles doorgeblazen. Deed het toen een tijdje goed maar nu is het weer zo ver.
Gezien ik hem ook wat zie zweten aan de vlotterbak, ga ik hem eens ultrasonen en alle dichtingen vervangen, want dat is volgens mij in al die tijd niet gebeurd.
Mijn vraag voor jullie: De vlotternaald is zo'n model met een rubber tipje. Hoe groot is de kans dat het de vlotternaald is? Kan me voorstellen dat dat rubber na 32 jaar zijn beste tijd gehad heeft, maar kost bij Honda intussen al 45e... Prijzig voor zo'n idiote prul. Een aftermarket heb ik nog niet willen vinden bij de meest gangbare winkels. Voor een NT50 wel maar de stuknummers van de naald voor een NT50 en NT70 zijn anders. Ik betwijfel of zo'n 50 past.
Groetjes!
Sander