probleem met noofblokje

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ben
4T-MSB beginner
Bezit: Honda PC50 '68

probleem met noofblokje

Bericht door Ben »

Ik heb een probleem met mijn brommer, een Honda PC50. hij loopt niet meer lekker. Overigens een noof (PF50 blokje eronder voor de volledigheid ;-) eronder) Hij reed altijd zo tegen de 50 km/uur tot die met krantenlopen ging stotteren. Bij hogere snelheid liep ze vlotterkamer niet helemaal vol meer door een vuiltje in de carbarateur, probleem opgelost dacht ik. Maar helaas liep hij daarna nog maar 35 km/uur  dus ik ff kijken of die wel genoeg benzine kreeg, dat kreeg die nu. Dus ik dacht dan ligt het aan de ontsteking. Dus ff nieuwe boogie, nieuwe puntjes, had nog nieuwe spoelen liggen dus die er ook in gedaan, maar helaas bleef hij maar 35 lopen. Hij loopt niet slecht, hij is zo aan, stationair loopt hij goed en ook bij 35 km/uur stotert hij niet, maar hij komt gewoon niet harder. Dus ik ff naar de brommerboer gebracht hier op t dorp, de Stan van Noort. Ook hij kon het niet vinden.

Dus mijn vraag: heeft iemand de oplossing of kan ik beter ff nieuw blokje op de kop tikken?

Groeten

Ben Lanser
Benjamin.lanser@gmail.com
tukkerpim

Bericht door tukkerpim »

hoe is het met de compressie??
kleppenstellen???
Henk Veen
4T-MSB regular
Bezit: C50c C50dv Novio

Bericht door Henk Veen »

kleur van de bougie?
SingaBernd
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50 en C50

Bericht door SingaBernd »

misschien valse lucht door het monteren en demonteren van de Carburateur ? ( ik weet dat hij dan zou moeten stotteren op top) maar het zou kunnen ? pakkingen nog goed , ook van de vlotterbak ?
Timon de Klein
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Timon de Klein »

Novio dokter plofkop pb'en :wink:
plofkop
Moderator
Bezit: SS50 KO en een Chaly

Bericht door plofkop »

Zijn alle rubbertjes in de carburateur nog goed? Die carburateurs zijn al niet zo jovel, en ze kunnen heel brak gaan doen als het rubbertje dat de sproeier hoort af te dichten rot is en het kussentje dat de sproeier op zijn plaats dient te houden ook al niet meer alles is.

Kijk ook eens of je stoters nog wel recht zijn...
De Schout
4T-MSB beginner

Bericht door De Schout »

misschien een hele stomme opmerking, maar kijk ff of je remmen niet aanlopen oid. zelf ook al eens gehad nl :oops:
hondajopie
Frequent 4T-MSB visitor

noofblok

Bericht door hondajopie »

misschien het vastzetten van de ontsteking losgelaten, zodat de verlater weer in komt.
C310A-C310S-C320A-C320S-C320TT50-C320TS50-C320TS50DX
liefhebber en eigenaar
Ben
4T-MSB beginner
Bezit: Honda PC50 '68

Bericht door Ben »

compressie heeft die genoeg, ook kleur van de bougie is goed. zou wel kunnen dat het met sproeier te maken heb,... die zal ik er ff uithalen, kijken of rubbertje goed is en of dat kussentje wat hem tegenhoud wel helemaal goed nog is...

en remmen lopen niet aan hoor, :) en ook stottert hij niet bij hoge toeren, en de begrenzer is ook nog steeds vast.....

dus eerst ff sproeier enzo nakijken.. dan laat ik wel weer ff horen wat de uitkomst is
glenn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door glenn »

chek of je blok even veel toeren maakt of vroeger
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

probleem is opgelost, het is het "kussentje" in de carb
bougie was/is ook niet de goede kleur.

rijd nu weer 45. en dan moeten we nog ff klote met t goede sproeiertje
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Plaats reactie