c50 Gashendel draait erg stroef

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

arnold-d schreef:
roow schreef:
NIX schreef:
Marinus84 schreef:
edho schreef:Haal bij de fietsenmaker of bouwmarkt ff een blikkie Kroon Kogellagervet. Geweldig spul, dat zal het spul soepel laten draaien.
Alles wat dunner is zal er tussen uit lopen en dan wordt het weer stroef.
Maar is dat duur?
Euro of 3. En dan heb je genoeg voor de rest van het jaar. Ik koop het liefst die blauwe potjes met rood deksel. Wel even lezen wat op het etiket staat, want soldeervet en andere meuk zit in dezelfde potjes.
Inderdaad, goed spul 8) Hier ligt het bij de geels in de schappen
(soort van praxis!!)
Het zit nog vol met vet van binnen, dus dat mag ook geen probleem opleveren.
Het wat naar uiteinde schuiven van het handvat heeft dus deels geholpen, maar nog steeds niet optimaal. Andere keer even kijken hoe het zit met die coating eraf halen.
leon de klein
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door leon de klein »

zit er geen rafel in je gaskabel?
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

leon de klein schreef:zit er geen rafel in je gaskabel?
Nope, ik heb nu een nieuwe kabel gekocht, want die was volgensmij te kort ook.

En verder denk ik dat de carb gaar/stuk/versleten is.
Dus die ga ik even uit elkaar trekken vanavond, en dan kijken of er misschien iets mis is.
(heb ontdekt dat als hij stationair loopt, dat hij opeens langzaam uitvalt, en verder rijdt de brommer een beetje schokkerig..)

Hoe haal ik die carb eraf zonder dat mijn tank leegstroomt?
Marinus84
4T-MSB addict

Re: re

Bericht door Marinus84 »

Eric schreef:Je hoeft niet je hele carb los te halen voor je gasgeef zooi. Maar zet je kraan op open of res en draai de schroef los die bij closed zit, zet de hendel nu op closed en draai de andere 2 schroeven los. Nu kan je zonder lekken de carb van je blok halen. Laat het bovenste stuk gewoon aan je benzine leidingen bungelen.
oh, ik had hem express uit laten rijden tot de vlotterkamer leeg was hahaha.
moet ie weer open :P
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

Eric schreef:
zet je kraan op open of res en draai de schroef los die bij closed zit, zet de hendel nu op closed en draai de andere 2 schroeven los. Nu kan je zonder lekken de carb van je blok halen. Laat het bovenste stuk gewoon aan je benzine leidingen bungelen.
Dit was de tip hoe je je carb van de c kan halen zonder je tank leeg te halen. Om je gasgeef zooi te controleren volg je je gaskabel en dan kom je als het goed is net achter je voorspatbord uit. Daar zie je een rond ding die je los kan draaien en daarachter zit een veer met daaran je gasschuif en naald. Als je die los schroeft hoef je niet bang te zijn dat er iets weg schiet.
Kijk of je kabel niet perongeluk ergens geknikt zit. Dat helpt ook niet voor soepel draaien.
Dat beetje benzine wat vaak in de carb zit verdwijnt vaak in de stoep :oops: .
Het gekke is dat hij soms wel stationair draait, en dan na een halve minuut opeens steeds langzamer loopt en uitvalt.

Een andere keer rij ik volgas zo'n 35/40mph en dan opeens bluhhhhhhhhw. Vlotterbak op ofzo? als ik minder gas geeft pakt ie weer op.
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

Eric schreef:Vaccuüm tank controleren en echt de hele carb goed schoonmaken. Als je tijd teveel het zou ik ook de tank schoon maken en filters plaatsen.
zitten 2 filters op, 1 per leiding, en zijn allebei hardstikke schoon.
de tank is ook goed schoon, en niet vacuum, de bezine stroomt goed door, is te zien door de filters.

denk dat het een carb probleem is.

namelijk, als ik de stationairschroef indraai, dan gaat hij steeds harder, daarna draai ik hem uit tot hij langzamer gaat lopen, vanaf het punt dat hij langzamer gaat lopen, valt hij langzaam uit. daarboven draait hij te snel stationair.
wil ik dit anders oplossen (bijv luchtschroef), dan kan dit niet, omdat ik de luchtschroef dan abnormaal moet instellen, erg vaag. overal zitten ook goede nieuwe pakkingen op.
Hera62

Bericht door Hera62 »

Hopla, u vraagt en wij draaien.

Plaats van de bewuste sproeier op je carb:
Afbeelding

De sproeier:
Afbeelding

Maarre, misschien ook wel slim om na te gaan of je geen valse lucht trekt?
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

Okay, heb de carb schoongemaakt, maar hij was niet vies, prima mooi schoon, alles was mooi, heb alleen de gasnaald op middelste plekje gezet, hij stond eerst op de een na laatste hoogste stand.

interessant hoe die vlotterbak werkt :)

bovendien klemde de kabel een beetje in het koplamphuis.

Nieuwe vraag: hoe krijg ik de nieuwe kabel mooi door het koplamphuis, en hem weer door het stuur heen? :( Het lukt met geen mogelijkheid, ik zie niet goed waar de kabel heen moet.

En is er een van te voren gedefinieerde lengte voor een gaskabel? Heb een nieuwe universele, dus ik kan hem zo bijknippen :)
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

Naja, alles kwa carb was ok.
Nu op zoek naar hoe ik het best de gaskabel (nieuwe) kan hangen.

Nieuwe vraag: hoe krijg ik de nieuwe kabel mooi door het koplamphuis, en hem weer door het stuur heen? :cry: Het lukt met geen mogelijkheid, ik zie niet goed waar de kabel heen moet.
Steeds als ik het doe, zit ie een beetje klem, minder dan eerst, de kabel zat eerst best wel klem, en was te kort.

Maar hoe lang hoort ie te zijn!??????
Plaats reactie