mijn z50a k1 uit de usa...
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
slaapt wel lekker hoor, ieder zijn eigen kant van het bedDR Monkey schreef:Indd kwijl kwijl,hij wordt heel erg leuk Tom. 8)
Misschien eens idee om een foto shoot te maken met die van mij.
Het slapen zal wel lastig gaan denk ik
ik heb een tijdje terug 10 posters besteld via de franse ebay, komen allemaal uit moto legende blaadjes.
verder worden overal japanse stekkertjes gebruikt.. moet alleen nog even een 4pins stekker scoren voor het motorblok aangezien ik niet met een puntonsteking ga rijden.
TWD for life!
nitelife schreef:slaapt wel lekker hoor, ieder zijn eigen kant van het bedDR Monkey schreef:Indd kwijl kwijl,hij wordt heel erg leuk Tom. 8)
Misschien eens idee om een foto shoot te maken met die van mij.
Het slapen zal wel lastig gaan denk ik.. fotoshoot lijkt mij erg leuk.
ik heb een tijdje terug 10 posters besteld via de franse ebay, komen allemaal uit moto legende blaadjes.
verder worden overal japanse stekkertjes gebruikt.. moet alleen nog even een 4pins stekker scoren voor het motorblok aangezien ik niet met een puntonsteking ga rijden.
Zou ik eens bij Posh Japan kijken.
Die hebben losse 4 pins stekker setjes.
Meestal hebben ze alles bij op meetings Brugge,Neuss,Meeting Vise`.
Niet alles staat helaas in hun partsbook.
Bij mij staat hij wel op de zelfde verdieping,maar mag niet meer in bed.
Krijg ik weer ruzie.
- gerbrandicus
- Astrealover
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
bedankt jaimy 8)
blokje staat min of meer al vast. het meerendeel heb ik al een tijdje liggen...
xl70 4bak(langere 1 en 0-1-2-3-4 verhouding)
c90 3pl. koppeling
c90 kruk
c90 onsteking
300% kitaco pompje
52mm cilinder
daytona oval head(mooier dan nieuw)
nos z50a vliegwielcarter en nos z50a semi koppelingscarter
ik heb nog een splinernieuwe mikuni 26mm constant vacuum liggen maar ik ben bang dat die te groot is(letterlijk of figuurlijk). hij past niet onder de tank of hij staat te lomp.
het wordt geen sprinter, ik wil er lekker 50-60 mee kunnen rijden zonder veel toeren te draaien in zijn 4. lekker toeren zonder teveel herrie/toeren, mocht het echt nodig zijn zou je dan eventueel nog een provinciale weg kunnen rijden maar dat heeft zeker niet mijn voorkeur.
voor het uitlaatje zoek ik nog wat subtiels en onderliggend.
frame komt overigens op motorkenteken.
blokje staat min of meer al vast. het meerendeel heb ik al een tijdje liggen...
xl70 4bak(langere 1 en 0-1-2-3-4 verhouding)
c90 3pl. koppeling
c90 kruk
c90 onsteking
300% kitaco pompje
52mm cilinder
daytona oval head(mooier dan nieuw)
nos z50a vliegwielcarter en nos z50a semi koppelingscarter
ik heb nog een splinernieuwe mikuni 26mm constant vacuum liggen maar ik ben bang dat die te groot is(letterlijk of figuurlijk). hij past niet onder de tank of hij staat te lomp.
het wordt geen sprinter, ik wil er lekker 50-60 mee kunnen rijden zonder veel toeren te draaien in zijn 4. lekker toeren zonder teveel herrie/toeren, mocht het echt nodig zijn zou je dan eventueel nog een provinciale weg kunnen rijden maar dat heeft zeker niet mijn voorkeur.
voor het uitlaatje zoek ik nog wat subtiels en onderliggend.
frame komt overigens op motorkenteken.
TWD for life!
- gerbrandicus
- Astrealover
Waarom een oval head? Dat klinkt juist als een wat smallere powerband op hoger toerental, 52mm boring ook.
Ik denk trouwens dat je geen XL bakje hebt, een XL70 heeft juist kortere 1 en schakelt alles normaal. CT70H schakelt wel alles naar beneden maar heeft de bekende overbrengingsverhoudingen (zoals CD).
Maar alles naar beneden is super! Erg verstandig van je, dat hoort inderdaad icm semi koppeling en het is gewoon het meest chille schakelpatroon. Heb mijn Benly 90S nu weer terug, ook weer alles naar beneden schakelen 8)
Je NOS Z50A ontstekingsdekseltje gaat helaas niet passen icm die C90 ontsteking. Dan zal je een NT Monkey deksel moeten monteren. Zou wel zonde zijn van de look. Je kan natuurlijk ook je outer erop zetten, dan past het wel. Heb je wel wat meer een toerenmonstertje natuurlijk.
300% Pompje zal denk ik niet nodig zijn. Zal je misschien iets vermogen kosten nu en belangrijker; Voor de koeling zal het misschien nadelig zijn.
Die CV carb zou ik niet doen. Veel te groot en lomp inderdaad. Bovendien; Volgens mij heeft nog niemand dat echt lekker werkend gekregen op een mini 4takt. Wat wel bruut zou zijn; carbje van een CB72/77 scoren; 26mm oud type carb look. Of zo'n 125~175 22mm carbje, zelfde look. Zal misschien wel moeilijk worden om een passend spruitstuk te vinden.
Waarom trouwens een onderliggende uitlaat?
Kan je Bart niet een orgi look pijpje laten maken maar dan met vet dikkere bocht en absorptiedemper? En dan orgi hitteschildjes enzo.
Houd ons op de hoogte!
Ik denk trouwens dat je geen XL bakje hebt, een XL70 heeft juist kortere 1 en schakelt alles normaal. CT70H schakelt wel alles naar beneden maar heeft de bekende overbrengingsverhoudingen (zoals CD).
Maar alles naar beneden is super! Erg verstandig van je, dat hoort inderdaad icm semi koppeling en het is gewoon het meest chille schakelpatroon. Heb mijn Benly 90S nu weer terug, ook weer alles naar beneden schakelen 8)
Je NOS Z50A ontstekingsdekseltje gaat helaas niet passen icm die C90 ontsteking. Dan zal je een NT Monkey deksel moeten monteren. Zou wel zonde zijn van de look. Je kan natuurlijk ook je outer erop zetten, dan past het wel. Heb je wel wat meer een toerenmonstertje natuurlijk.
300% Pompje zal denk ik niet nodig zijn. Zal je misschien iets vermogen kosten nu en belangrijker; Voor de koeling zal het misschien nadelig zijn.
Die CV carb zou ik niet doen. Veel te groot en lomp inderdaad. Bovendien; Volgens mij heeft nog niemand dat echt lekker werkend gekregen op een mini 4takt. Wat wel bruut zou zijn; carbje van een CB72/77 scoren; 26mm oud type carb look. Of zo'n 125~175 22mm carbje, zelfde look. Zal misschien wel moeilijk worden om een passend spruitstuk te vinden.
Waarom trouwens een onderliggende uitlaat?
Kan je Bart niet een orgi look pijpje laten maken maar dan met vet dikkere bocht en absorptiedemper? En dan orgi hitteschildjes enzo.
Houd ons op de hoogte!
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
hej jaimy, die oval head heb ik al een tijdje in de kast liggen. vind het een erg mooie kop met hoge afwerking. qua kleppen is die uit men hoofd hetzelfde als een ot 70 kop. verder zit er een rustig nokje in, naast een volle krukas, vliegwiel van een kilo en een koppeling op de krukas verwacht ik hier geen hoge toeren bij.
outer roter ga ik niet doen icm semi koppeling... lekker vervelend als je zoveel toeren moet draaien om hem stationair te houden. nt monkey deksel ga ik ook niet doen, moet nog even kijken hoe ik dit dus ga oplossen(was er stiekem al bang voor dat het niet zou gaan)
ik heb de bak gekocht als zijnde xl70 bak... heeft idd een korte 1, was even in de war met een andere bak die ik naast me had liggen. verhouding van de versnellingsbak die ik heb is:
1ste wat lichter en de 2de is wat zwaarders dan die van een ss50 en geen halve neutrale versnelling(wat wel erg lekker is icm semi). wel weer een langere 4 maarja
voor die 300% pomp zou er mischien beter een 220 pomp in kunnen zitten maar ik verwacht niet dat dit problemen op gaat leveren en deze pomp heb ik al.
onderliggende uitlaat vind ik persoonlijk mooi, ik doel dan op een uitlaat die laag blijft en niet omhoog komt. zoeits bijvoorbeeld:

welke ik precies wil weet ik nog niet, misschien laat ik idd wel wat moois bij bart maken maar dat weet ik nu echt nog niet. zelfde geld voor de carb, mischien gooi ik er wel een opgeknapte keihin 19mm op.
ik probeer een grens te zoeken tussen orgineel en de aanpassingen die ik zelf graag wil. zo wil ik graag wat meer power dan het standaard 50 blokje, maar tegelijkertijd vind ik het st blokje weer heel erg mooi met dat kleine teurtje en chrome luchtfilter behuizing. ik hou ook van onderliggende uitlaten en wat minder van hoge. maar dat orginele uitlaatje staat juist weer zo mooi achter het frameplaatje. soms is het gewoon erg lastig kiezen... ik probeer het blok en de uitlaat iig subtiel te houden en de rest zoveel mogelijk orgineel.
outer roter ga ik niet doen icm semi koppeling... lekker vervelend als je zoveel toeren moet draaien om hem stationair te houden. nt monkey deksel ga ik ook niet doen, moet nog even kijken hoe ik dit dus ga oplossen(was er stiekem al bang voor dat het niet zou gaan)
ik heb de bak gekocht als zijnde xl70 bak... heeft idd een korte 1, was even in de war met een andere bak die ik naast me had liggen. verhouding van de versnellingsbak die ik heb is:
Code: Selecteer alles
1st 12 - 34 2.83
2de 16 - 30 1.875
3de 20 - 26 1.3
4de 24 - 23 0.958voor die 300% pomp zou er mischien beter een 220 pomp in kunnen zitten maar ik verwacht niet dat dit problemen op gaat leveren en deze pomp heb ik al.
onderliggende uitlaat vind ik persoonlijk mooi, ik doel dan op een uitlaat die laag blijft en niet omhoog komt. zoeits bijvoorbeeld:

welke ik precies wil weet ik nog niet, misschien laat ik idd wel wat moois bij bart maken maar dat weet ik nu echt nog niet. zelfde geld voor de carb, mischien gooi ik er wel een opgeknapte keihin 19mm op.
ik probeer een grens te zoeken tussen orgineel en de aanpassingen die ik zelf graag wil. zo wil ik graag wat meer power dan het standaard 50 blokje, maar tegelijkertijd vind ik het st blokje weer heel erg mooi met dat kleine teurtje en chrome luchtfilter behuizing. ik hou ook van onderliggende uitlaten en wat minder van hoge. maar dat orginele uitlaatje staat juist weer zo mooi achter het frameplaatje. soms is het gewoon erg lastig kiezen... ik probeer het blok en de uitlaat iig subtiel te houden en de rest zoveel mogelijk orgineel.
TWD for life!
Dat uitlaatje is idd niet lelijk op een J, maar ik vrees dat het niet mooi zal uitkomen met het hardtail achterframe van een A hoor... Ik zou in ieder eerst proberen een photoshop impressie te fixen voor je er een hoop geld aan uitgeeft
Kitaco en G-Craft hebben ook onderlangse uitlaatjes die vlak voor de achterband uitkomen, dat is misschien ook wel een overweging waard...
Persoonlijk vind ik bovenlangse het mooist op een A, originele demper met dikkere voorbocht (waar helaas de originele hitteschildjes niet op passen), TwoBrothers (voor zover ik weet nergens meer te krijgen alleen) of Minigunz, ook cool
Persoonlijk vind ik bovenlangse het mooist op een A, originele demper met dikkere voorbocht (waar helaas de originele hitteschildjes niet op passen), TwoBrothers (voor zover ik weet nergens meer te krijgen alleen) of Minigunz, ook cool
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
ik weet nog niet wat voor uitlaat het wordt... ik zie nog wel
vandaag ook weer wat verder gekomen.. voorspatje gemonteerd en het stuur opgebouwd. de kabels zijn netjes door het stuur getrokken maar de electra moet ik nog aansluiten(die draadjes bungelen dus nog los).
zo begin je dan:

en zo eindig je..

vandaag ook weer wat verder gekomen.. voorspatje gemonteerd en het stuur opgebouwd. de kabels zijn netjes door het stuur getrokken maar de electra moet ik nog aansluiten(die draadjes bungelen dus nog los).
zo begin je dan:
en zo eindig je..
TWD for life!
- gerbrandicus
- Astrealover
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
haha het opbouwen is veelste leuk om in 1x te doen 8) , je krijgt er jeukende handen van....gerbrandicus schreef:Zet alsjeblieft de wieltjes erin, kan niet wachten om hem te zien staan!
had jij niet nog een lopend z50a blokje liggen? zou ik die dan kunnen lenen voor de keuring over een tijdje?
TWD for life!