restauratie ss50 in onderdelen.
-
Rome
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ps50 de luxe
honda ss50k3
honda multitool - Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: restauratie ss50 in onderdelen.
Dank je Ildert. ik zal het morgen even checken.
de RDW keuring staat gepland voor 19 Juni in Nieuwegein, al vind ik mijn koplamp verlichting nog al zwak branden in high en low.
even kijken of de wattage wel klopt van de lampen die erbij zaten.
de RDW keuring staat gepland voor 19 Juni in Nieuwegein, al vind ik mijn koplamp verlichting nog al zwak branden in high en low.
even kijken of de wattage wel klopt van de lampen die erbij zaten.
nog steeds zoekende naar sleutel 10.....
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
hij liep nog iets te hoog in stationair, dus heb hem daarna iets terug geschroeft.
tijdelijk kenteken is inmiddels binnen voor 19 juni.. nu nog even kijken of hij niet afgekeurd kan worden op de verlichting die ik toch wel zwak vind branden.
tijdelijk kenteken is inmiddels binnen voor 19 juni.. nu nog even kijken of hij niet afgekeurd kan worden op de verlichting die ik toch wel zwak vind branden.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Tja, het staat er niet maar het zou kunnen. Let ook op borgingen ed. Als er een kroonmoer op zit, je assen bijvoorbeeld, moet er ook een splitpen door. Het mag ook een andere borgmoer zijn. Speling balhoofd checken ze vaak....of remmen blijven hangen of niet, geen speling op achterbrug ed nummers goed leesbaar en zorg dat je het bouwjaar hebt ..Keuren naar bromfiets
Bouwjaar vóór 01-01-1998?
Allereerst moet de herkomst van het voertuig aangetoond kunnen worden. Dit houdt dus in dat je een verkoopacte of iets dergelijks moet kunnen tonen. Een handgeschreven briefje van de vorige verkoper voldoet.
Het bouwjaar moet aangetoond worden. Dit door middel van kentekenpapieren, documentatie, internet of typeplaatjes.
Een typegoedkeuring is niet (meer) verplicht.
Je moet voldoen aan de technische eisen van een bromfiets:
Algemeen:
Fietsbel óf claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard (zowel bok- als zijstandaard zijn toegestaan)
Verlichting: koplamp, achterlicht, achterreflector zijn verplicht. Alle andere verlichting die aanwezig is, moet ook goed werken.
Remmen: Goed werkende remmen op beide wielen. Alle remonderdelen moeten een in goede staat zijn (kabels, remhandels, voeringen). Een schijfremslang mag geen knikken of scheuren vertonen. Ook mag het niet lekken.
Snelheid: maximaal 45 km/u. (indien buitenlandse papieren aangeven dat de maximale constructiesnelheid 40km/u is, dan mag het voertuig niet harder lopen dan 40 km/u.
Geluid: 96 Decibel
Banden: Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar
Draaipunten: Geen speling op draaipunten als balhoofd, achterbrug, wielen.
grote klappen, snel thuis
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Tja, het staat er niet maar het zou kunnen. Let ook op borgingen ed. Als er een kroonmoer op zit, je assen bijvoorbeeld, moet er ook een splitpen door. Het mag ook een andere borgmoer zijn. Speling balhoofd checken ze vaak....of remmen blijven hangen of niet, geen speling op achterbrug ed nummers goed leesbaar en zorg dat je het bouwjaar hebt ..
[/quote]
ik loop alles nog wel even na qua speling en splitpennen voor de zekerheid.
het jaartal is lastig exact te bepalen, volgens mij zijn framenummers beginnend met 11xxxxx tussen 1975 en 1978 gebouwd.
[/quote]
ik loop alles nog wel even na qua speling en splitpennen voor de zekerheid.
het jaartal is lastig exact te bepalen, volgens mij zijn framenummers beginnend met 11xxxxx tussen 1975 en 1978 gebouwd.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Niet heel belangrijk, heb ik ooit ervaren.
Zij geven er ook een bouwjaar aan.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Zonder bouwjaar wordt ie niet goedgekeurd wim, als zij niks kunnen vinden over het te keuren ding, kun je naar huis. Bij een ss weten ze zelf het een en ander, maar dat geldt niet voor alles. Het helpt ook gewoon hoe ze in de keuring staan, als je zelf info aandraagt zijn ze eerder genegen andere imperfecties over het hoofd te zien. Als ze alles zelf moeten doen heb je eerder een herkeuring.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Rome schreef: ↑16 mei 2025 10:29 Tja, het staat er niet maar het zou kunnen. Let ook op borgingen ed. Als er een kroonmoer op zit, je assen bijvoorbeeld, moet er ook een splitpen door. Het mag ook een andere borgmoer zijn. Speling balhoofd checken ze vaak....of remmen blijven hangen of niet, geen speling op achterbrug ed nummers goed leesbaar en zorg dat je het bouwjaar hebt ..
Je hebt de range van het framenummer sowieso en in dit geval ook typegoedkeuring staat ook voor een range of zelfs een jaar meen ik. Kijk ook ff naar de velgen, daar hoort ook een maand en jaar in te staan. Als het nog de ori araya velgen zijn oig. In dit geval niet zo zeker natuurlijk, maar ik zou toch ff kijken.ik loop alles nog wel even na qua speling en splitpennen voor de zekerheid.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!

Voorste is juni '81 en de tweede sep '77
Ik zou er allern over beginnen als ze beiden het zelfde zijn en ze in de range vallen
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
ik heb 1 velg moeten vervangen, maar de achter velg zou orgineel moeten zijn. ik ga het maandag even checken, mocht deze in verloop van tijd ook vervangen zijn door een imi kan het dus niet op de velgen gedateerd worden.
en volgens mij is de 2e velg 1978?
maar wel handige informatie! hoop dat er nog ergens een duidelijk jaartal te vinden is... ook al is het een allesgaartje uit kratten.
en volgens mij is de 2e velg 1978?
maar wel handige informatie! hoop dat er nog ergens een duidelijk jaartal te vinden is... ook al is het een allesgaartje uit kratten.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
helaas was het achterwiel ook al eens vervangen in de loop van tijd, deen data te vinden op de velgen dus.
Ook merkte ik dat er druppels benzine hingen aan de achterkant tank flens rand.
Ik zag dat het van de lasverbinding tank bevestiging kwam, dus ook maar even een tank seal set gehaald.
er mogen geen lekkages zijn tijdens de rdw keuring.
Ook merkte ik dat er druppels benzine hingen aan de achterkant tank flens rand.
Ik zag dat het van de lasverbinding tank bevestiging kwam, dus ook maar even een tank seal set gehaald.
er mogen geen lekkages zijn tijdens de rdw keuring.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Morgen is het eindelijk zo ver.. de RDW keuring. Alles werkt naar behoren, koop overeenkomst is aanwezig. gereedschap mee mochten ze iets kunnen vinden wat ik direct kan aanpassen, informatie over de leeftijd uitgeprint. fingers crossed!