Het vochtprobleem kan je dan toch opvangen met een blanke laklaag?niek is ik schreef:lak is veeeeeeeeeeeeeeel kwetsbaarder op alle vlakken.
Wel over het algemeen(ja powder coaten kan tegenwoordig ook heel mooi) een stuk mooier, veel glanzender.
En het voordeel van lakken is dat je beter deukjes kunt wegwerken met wat plamuur bijvoorbeeld, bij coaten word dat lastiger. evenals plastic werk mee spuiten(neem een cd, kun je de zijkappen ook mee spuiten in de juiste kleur)
mettalic of flakes zou ik toch echt spuiten, daarin is het coaten nog lang niet zo ver(zo ver ik heb gezien)
of een tank zou ik ook spuiten.
Dan coaten, het is geweldig kwa kras vast heid, en dergelijke... maar heeeeeeeel vaak zie ik dat het van binnenuit er af roest. Dat er zegmaar vocht onder de coating kan komen, dit gaat roesten. de coating blijft prima zitten, en het rot lekker door... Uiteindelijk kun je hele vellen coating er af trekken. Wat ik DENK dat dit is, het word gestraald, en vervolgens komt er een heel klein beetje vliegroest op, en dit veroorzaakt uiteindelijk de problemen. of dat het niet lekker sluit in de krappe hoekjes)onze tuinstoelen bijvoorbeeld, begint er nu ook langzaam af te bladeren, komt ook vocht onder, en gaat het steeds verder.
poedercoaten op een frame, wel of niet doen?
-
four_stroker
- 4T-MSB addict
Re: poedercoaten op een frame, wel of niet doen?
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
tuurlijk niet, het zit onder de coating, dus tussen het onderdeel en de coating laag..
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Halodax
- 4T-MSB addict
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
ok aan de reacties te lezen zijn het dus broodje aap verhalen of in ieder geval verhalen die tot het verleden behoren.
alles waar ik op moet letten is dus dat ze het na afloop wel aflakken en dan komt alles goed
thanx allemaal, mag een slotje op!
alles waar ik op moet letten is dus dat ze het na afloop wel aflakken en dan komt alles goed
thanx allemaal, mag een slotje op!
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
poeder coaten.
Het stralen is heel belangrijk. Slecht stralen is later problemen.
Roest en lak barsten komt door slecht voorbewerken/stralen!
Het poeder komt overal ook op plekken waar je met een spuitbus/verfspuit niet kan komen.
Daarom is coaten ook beter dan spuiten.
Poeder smelt op frame. In principe is het materiaal van coaten en spuiten min of meer hetzelfde. (uitzondering speciale coatingen)
Tegenwoordig is er heel veel mogelijk met coaten, zelfs (zwart)chroom coaten.
Lelijke roestige uitlaat? Gewoon chroom coaten dus.
Onderblok coaten gaat ook prima. Nadeel is wel dat coaten goed isoleert waardoor je evt een koelertje nodig hebt.
Een tank coaten kan maar ik zou het niet doen..
Het stralen is heel belangrijk. Slecht stralen is later problemen.
Roest en lak barsten komt door slecht voorbewerken/stralen!
Het poeder komt overal ook op plekken waar je met een spuitbus/verfspuit niet kan komen.
Daarom is coaten ook beter dan spuiten.
Poeder smelt op frame. In principe is het materiaal van coaten en spuiten min of meer hetzelfde. (uitzondering speciale coatingen)
Tegenwoordig is er heel veel mogelijk met coaten, zelfs (zwart)chroom coaten.
Lelijke roestige uitlaat? Gewoon chroom coaten dus.
Onderblok coaten gaat ook prima. Nadeel is wel dat coaten goed isoleert waardoor je evt een koelertje nodig hebt.
Een tank coaten kan maar ik zou het niet doen..
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
En zorg voor een goede coater met verstand van zaken!
Ga heen en vereenvoudig u!
-
Soichiro
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: CGM114 C102 C320S CT90 K1 SL70 CL50 SS50M[Export] QA50 XR70 C50H CB50K1 TL125S TL50 CT50 Fatcat S2000
Ik laat alles altijd in de grondverf coaten, dat is makkelijk te schuren ,vult kleine pitroest ,daarna gronden,eventueel plamuren en aflakken met echte lak!
Hond Dream heeft een dochter Skye
http://www.vandixhoornschadeherstel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vandixhoornschadeherstel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
Dit geeft wel het strakste resultaat. Het kan ook nog eens extra beschermen tegen roest. Zeker als er zink aan de grondcoating is toegevoegd.Soichiro schreef:Ik laat alles altijd in de grondverf coaten, dat is makkelijk te schuren ,vult kleine pitroest ,daarna gronden,eventueel plamuren en aflakken met echte lak!
Persoonlijk zou ik dit wel voor de tank doen maar voor een net (ral kleur) frame niet.
Ik heb zelf nu 3 frames laten coaten. Alle frames zien er zeer mooi uit.
Ook mijn (mat en hoogglans-zwart) gecoate ontstekingsdeksels en koppelingdeksels zien er strak uit.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.

-
Bangbrosbode
- 4T-MSB regular
- Bezit: CD50 + PC50
Misschien niet helemaal hetzelfde onderwerp, maar leek me wel redelijk om hem hier te stellen. Is het mogelijk dat ik de witte kettingrand van mijn PC50 ga spuiten? Deze is namelijk heel erg vergeeld, echt wit/gebroken wit lijkt me veel mooier.
Bedankt,
Bedankt,
They call it home, i call it house
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
jaBangbrosbode schreef:Misschien niet helemaal hetzelfde onderwerp, maar leek me wel redelijk om hem hier te stellen. Is het mogelijk dat ik de witte kettingrand van mijn PC50 ga spuiten? Deze is namelijk heel erg vergeeld, echt wit/gebroken wit lijkt me veel mooier.
Bedankt,
-
Bangbrosbode
- 4T-MSB regular
Ok, is dit eerder gedaan? Ik verknal ze, ondanks dat ze een beetje geel zijn, liever niet,ciebie schreef:jaBangbrosbode schreef:Misschien niet helemaal hetzelfde onderwerp, maar leek me wel redelijk om hem hier te stellen. Is het mogelijk dat ik de witte kettingrand van mijn PC50 ga spuiten? Deze is namelijk heel erg vergeeld, echt wit/gebroken wit lijkt me veel mooier.
Bedankt,
-
Bangbrosbode
- 4T-MSB regular
Ok dat probeer ik eerst wel even. Bedankt,
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
Dan heb ik nog een tip voor de autobezitter met een grijze/zwarte niet gespoten bumpers/spiegels.
Is het kunststof lelijk verkleurd probeer dan eens met een föhn het warm te stoken.
Vaak krijg je het weer mooi op kleur.
Wel proberen op een minder zichtbare plek natuurlijk en niet te heet stoken!
Of dit ook werkt bij de wit kunststof weet ik niet. Op eigen risico uitproberen dus.
Is het kunststof lelijk verkleurd probeer dan eens met een föhn het warm te stoken.
Vaak krijg je het weer mooi op kleur.
Wel proberen op een minder zichtbare plek natuurlijk en niet te heet stoken!
Of dit ook werkt bij de wit kunststof weet ik niet. Op eigen risico uitproberen dus.