kleptiming cb50j

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Cuno
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda cb 350f
Honda camino
Honda cb50j

Re: kleptiming cb50j

Bericht door Cuno »

ik woon in rotselaar (vlaams-brabant)
maar naar mijn menig kan het nou toch niet zoo moeilijk zijn, mar toch wil deze jongen maar niet starten.
Ik ben vandaag helemaal terug van stap 0 begonnen, distributietijden zijn nu helemaal in orde. Net voor T (beide tuimelaars bewegen niet als ik het vliegwiel wat beweeg dus dit zou goed moeten zijn, staan nu ook beide bij T op 0,05mm) krijg ik bij F een mooie helderblauwe vonk. wat naar mijn mening nog steeds allemaal goed is. aangezien ik voor een grot stuk ben herbegonnen weet ik dus niet waar de oorzaak van het vorige probleem lag , maar het zou nu toch opgelost moeten zijn.
dus ik heb een vonk, kleppen staan goed, de carbu is al verschillende keren gereinigd en zelfs met starter spray wil hij niet starten.
heb ook al 2 verschillende warmtegraden van bougie's geprobeerd 6 en 8 (7hadden ze niet in de winkel) maar hij zou toch bij beide bougie's moeten starten ,daarom nog niet optimaal draaien, maar toch starten?
uiteindelijk heb ik voor de zekerheid de carbu nu voor een nacht in een badje gestopt..

als er iemand nog suggesties heeft voor dingen die ik kan nakijken dan hoor ik het graag :D
Nicoscub
bamilover
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Word de bougie wel nat als je hem probeert te starten?
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding
Cuno
Frequent 4T-MSB visitor
Honda camino
Honda cb50j

Bericht door Cuno »

ja, de bougie wordt nat.

onderaan in het vlotterbakje zat wel groene smurrie, ik hoop dat dit misschien de oorzaak was :D
Nicoscub
bamilover
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Cuno schreef:ja, de bougie wordt nat.

onderaan in het vlotterbakje zat wel groene smurrie, ik hoop dat dit misschien de oorzaak was :D
Smurfensnot is nooit goed voor je brommer :wink:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding
Cuno
Frequent 4T-MSB visitor
Honda camino
Honda cb50j

Bericht door Cuno »

carbu helemaal gereinigd, er terug opgezet en nog steeds niets..
bougie er nog eens uitgehaald, vonkt die vandaag plots minder goed.. en vonkt ook niet iedere keer.
dit zal ik toch nog verder moeten uitpluizen..
Cuno
Frequent 4T-MSB visitor
Honda camino
Honda cb50j

Bericht door Cuno »

toch nog wat verder gezocht, ontsteking is in orde.
had dan uiteindelijk nogmaals het kleppendeksel eraf gehaald, daar hoorde ik dat steeds tijdens de compressieslag, hij zijn compressie verloor. (zo leek het toch) je hoorde de lucht precies ontsnappen. een sissend, puffend geluid.
gelijk de kop eraf gehaald en naar de kleppen gekeken, deze lijken goed geslepen te zijn. de zuiger heeft amper gebruikssporen evenals de cilinder. ik verwacht dus niet dat hier ergens problemen zitten.
Plaats reactie