ik weet het, hier zijn al voldoende topics over, maar in geen enkel kan ik ene oplossing vinden voor mijn probleem.
ik ben al een tijdje bezig met het afstellen van de kleppen van een cb 50, dot blok is open geweest voor revisie. die revisie heeft een vriend van me gedaan, ik moest enkel de kleppen doen.
ik was ervan uitgegaan dat de timing goed was en heb dus ook het deksel van de ontsteking er niet afgehaald (aangezien hij gereviseerd was).
naar mijn mening is het punt waarop de piston helemaal onderaan staat (net voor de compressie slag) toch het punt dat beide kleppen los moeten komen? en als de piston dan helemaal boven is zouden de kleppen toch maximale speling moeten hebben?
dit is wat ik niet heb, mijn kleppen hebben ieder 0,05 mm speling, maar nooit tegelijk, ofwel heeft de ene klep de juiste speling en heeft de andere geen speling ofwel net andersom.
maar ik vind dus geen enkele punt waarop beide kleppen dezelfde speling van 0,05mm hebben. Ookal zou de timing verkeerd zijn, ik moet toch ergens een punt vinden waarop beide kleppen loskomen? en op het punt dat deze kleppen dan beide loskomen, hebben ze dan toch hun maximale speling zodat ze dus nergens anders in de cyclus mee speling krijgen dan op dat punt?
dit is mijn redenering, als ik iets fout zou gezegd hebben, verbeter het dan maar
dit krijg ik dus niet opgelost, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
alvast bedankt
Cuno