Honda PC50A maar 35 km/u, normaal?
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Re: Honda PC50A maar 35 km/u, normaal?
De laatste 15 jaar reed ik dagelijks naar werk en terug zo’n 25 km per dag, onregelmatige werktijden, zomer en winter. Overal drukte en files… geen last van, zorg voor goede kleding ( regenpak) , brommertje goed onderhouden, en het beestje blijft rijden… doen dus. Foto is anderhalf jaar geleden, na afscheid van mijn werk!

-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Heleen reed ook ooit 60.000km dagelijks op zo'n ding heen en weer van Rhenen naar Utrecht.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
Ja joh, en spotgoedkoop 
-
PB HONDA PC50
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda PC50 K rood
Honda PC50 K ‘Groene Draeck’
Honda CL50 V rood - Locatie: Amersfoort
Als je PC goed is, is deze uitstekend geschikt voor dagelijks gebruik, juist omdat ze zo eenvoudig zijn. Frame is oerdegelijk en heb ik nog nooit rot gezien.
Wat mij soms weerhoudt van woon-werkverkeer is dat rijden op de rijbaan; ik vind PC’tjes nog immer de meest relaxte brommertjes van alles wat ik heb en had, maar in stadsverkeer rij je natuurlijk behoorlijk ‘in de weg’ want niemand heeft meer geduld (of fatsoen) lijkt het. Voor naar m’n werk pak ik dus liever mijn CL50 of nog geschikter: een Yamaha Giggle waarmee ik zowel qua accelereren als topsnelheid (60 gps) gewoon lekker mee kan rijden met de auto’s.

Een zeldzaamheid lijken PC’tjes wel inmiddels, op de Hondadag waren ze denk ik letterlijk op 1 hand te tellen… volgend jaar overweeg ik dan ook zeker met met 2 stuks er naartoe te komen (mijn zoon is dan 16)

Wat mij soms weerhoudt van woon-werkverkeer is dat rijden op de rijbaan; ik vind PC’tjes nog immer de meest relaxte brommertjes van alles wat ik heb en had, maar in stadsverkeer rij je natuurlijk behoorlijk ‘in de weg’ want niemand heeft meer geduld (of fatsoen) lijkt het. Voor naar m’n werk pak ik dus liever mijn CL50 of nog geschikter: een Yamaha Giggle waarmee ik zowel qua accelereren als topsnelheid (60 gps) gewoon lekker mee kan rijden met de auto’s.

Een zeldzaamheid lijken PC’tjes wel inmiddels, op de Hondadag waren ze denk ik letterlijk op 1 hand te tellen… volgend jaar overweeg ik dan ook zeker met met 2 stuks er naartoe te komen (mijn zoon is dan 16)

- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
Kijk eens aan, daar wordt weer aan iets moois gewerkt. Ik vind ook dat die relaxte pc’s niet dagelijks op de grote rijbaan horen ( matig licht in donker)
Ik reed dan ook gewoon ( zoals ik het al mijn leven lang gewend ben) op het fietspad. Had altijd wel een smoesje paraat, en kwam er gelukkig ( mede dankzij de relaxte PC) mee weg.
Ik reed dan ook gewoon ( zoals ik het al mijn leven lang gewend ben) op het fietspad. Had altijd wel een smoesje paraat, en kwam er gelukkig ( mede dankzij de relaxte PC) mee weg.
-
PB HONDA PC50
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda PC50 K rood
Honda PC50 K ‘Groene Draeck’
Honda CL50 V rood - Locatie: Amersfoort
@iclaudius precies dat! Als het me niet veilig lijkt pak ik met de PC’tjes gewoon het fietspad en kijk ik als een zeer onschuldig oud mannetje. Met de charme van de PC erbij heeft dat tot nu toe niet meer dan wat blikken van de gendarmerie opgeleverd (ik rij dan wel netjes 30 km/u trouwens)