late gasreactie
Niet geschikt in de zin van geen accijns omdat je het toch niet kan drinken. Dat bedoel je?NIX schreef:Bij mijn weten is ethanol gewoon alcohol. Alleen Methanol is een iets kortere keten. Zeg maar degene waar je blind van wordt als je zelf verkeerd aan het stoken bent gegaan. Wat we ethanol noemen is doorgaans hoofdzakelijk alcohol met een percentage methanol zodat het niet voor consumptie geschikt is.
Maar als het goedkoper/even duur is als benzine en makkelijk te verkrijgen is, is het best een mooi project.
Honda SS50 125cc 49cc
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
ze wouden het nu grootschalig gaan invoeren, zodat je het gewoon bij tankstations kan tanken. (bio-ethanol een mengsel van benziene en ethanol verkregen uit plantenresten en olies)Camiel schreef:Niet geschikt in de zin van geen accijns omdat je het toch niet kan drinken. Dat bedoel je?NIX schreef:Bij mijn weten is ethanol gewoon alcohol. Alleen Methanol is een iets kortere keten. Zeg maar degene waar je blind van wordt als je zelf verkeerd aan het stoken bent gegaan. Wat we ethanol noemen is doorgaans hoofdzakelijk alcohol met een percentage methanol zodat het niet voor consumptie geschikt is.
Maar als het goedkoper/even duur is als benzine en makkelijk te verkrijgen is, is het best een mooi project.
het zou milieu vriendelijker zijn, zowel de winning als de uitstoot.
Dat laatste is inderdaad het geval, maar volgens een onderzoek dat vorige week werd gepubliceerd blijkt de winning absoluut niet milieu vriendelijker te zijn.
Helaas dus, dit dacht ik wel toen ik met dit project begon.
Maarja, ik doe het sowieso niet omdat het milieu vriendelijker zou zijn maar om te kijken of het een vermogen winst oplevert.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
ik ga even naar de ontsteking kijken, innerotor kun je inderdaad verdraaien maar is wel weer duur.nielspbr schreef:Innerrotoronstekingen kun je toch ook alle kanten op verdraaien, of ben ik verkeerd geïnformeerd?
ontstekingsstroboscoop erbij en afstellen.
Anders moet je inderdaad de pukkel van een vliegwiel afhalen en deze 5 graden later bevestigen.
(Of je moet de grondplaat verdraaibaar maken maar ik denk dat ie dan olie gaat lekken, of de pickup verschuifbaar)
Geen idee of er puntenvliegwielen zijn voor 12V tap.
Ik ga denk ik voor de pukkel 5 graden later bevestigen.
maar eerst even een grotere sproeier en andere bougie en dan kijken wat die doet.