late gasreactie
late gasreactie
Hallo,
Ik ben bezig met een brommer op ethanol te laten lopen.
hij loopt nu op 1/2 ethanol 1/2 benzine.
Hij loopt prima stationair en rijd ook goed, maar als je het gas vol open gooit lijkt het net of hij er even over na moet denken of hij er wel zin in heeft.
na 1 of 2 seconde sprint hij dan pas vooruit.
Het is een 107cc skyteam blok met 20mm caberateur.
nu is mijn vraag dus, weet iemand mischien hoe dit komt en hoe je dit kunt verhelpen.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bob
Ik ben bezig met een brommer op ethanol te laten lopen.
hij loopt nu op 1/2 ethanol 1/2 benzine.
Hij loopt prima stationair en rijd ook goed, maar als je het gas vol open gooit lijkt het net of hij er even over na moet denken of hij er wel zin in heeft.
na 1 of 2 seconde sprint hij dan pas vooruit.
Het is een 107cc skyteam blok met 20mm caberateur.
nu is mijn vraag dus, weet iemand mischien hoe dit komt en hoe je dit kunt verhelpen.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bob
-
Arnold Jouke
- Frequent 4T-MSB visitor
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
oke heel erg bedankt!!racefreak schreef:ontsteking moet zo'n 5 graden later zijn.
(nok van je vliegwiel er afslijpen en er een nieuwe oplassen)
omdat ethanol veel langzamer ontbrand dan gewone benzine
ook zal ik een c6hsa bougie monteren als ik jou was omdat de ontbrandingstemperatuur veel lager is.
Kun je mischien wat beter uitleggen hoe je hem 5 graden later laat zijn?
Alvast bedankt!
Moet de ontsteking dan niet juist vroeger komen? Als het mengsel trager ontbrandt, moet het toch vroeger beginnen branden, zodat de maximale kracht bereikt wordt voordat de cilinder terug naar omhoog aan het gaan is.racefreak schreef:ontsteking moet zo'n 5 graden later zijn.
(nok van je vliegwiel er afslijpen en er een nieuwe oplassen)
omdat ethanol veel langzamer ontbrand dan gewone benzine
ook zal ik een c6hsa bougie monteren als ik jou was omdat de ontbrandingstemperatuur veel lager is.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Bij mijn weten is ethanol gewoon alcohol. Alleen Methanol is een iets kortere keten. Zeg maar degene waar je blind van wordt als je zelf verkeerd aan het stoken bent gegaan. Wat we ethanol noemen is doorgaans hoofdzakelijk alcohol met een percentage methanol zodat het niet voor consumptie geschikt is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
inderdaad moeten de rubbers zoals benzine leidingen vervangen worden. dit is ook al gebeurt.NIX schreef:Je hebt in vergelijking met benzine ook een grotere sproeier nodig. Ethanol heeft per gelijk volume een lagere calorische waarde. Verder zouden sommige rubbers wat week kunnen worden.
ethanol is inderdaad gewoon alcohol. het is de scheikundige naam hiervan.
Het is voor mn profiel werkstuk dus ik krijg het gewoon mee van school.
Maar kan iemand mij nog even precies uitleggen hoe ik de ontsteking moet veranderen?