Honda Amigo, staat 18 jaar stil
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Honda Amigo, staat 18 jaar stil
Hallo,
Ik heb een Amigo in de schuur staan die al 18 jaar stil staat. Het is de bedoeling dat hij weer gaat rijden.
Hij vonkt maar krijgt geen benzine, Het zit wel in de vlotter kamer maar niet aan de bougie. De carb hebben we schoon gemaakt en de benzine is nieuw.
Wat moeten we allemaal nog meer doen?
Ik heb een Amigo in de schuur staan die al 18 jaar stil staat. Het is de bedoeling dat hij weer gaat rijden.
Hij vonkt maar krijgt geen benzine, Het zit wel in de vlotter kamer maar niet aan de bougie. De carb hebben we schoon gemaakt en de benzine is nieuw.
Wat moeten we allemaal nog meer doen?
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Ik heb hem nog niet aan de praat gekregen. Maar wat raar is is dat het vliegwiel niet altijd draait. Als je met de brommer rent en je hebt de kleplichter niet ingedrukt stopt het vliegwiel(en dus ook de rest van het blok) met draaien. Terwijl ik nog wel gewoon loop. Kan het zijn dat hij hier door niet aanslaat?
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
als het vliegwiel niet draait, zal je brommer ook niet aanslaan.thijsperdok schreef:Ik heb hem nog niet aan de praat gekregen. Maar wat raar is is dat het vliegwiel niet altijd draait. Als je met de brommer rent en je hebt de kleplichter niet ingedrukt stopt het vliegwiel(en dus ook de rest van het blok) met draaien. Terwijl ik nog wel gewoon loop. Kan het zijn dat hij hier door niet aanslaat?
volgens mij heeft een amigo trappers erop zitten. is het niet mogelijk om gewoon een beste trap op de trappers te geven en op deze manier te proberen.
en als je echt denkt dat het aan de benzine toevoer ligt, kan je ook gewoon wat benzine door het bougie gat doen. en kijken of je dan een plofjes krijgt
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Het trapper mechanisme werkt niet. Als we hem ook proberen te starten ga ik er op zitten en mag een vriend duwenhonda sleutelaar schreef:als het vliegwiel niet draait, zal je brommer ook niet aanslaan.thijsperdok schreef:Ik heb hem nog niet aan de praat gekregen. Maar wat raar is is dat het vliegwiel niet altijd draait. Als je met de brommer rent en je hebt de kleplichter niet ingedrukt stopt het vliegwiel(en dus ook de rest van het blok) met draaien. Terwijl ik nog wel gewoon loop. Kan het zijn dat hij hier door niet aanslaat?
volgens mij heeft een amigo trappers erop zitten. is het niet mogelijk om gewoon een beste trap op de trappers te geven en op deze manier te proberen.
en als je echt denkt dat het aan de benzine toevoer ligt, kan je ook gewoon wat benzine door het bougie gat doen. en kijken of je dan een plofjes krijgt
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
beetje spuiten in het luchtfilter met snelstart/wd40 impv benzine doet ook wonderen voor motoren die al een tijdje stilstaan.
maar pas op als je het te vaak doet raakt een oud motertje verslaafd aan quickstart.
heb zelf een kettingzaagje op benzine die alleen nog maar met veel snelstart aan de gang wil.
maar als die weer loopt doet die het nog prima.
maar pas op als je het te vaak doet raakt een oud motertje verslaafd aan quickstart.
heb zelf een kettingzaagje op benzine die alleen nog maar met veel snelstart aan de gang wil.
maar als die weer loopt doet die het nog prima.
cdi for life! 
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
ik denk dat een amigo geen contact heeft aangezien hij een kleppenlichter heeft.pirtre schreef:klinkt dom maar check het contact.
heb vaak zat staan kloten toen het contact uitstond
weet het trouwens niet met zekerheid
Ctjes for life and SSjes after for ever.
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict