OT70 kop en 52mm cilinder

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

OT70 kop en 52mm cilinder

Bericht door Brommert »

Ok, mijn C90 blokje verbruikt al een hele tijd een beetje olie, tikt wat door een versleten nokkenas baan, maar rijd verder prima. Maar nu wil ik toch wat gaan doen aan het olie verbruik, want ik vind het een beetje vervelend worden dat ik bijna elke week de olie bij moet vullen, en verbrande olie stinkt.

Nu weet ik dat het aan de zuigerveren/cilinder kan liggen of aan de klepseal, alleen weet ik niet welke van de 2 het is. Als het blok gewoon stationair loopt of als ik gas geef zie ik (bijna) geen rook, bij het afremmen op de motor rookt ie behoorlijk. Dus wat is het?
Laatst gewijzigd door Brommert op 14 mei 2009 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

ik vermoed zuigerveren, maar maakt eigenlijk niet uit...

Je haalt het toch los,

Meet de zuigerveren als die goed zijn is het de klepseal...

of het is een combi...

ik zet mijn geld in op zuigerveren...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Gas geven en roken is cilinder/zuiger/veren,

Op de motor remmen is de kop, dus klepseal en/of klepstelen/geleiders.

Ik gok dat je met een nieuwe klepseal al een heel eind komt. Voel wel even of er geen speling in klepsteel en geleider zit als je de boel toch los hebt. Als dat zo is, dan gaat een seal maar heel tijdelijk helpen.

Overigens denk ik ook dat soms rook bij gas geven veroorzaakt wordt doordat olie vanuit het kanaal via de koppakking rechtstreeks de cilinder in geblazen kan worden, maar dat ga ik eens op m'n gemak uitvissen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ettie
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Ettie »

NIX schreef:Gas geven en roken is cilinder/zuiger/veren,

Overigens denk ik ook dat soms rook bij gas geven veroorzaakt wordt doordat olie vanuit het kanaal via de koppakking rechtstreeks de cilinder in geblazen kan worden, maar dat ga ik eens op m'n gemak uitvissen.
Niks is uitgesloten, maar dat is heel onwaarschijnlijk. Dat rubbertje droogt niet uit, ligt gefixeerd in een verdieping in de cilinder en zit bij goed aangedraaide tapeinden met 10Nm op z'n plek.

Dan zou het echt om een verkeerde montage gaan of materiaalpech. :-)
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Ok, het is waarschijnlijk toch de seal. Net zo'n bami 110 kop op het C90 blok geprutst, niet ideaal, maar het werkt. En het roken is, voor zover ik net bij het opnieuw afstellen heb gezien, over. Ook ben ik nu gelijk af van het rammelen van de nokken as.

Maar uiteraard wil ik weer gewoon een ori Honda kop. Omdat ik gelijk een beetje wil gaan tunen wil ik er gelijk mijn OT 70 kop en 52mm cilinder op gaan zetten. Dus net even de kop uit elkaar gehaald om alles na te kijken en zo nodig te vervangen. De inlaat klep is krom, dus daar komt een andere in. Verder zag ik bij het demonteren ook dat er bij alle twee de kleppen een klepseal zat, dat hoort toch alleen bij de uitlaat klep?

Als ik het allemaal goed heb, kom ik dan met de standaard C90 slag op 105cc. Maar welke zuiger moet ik in vredesnaam gebruiken met een OT70 kop, 52mm cilinder en standaard C90 slag?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
da master of honda
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door da master of honda »

gb5 zuiger voor ot70kop.....

ga gewoon naar de dealer en leg je verhaal uit....

haal geen TOP zuiger want daar kom je wel achter wat voorn rotzooi dat is...

ASSA zuigers zijn geweldige dingen die heb ik ook in me 54mm kitjes.

Succes, Nico
Honda Civic Vtec
Mitlander
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mitlander »

Mwa, rij al jaren met een TOP 52mm.. Prima zuiger hoor!
da master of honda
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door da master of honda »

Mitlander schreef:Mwa, rij al jaren met een TOP 52mm.. Prima zuiger hoor!
je hebt een verschil tussen hard gaan en hard gaan.....en er mee rijden 3 kwartier in het jaar is best te doen...

en als je de TOp zuiger van meer als 5 jaar geleden hebt kan ik je zeggen dat je in de goede reeks zit.

de troep van de afgelopen jaren is rommel....
heb hier zat van die zuigers liggen met sporen erop, en zelfs die als nieuw waren en toen de zuigerveren al gaar hadden....

goedkope cilinders gaat meestal wel goed maar zuigers beter 1 van kwaliteit halen.

Greets Nico
Honda Civic Vtec
Plaats reactie