Ik heb laatst bij Boudewijn van dit forum even zijn zoncheng blok aangesloten alleen na een tijdje uit de honda wereld geweest te zijn bleek ik toch wel het een en ander vergeten te zijn.
Het blokje vonkt prima dus hij werkt al wel alleen heeft hij een 3pins spanningsregelaar en ik vroeg me af wat de indeling daarvan is, dus op welke pin moet de gele draad uit het blok? Uit de brommer kwam al een groene draad die op de linker pin zat van de spanningsregelaar. Verder lukt het me niet om het contactslot aangesloten te krijgen. Ik heb de zwart/gele draad van de cdi-unit naar de zwarte draad waarvan ik dacht dat het de contactslot draad was aangesloten maar hij blijft gewoon vonken.
wat gaat er mis?
alvast bedankt
spanningsregelaar en contactslot
-
Kloppenburg
- 4T-MSB regular
spanningsregelaar en contactslot
Hondalul!!
-
Henk Veen
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50c C50dv Novio
Re: spanningsregelaar en contactslot
Met een 3p regelaar regel je alleen de accu, dus de gele draad gaat er niet naar toe. Bij mij (C50-TT) gaat de witte draad naar de bovenste (haaks op de andere twee) en dan links zw/wi, rechts rood. De lampen worden geregeld door een weerstand. Ik raad je aan een 4p regelaar te kopen, die is veel beter.
-
Kloppenburg
- 4T-MSB regular
Re: spanningsregelaar en contactslot
oke maar bij deze regelaar zitten alle pinnen gewoon naast elkaar, dus drie op een rij. Er zit dus geen pin haaks op de anderen. Misschien is dit weer een ander soort regelaar want ik weet dat voorheen deze regelaar ook gebruikt werd.
Hondalul!!