Cilinder aanduiding.

Hier kun je praten over je honda.
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Cilinder aanduiding.

Bericht door Lejon »

Heey is het verplicht een cilinderaanduiding op je cilinder te hebben?
De meningen zijn hierover verdeelt. Ik ben benieuwd want ik heb een 70cc 70kop op mn ss maar zou hier graag zonder problemen mee willen rijden, door de cilinderaanduiding ervan af te slijpen.

Mvg Lejon
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: Cilinder aanduiding.

Bericht door butt head »

volgens mij niet verplicht het staat er wel vaak op
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Of een cheater cilinder erop zetten... (beetje zonde als die andere nog goed is)
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Wat boeit het, als je toch al 70cc gaat rijden? :roll:
Lejon
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Lejon »

Nee maar als ik er veel problemen mee krijg ga ik 50 rijden. 70 zat er bij aankoop op.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
lowrider
4T-MSB addict

Bericht door lowrider »

Lejon schreef:Nee maar als ik er veel problemen mee krijg ga ik 50 rijden. 70 zat er bij aankoop op.
Versleten 6v 50cc cylinder zoeken met de hoge dikke letters 4-9-c-c, stukje met de letters uit de cylinder slijpen, daarna afslijpen tot de letters 'los' zijn.
Je huidige cylinder ontvetten en ruw schuren, met 2-componentenlijm de losse letters vastlijmen. De lak bijwerken.. beetje vettigheid erop en klaar. Duurt ff voor de letters goed gehecht zijn. Mijn broertje heeft zo tijden rondgereden met Dax + C90 blok.
Lejon
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Lejon »

Das best geniaal maar als het niet verplicht is kan ik het er gewoon afslijpen, Jos rijdt gewoon met ori 70cc en heeft 70 eraf geslepen.
stof
4T-MSB regular

Bericht door stof »

Lejon schreef:Das best geniaal maar als het niet verplicht is kan ik het er gewoon afslijpen, Jos rijdt gewoon met ori 70cc en heeft 70 eraf geslepen.
Dat kan je doen, maar de politie weet dan vaak ook wel hoe laat het is...en zal snel verder gaan zoeken.
Lejon
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Lejon »

kan ook slijtage zijn? Maar inderdaad de argwaan zal groter zijn, maar meestal gaan ze gewoon op snelheid af hoor. Als ik de verhalen hoor. Dan is het van "Hee er staat nergens de cilinderinhoud op, laten we hem dan maar op de rollerbank zetten."
Dus moet maar ffe kijken, miss is een cheat 70cc wel de oplossing maar voor hetzelfde geld kan ik van hondapower ori 50cc kopen met kop en al.
stof
4T-MSB regular

Bericht door stof »

Het verschil tussen 50cc en 70cc is dan snel te merken hoor, als je wordt tegengehouden en ze kijken naar wat er op je cilinder staat is de volgende stap waarschijnlijk rollen (in België geef ik je met zoiets toch niet veel kans)
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Lejon schreef:kan ook slijtage zijn? Maar inderdaad de argwaan zal groter zijn, maar meestal gaan ze gewoon op snelheid af hoor. Als ik de verhalen hoor. Dan is het van "Hee er staat nergens de cilinderinhoud op, laten we hem dan maar op de rollerbank zetten."
Dus moet maar ffe kijken, miss is een cheat 70cc wel de oplossing maar voor hetzelfde geld kan ik van hondapower ori 50cc kopen met kop en al.

Kun je ook doen ja, een gietfout cilinder kopen.
Ga heen en vereenvoudig u!
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

Lejon schreef:kan ook slijtage zijn? Maar inderdaad de argwaan zal groter zijn, maar meestal gaan ze gewoon op snelheid af hoor. Als ik de verhalen hoor. Dan is het van "Hee er staat nergens de cilinderinhoud op, laten we hem dan maar op de rollerbank zetten."

shit, hoe denk jij :roll:

ja uhm agent, het lijkt alsof het er af geslepen is, maar in werkelijkheid komt het door de slijtage, rijd er namelijk iedere dag mee en er komt een hoop wind langs, en floep het was weg. Hij is wel 50cc hoor...

Gewoon er af halen, zo netjes mogelijk. netjes zwart maken, en indien je het dan nog te opvallend vind(op iedere cilinder staat een aanduiding, staat ie er niet op weet een agent genoeg) kun je met mogelijkheden als vloeibaar staal, een plaatje tin(daar netjes met slagletters inslaan, er op lijmen, zwartspuiten) 49 crieeren zodat het niet opvalt....
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

:lol:
xMARKx
4T-MSB regular
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1

Bericht door xMARKx »

Je kunt ook bij de speelgoedwinkel klei kopen die je in de oven moet bakken... de klei druk je op een mooie oude cilinder waar groot 49CC op staat en bak je daarna in de oven. Als je mal klaar is smeer je hem vol met staal plamuur en stempel je 49CC op je 70cc cilinder (nadat je dit natuurlijk verwijderd hebt), nog even een likje verf naar keuze over de cilinder... en klaar is Lejon :wink:

Deed ik ook altijd back in the days, werkt prima en als je letters verliest herhaal je dit proces, de mal heb je dan toch al. 8-)
stof
4T-MSB regular

Bericht door stof »

als ze daar naar kijken zit je volgens mij toch al in de problemen, dus ofwel 50cc rijden ofwel 70cc (gietfout is het beste dan) en de risico's erbij nemen :)
Plaats reactie