hoe zit het nou met keuren?? van je cb?
-
madass
- 4T-MSB regular
- Bezit: Skyteam cobra
hoe zit het nou met keuren?? van je cb?
hoi hoi
ik heb een vraagje ..ik hoorde van hier dat je nu geen duitse brief meer nodig heb voor keuren voor je hondatje
nou heb ik een honda cb gekocht maar zonder papieren .....en dat het voor 1998 moest zijn ...klopt dit??.. want op rdw kan ik niks er op vinden ...alvast thnx
ik heb een vraagje ..ik hoorde van hier dat je nu geen duitse brief meer nodig heb voor keuren voor je hondatje
nou heb ik een honda cb gekocht maar zonder papieren .....en dat het voor 1998 moest zijn ...klopt dit??.. want op rdw kan ik niks er op vinden ...alvast thnx
Hop hop gas dr op
Skyteam cobra building
Skyteam cobra building
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Re: hoe zit het nou met keuren?? van je cb?
sorry hoor, maar dit is een beetje erg makkelijk...
op de site van de rdw is info genoeg te vinden, een belletje doet wonderen en als je even zoekt op dit forum is er zat over te vinden.
om kort antwoord te geven op je vragen, ja klopt je kan hem geowon keuren, enkel bouwjaar proberen aan te tonen en land van herkomst.
op de site van de rdw is info genoeg te vinden, een belletje doet wonderen en als je even zoekt op dit forum is er zat over te vinden.
om kort antwoord te geven op je vragen, ja klopt je kan hem geowon keuren, enkel bouwjaar proberen aan te tonen en land van herkomst.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
madass
- 4T-MSB regular
ok bedankt ...dat wou ik weten en ook bedankt van de snele antwoord ...leuk dat forum 
Hop hop gas dr op
Skyteam cobra building
Skyteam cobra building
In aansluiting met de vragen over keuren:
Komt er bij een motorkeuring eigenlijk enige vorm van vermogenvermelding op je papieren terecht? In België moeten ingevoerde voertuigen tegenwoordig namelijk een kilowatt-vermelding hebben op de papieren waarmee je de motorfiets wilt invoeren (terwijl er vroeger gewoon een waarde van een andere motorfiets met evenveel cc werd ingevuld).
Indien dit niet het geval is, moet je van de constructeur een officieel document krijgen waar het vermogen op staat. Voor bijvoorbeeld een st70 kan dit wel lukken, maar voor bijvoorbeeld een monkey die nooit als motorfiets geleverd is door Honda, kan dit wel eens problemen opleveren...
Alvast bedankt!
Mvg Frederik
Komt er bij een motorkeuring eigenlijk enige vorm van vermogenvermelding op je papieren terecht? In België moeten ingevoerde voertuigen tegenwoordig namelijk een kilowatt-vermelding hebben op de papieren waarmee je de motorfiets wilt invoeren (terwijl er vroeger gewoon een waarde van een andere motorfiets met evenveel cc werd ingevuld).
Indien dit niet het geval is, moet je van de constructeur een officieel document krijgen waar het vermogen op staat. Voor bijvoorbeeld een st70 kan dit wel lukken, maar voor bijvoorbeeld een monkey die nooit als motorfiets geleverd is door Honda, kan dit wel eens problemen opleveren...
Alvast bedankt!
Mvg Frederik
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Op een NL motorpapier komt inderdaad het vermogen te staan, net als de cilinderinhoud. Ik heb een chaly CF50 met een C70 blokje eronder laten keuren en op de papieren staat nu dat ie 70cc heeft met het vermogen zoals dat in de manual staat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
madass
- 4T-MSB regular
nou ..ik zat er mee omdat ik mn cb volgende week binnen krijg ...en met de tyd ook wil gaan keuren..het gaat dus om 50cc niet meer
ik moet alleen weten of het een 77 is of een 78
gr
ik moet alleen weten of het een 77 is of een 78
gr
Hop hop gas dr op
Skyteam cobra building
Skyteam cobra building
En als je nu pakweg een z50j met een 85cc kitje als motorfiets laat keuren. Kan je dan de theoretische curve (zoals takegawa meestal ter beschikking stelt) meenemen naar de keuring en nemen ze dan die waarde ook over?NIX schreef:Op een NL motorpapier komt inderdaad het vermogen te staan, net als de cilinderinhoud. Ik heb een chaly CF50 met een C70 blokje eronder laten keuren en op de papieren staat nu dat ie 70cc heeft met het vermogen zoals dat in de manual staat.
Mvg Frederik
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dat zou ik even aan een keurmeester vragen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
brommerhobby
- Frequent 4T-MSB visitor
Vermogen zo laag mogelijk houden , anders kans dat met dat beetje gewicht het een zware motorfiets word op kenteken .frederik schreef:En als je nu pakweg een z50j met een 85cc kitje als motorfiets laat keuren. Kan je dan de theoretische curve (zoals takegawa meestal ter beschikking stelt) meenemen naar de keuring en nemen ze dan die waarde ook over?NIX schreef:Op een NL motorpapier komt inderdaad het vermogen te staan, net als de cilinderinhoud. Ik heb een chaly CF50 met een C70 blokje eronder laten keuren en op de papieren staat nu dat ie 70cc heeft met het vermogen zoals dat in de manual staat.
Mvg Frederik
Gaat naar kw per kg .
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
En een chassisplaatje, is dat verplicht? Of volstaat een origineel framenummer dat in het kader geslaan is?
Mvg Frederik
Mvg Frederik
-
madass
- 4T-MSB regular
is verplicht ja zover ik weet
Hop hop gas dr op
Skyteam cobra building
Skyteam cobra building
-
madass
- 4T-MSB regular
Geachte heer K,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Wanneer uw bromfiets aantoonbaar gebouwd is voor 1998 dan zijn de permanente eisen van toepassing. Een homologatie is dan niet meer noodzakelijk. Wanneer het voertuig voldoet aan de technische eisen en u neemt een bouwjaarverklaring mee, of het bouwjaar blijkt uit het typeplaatje, dan kunt u een kenteken verkrijgen. Voor het keuren van de bromfiets dient u een afspraak te maken met een RDW-keuringsstation bij u in de buurt. De openingstijden vindt u op onze website. De keuringskosten bedragen circa 150,- euro.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
kreeg ik binnen dus mooi voor mij
Medewerker Klantenservice RDW
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Wanneer uw bromfiets aantoonbaar gebouwd is voor 1998 dan zijn de permanente eisen van toepassing. Een homologatie is dan niet meer noodzakelijk. Wanneer het voertuig voldoet aan de technische eisen en u neemt een bouwjaarverklaring mee, of het bouwjaar blijkt uit het typeplaatje, dan kunt u een kenteken verkrijgen. Voor het keuren van de bromfiets dient u een afspraak te maken met een RDW-keuringsstation bij u in de buurt. De openingstijden vindt u op onze website. De keuringskosten bedragen circa 150,- euro.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
kreeg ik binnen dus mooi voor mij
Medewerker Klantenservice RDW
Hop hop gas dr op
Skyteam cobra building
Skyteam cobra building
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
heb je hem al thuis staan, kijk dan even wat er op de velg staat (als ie nog originele araya velgen heeft) daar staat bouwjaar/maand in!
-
madass
- 4T-MSB regular
ok zal morgen eventjes kijken in de velgen morgen ...dan krijg ik mn cb binnen namelijk
keep you posted
keep you posted
Hop hop gas dr op
Skyteam cobra building
Skyteam cobra building
-
brommerhobby
- Frequent 4T-MSB visitor
Ongeveer lijst CB50J :
CB50J-102xxxx t/m CB50J106xxxx 1977
CB50J-107xxxx t/m CB50J110xxxx 1978
CB50J-111xxxx 1979
CB50J-1115xxx > 1980
CB50J-102xxxx t/m CB50J106xxxx 1977
CB50J-107xxxx t/m CB50J110xxxx 1978
CB50J-111xxxx 1979
CB50J-1115xxx > 1980
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973