Ik wil alleen geen kruiskoppeling gaan gebruiken zoals Coert en Jurrien hebben gedaan, ik wil een systeem gaan gebruiken zoals bij een BOB fiets aanhanger (KLIK), vind ik wel een mooi systeem. Dus met een bevestiging aan de achteras, het geheel blijft dan ook lekker laag, ik zit niet met het eventueel torderen van het frame (had Jurrien volgens mij), en ik hoef behalve een achteras niks aan te passen aan de Cee.
Het enige nadeel wat ik wel kan bedenken is dat de voorkant van de aanhanger dan niet geveerd is (want die zit rechtstreeks op de as), maar dat is volgens mij niet zo'n groot probleem aangezien de meeste kilometers toch gemaakt gaan worden op asfalt. Aan de achterkant van de aanhanger komt wel gewoon een brug met veren.
Omdat de bevestiging van de BOB aanhangers natuurlijk nooit op een brommer past, redelijk aan de prijs is, en er in mijn ogen niet stevig genoeg uit ziet voor achter een brommer, wil ik een aangepaste achteras, en ophanging van de aanhanger (laten) maken. De ideeën zitten al in mijn hoofd.
Ik wil wat gaan tekenen en proberen in Sketchup, maar dan heb ik wel maten nodig van een Cee achteras. Ik heb alleen geen losse as liggen, dus wie heeft er wel 1 los liggen en wil even met een schuifmaatje aan de gang?
Om het voor mij en voor de persoon die wil meten overzichtelijk te houden, hier een plaatje met de maten die ik nodig heb:

Verder mag dit topic van mij ook best een brainstorm/discussie topic worden over het waarom wel of waarom niet op deze manier een aanhanger bevestiging maken. Mij lijkt het in ieder geval een mooi systeem, en achter de fiets werkte een geleende imitatie BOB aanhanger prima, tot zo'n gare splitpen afbrak en de aanhanger van de fiets donderde. Wat dus ook de reden is dat ik zelf een stevigere bevestiging wil maken.