Hierbij mij ss-50 in opbouw ook maar op het forum.
Momenteel ben ik nog bezig met de onderdelen verzamelen en wat ik al kan bouw ik al op.
De grote componenten heb ik zo goed als allemaal al.
Het spuitwerk is ook voor 90% al af, dit is allemaal op het werk gedaan met goede kwalitijd spullen en lakken.
Mij doel is niet om een org SS-50 zoals mr.Honda hem in gedachte had, maar ik bouw hem wel in grote lijnen orgineel op zoals mr.Honda het in gedachte had.
En daarbuiten om doe ik me eigen smaak, stijl en verkrijgbaarheid van de spullen in de opbouw verwerken.
Hierbij 2 fototjes hoe hij was voor ik eraan begon!

Hier heb ik het frame vluchtig in elkaar gezet, maar zie je al wel dat ik Honda benly spatborden gebruik.
Dit omdat ik geen immitatie spatborden wil gebruiken door de ons wel bekende kwaalen. Ook heb ik er voor gekozen om een org. Hollands model hiervan te maken.
Met de witte achterkant, ook heb ik al liggen een mooi net orgineel ulo achterlicht.

Ik heb gekozen voor de gele kleur van de tank, dit omdat ik dit een mooie uitvoering vind.
De tank netjes opgeknapt en gespoten, met de stikkers onder de lak!

De wielen heb ik zelf gespaakt uitgericht en gespannen.
De naven waren zoals honda dat vroeger ook had, direkt uit de gietmal in de blanke lak zodat je de structuur van het alluminium nog mooi kan zien zitten.
Dit heb ik voor elkaar gekregen door nette orginele velgen op de kop te tikken, die vroeger dezelfde behandeling hebben gehad.
Deze met afbijt afgebeten en daarna op het werk in het zuurbad gehangen. Dit maakt het matriaal tot op het "bot" schoon. Hierna is alles netjes in de blanke lak gezet en daarna netjes opgebouwt
De remplaten worden wel zilver gespoten, hiervan is nog geen foto!

Hierbij het stuur, ook zoals honda het wou, helemaal org met zelfs een nieuwe org linker knipperlichtschakelaar die niet meer leverbaar is.

Het motorblok is ook compleet onderhande genomen.
Van binnen geheel goed en motorisch wordt het 50cc NT
Met een gelagerde eco 50cc kop.
Een orgineel pc12a 10mm carb.
En om het geheel netjes af te maken zit er een c70 NT cdi ontsteking op.
Hoe dit blok vroeger reed was zeer prettig, en deze prestaties hoop ik in de toekomst weer te behalen!

Ik heb even de tank en de wielen er los in/op gezet voor hoe het wordt.
Om het ulo achterlicht te laten passen moet ik even het achterspatbord aan passen.
1 deze dagen komen stekkertjes en draden binnen om het spulletje electrische in orde te maken.
Later meer!

Let niet op de kwalitijd van de foto!
Even snel een foto van hoe hij er nu bij staat.
Moest nog 1 bovenste kroonplaat en de plaat van de teller over spuiten, en dan is hij aardig klaar.
Binnenkort de eerste plof!
Zoo ben ik weer,
Hij is af, rijd goed en alles werkte in 1 keer.
Hierbij een paar foto's van dit moment

Ik zal dit topic in de eerste post up to date houden!
Datum wanneer ik hem klaar wil hebben is er niet, wil hem gewoon goed hebben en hoeft daarom niet overhaast opgebouwt te worden!
Laat een reactie achter als je wil