Heb afgelopen jaar in een opwelling een Honda CY50 gekocht welke ik eens op een simpele manier onderhanden wilde gaan nemen, dus gewoon ff uit elkaar halen en niet eens naar een coater of spuiter brengen en zelf eens te gaan etteren met een spuitbusje enzo om het een beetje goedkoop en leuk te houden.
Nou, dat doe ik hierna dus niet meer (volgende object is mijn Honda Motra). Ondanks de 2 componenten autolak vind ik het gewoon prut - of ik kan d'r gewoon niks van, kan natuurlijk ook.
Status van het projectje is aan het wederopbouwen. Zal hiervan als mensen dat graag willen wel tussentijdse vorderingen laten zien.
Daar ik er eerst gewoon een brommer van wilde maken, zodat mijn vrouwtje er bijvoorbeeld ook op kan/mag rijden (maar niet op een schakelbrommer wil rijden), heb ik laatst toch maar besloten om er een motor van te gaan maken. De CY moet toch nog gekeurd gaan worden dus dan maar direct groter spul er op.
Specificaties tot nu toe:
Nieuwe light aluminium Kitaco 82cc cilinder
Nieuwe Honda XR 80 cilinderkop inclusief binnenwerk
Nieuwe iets snellere originele Honda nokkenas (geloof van een CB100 of zoiets)
Originele Honda CY 80 'open' uitlaat
Nieuwe Keihin 20mm carburateur
Spruitstuk vergroot (heb een 20mm van een CB maar dat gaat niet werken qua frame i.c.m. carburateur gggrrrrr)
Honda CY/XL 80 mechanisch vervroegend vliegwiel (moet ik er nog ff opzetten - huidige is vastgezet)
Onderblok gereviseerd (lagerwerk, nieuwe koppelingsplaten e.d.)
................ heus wel iets wat ik vergeten ben
Heel veel delen zoals achterbrug en velghelften waren aanzienlijk aangetast door de roest. Alles dus maar ff kaal maken;

Ach weet je wat, ik doe alles maar ff en ga tussendoor ff op jacht naar extra onderdelen enzo
Lagers ook altijd vervangen als het toch uit elkaar is (welke is oud en welke is nieuw

)

Tank ff van nieuwe lak voorzien en ff nieuwe stickers plakken en een paar lagen blanke lak d'r overheen (heb ik verkloot door het niet lang genoeg te laten uitharden en in te pakken met noppenplastic gggggrrrrrrrrrrrrrr, maar komt t.z.t. wel weer goed als ik het over ga doen)
Laatst in mijn vakantie maar eens begonnen met het een en ander in elkaar gaan zetten. Moet namelijk mijn daytona-dax ook nog steeds gaan afstellen waar ik vorig jaar mee gestopt ben
Ziet er ongeveer zo uit: