brommer spuiten

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
evelknievel
Frequent 4T-MSB visitor

brommer spuiten

Bericht door evelknievel »

woon in omgeving zwolle en ben bezig met het oplappen van mijn c50.

nu zit ik te twijfelen of ik zelf met spuitbusjes ga aanrommelen of hem profie laten doen.
nu rest er de 2e vraag: moet je hem dan laten powdercoaten of spuiten en waar kan dat hier in de omgeving voor een lief prijsje!

alles is welkom
Thomgun
4T-MSB addict
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2

Re: brommer spuiten

Bericht door Thomgun »

leuk dat je die vraag stelt!
Vraag me dat ook al een poosje af...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
Rob
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C50 1972
CB250T 1978

Bericht door Rob »

Denk dat je beter voor spuiten kunt gaan...

Wanneer alle stalen delen gepoedercoat zijn, moet je nog verf in exact dezelfde
kleur hebben voor de kunststof delen (voorspatbord, kapje onder je stuur)
Lemsss
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Lemsss »

In de marslanden (Zwolle) zit straalbedrijf Van Gelder. daar heb ik mijn velgen zwart laten coaten en het ziet er perfect uit! :)
Kosten voor 4 velgen (2-delig) waren 40 €.

( een complete brommer kostte toen ik het vroeg +- 5maanden gelede 180€ )
XL50deSeauje schreef:Wat een leuk initiatief! Daar ga ik zeker geen lid van worden!

NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Lak is mooier en gladder dan coaten, coat is veel harder en beschadigt veel minder snel. Coating houdt niet op plamuur. Net wat je wil uitgeven of hoe je hem wil gebruiken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Guuzz
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Guuzz »

Tijdje terug was daar al een topic over:
http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... +of+coaten
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

coaten is harder als een lak, en kan ook best mooi worden.. maar op een cee zit meestal wel een beetje (of beetje veel) plamuur.. en dat gaat niet samen met coaten. omdat dit in een oven gebakken wordt! dus tenzij je een compleet strak frame hebt zonder plamuur, is lakken eigenlijk de enige optie. en dan is het aan jouwzelf om de kosten af te wegen tegen elkaar, motip kan ook heel mooi worden, maar haalt eigenlijk bijna nooit de kwaliteit en sterkte van een professionele spuiter.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Van Gelder in Zwolle rekent voor het poedercoaten van een complete brommer, inclusief blanke lak ongveer 200 euro.
Ga heen en vereenvoudig u!
weetikhet
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door weetikhet »

je kunt hem natuurlijk ook zelf spuiten als je een beetje weet wat je doet. Als je goede spuitverf speciaal voor auto's bedoeld gebruikt kun je een mooi resultaat krijgen. Ik heb pas nog mn ss50 tank opnieuw gespoten. Erg veel werk maar ook erg mooi geworden.

Ik heb in Nijmegen een verfwinkel WICO die speciale autolakken verkoopt van colormatic, die kunnen ze ook zelf mengen. Dit is een 1k lak. Als je alles in kleur hebt gespoten hebben ze 2k blanke lak in spuitbus waarmee je kunt aflakken. Deze lak is dus benzine bestendig, polijstbaar en duurzaam. Onderin die 2k bus zit een cilinder met de harder die je met een pen kunt laten vrijkomen. De bus is dan 24 uur houdbaar.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Maakt Wico ook nog steeds kleuren na van een voorbeeldje?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
evelknievel
Frequent 4T-MSB visitor

mooi wat reactie's al. ik heb het frame nu eerst naar coos gebracht die last de 2 lagen op een aantal plekken aan elkaar ( de achterkant is er af gerot en ik wil er nu totaal want anders van maken. tussen het binnen en buiten frame (om het maar even zo te noemen) wou ik met plamuur de ruimte vullen. dus coaten zit er niet meer in begrijp ik al. nu vraag ik mij af wat jullie met motip bedoelen. voor heen deed ik de kleur met graffiti, dat was ook super superhard en pakt op alles maar het glimt niet mooi.
werkt het om met blanke lak uit een spuitbusje te werken of krijg je het daar niet glimmen van. 't moet shineee
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

als ik het zo begrijp dan ben je nog niet heel erg bekend met zelf dingetjes lakken, maar eens moet de eerste keer zijn! en Motip is 'graffiti', maar.. dat heet dus Motip..
mss een idee, als je eerst langs een automaterialen zaak gaat en daar een beetje motip uitkiest, neem je een primer, kleurtje en blanke lak mee.. en dan gewoon even op een onderdeeltje proberen! kan je zelf oordelen of je het wel of niet ziet zitten :wink:
evelknievel
Frequent 4T-MSB visitor

weet onder tussen wat motip is, schijnt dat je het in alle kleuren kunt krijgen van auto's enz.
maar dat het niet op alle onderlagen pakt zoals bij graffiti, heb je graffiti ook in glans kleuren?
Plaats reactie