2e versnelling hikt :(
2e versnelling hikt :(
Nou... Ik zou steven niet zijn als ik binnen 1000 km of gevallen was... of alles naar de klote zou helpen..
Het tweede is dus het geval.
Als ik in zn 2e versnelling zit dan wil de brommer nog wel eens hikken.. Niet zozeer dat hij er echt uit schiet maar het voelt alsof je de koppeling een miniseconde intrekt en weer loslaat... Dit doet hij soms wel soms niet en of k nou vol gas optrek of gewoon rustig.. hij blijft het doen..
Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan?
Mag ik gokken HJ en Eric?
Zou het de pennetjes zijn in de schakelwals?
Het tweede is dus het geval.
Als ik in zn 2e versnelling zit dan wil de brommer nog wel eens hikken.. Niet zozeer dat hij er echt uit schiet maar het voelt alsof je de koppeling een miniseconde intrekt en weer loslaat... Dit doet hij soms wel soms niet en of k nou vol gas optrek of gewoon rustig.. hij blijft het doen..
Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan?
Mag ik gokken HJ en Eric?
Zou het de pennetjes zijn in de schakelwals?
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: 2e versnelling hikt :(
tandje weg?
nielspbr schreef:tandje weg?
neeeheeej... dat kan toch niet???? dan zou hij het toch constant doen?? En bij langzaam optrekken is het heel goed te voelen in slomotion.. Je voelt als je langzaam je koppeling intrek en halverwegen weer loslaat.. dus niet echt direct een tik maar opbouwend ( voor voor psychiaters dit
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
-
Spherius
- chaly's angel
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
gewoon doorschakelen naar zijn 3. Zo heb ik ook 2,5 jaar rond gereden
. Maar ja, ik heet geen steven
.
**Hona is Tjoei**
Spherius schreef:gewoon doorschakelen naar zijn 3. Zo heb ik ook 2,5 jaar rond gereden. Maar ja, ik heet geen steven
.
700 KILOMETER
Ik had dit ook. Kwestie van je schakel-pook goed vastzetten, olie bijvullen indien te laag niveau en niet zo truttig schakelen. Gewoon in zijn twee trappen. Was bij mij overigens na 7000 km 
Op waterfiets, rijmt helemaal niets!
schakelpook zit vast.. ik ram em in zn 2 en er zit nieuwe olie in.. helpt alleen niet..
Moet er wel bijzeggen dat het begin idd voelt alsof de koppeling ingetrokken wordt maar als ie los schiet is het echt een Tik die de bak krijgt.. dus niet dat je je koppeling los laat schieten..
Moet er wel bijzeggen dat het begin idd voelt alsof de koppeling ingetrokken wordt maar als ie los schiet is het echt een Tik die de bak krijgt.. dus niet dat je je koppeling los laat schieten..
Kijk voor de grap eens of dat boutje aan de vliegwielkant van het blok vastzit? Dat boutje wat de schakelwals vast zet.
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
bij mij gingen dan bij de bakbrommer altijd de tanden er af, oorzaak, versleten "uitgaande as lager" dus het lagertje wat net achter je tandwiel zit. "even"vervangen en hij doet het weer prima.

-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
ik had ongeveer hetzelfde probleem toen ik een 5bak in mn cb had gebouwd, wat shimringetjes ertussen en het was opgelost.. maar, denk niet dat dit jou probleem is eigenlijk,
ciebie schreef:ik had ongeveer hetzelfde probleem toen ik een 5bak in mn cb had gebouwd, wat shimringetjes ertussen en het was opgelost.. maar, denk niet dat dit jou probleem is eigenlijk,
waar heb je die ringetjes dan tussengeplakt??
Ik heb btw wel een ultieme try-out.. Mn vorige blokje is nog perfect op exact etzelfde probleem na.. dus ik sloop deze om te kijken wat t probleem is van de ander
Ok ik heb een soortgelijk blok gesplitst die exact hetzelfde probleem heeft alleen deze draait al wat meer km meer mee.. Ik kan alleen zien dat 1 van de schakelvorken versleten is.. kan dit HET probleem zijn van in en uitschieten van de 2e versnelling??? Mss dat jullie nog iets kunnen zien dat ik niet zie?
MVG

MVG

Laatst gewijzigd door Steve55 op 22 okt 2010 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
kijk is of de schakelvork krom is. dat heb ik al is gezien bij de 4e versnelling
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
kaarsrecht