Onder m'n CD zit een 12V bami blok. Mijn verlichting, knipperbollen, etc en accu is allemaal 6V. Nu heb ik een spanningsregelaar (3-pins) er tussen zitten om alles netjes naar 6V te krijgen. Ik heb zowel de verlichting als accu draad van het blok naar de spanningsregelaar lopen en van daar verder. Het werkt wel maar iets zegt me dat dit wellicht anders moet. Moet ik er een 2e spanningsregelaar voor de accu tussen doen of kan dit geen kwaad?
Thanks....
spanningsregelaar 1 of 2 stuks
spanningsregelaar 1 of 2 stuks
Honda CD
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Re: spanningsregelaar 1 of 2 stuks
Alles vervangen naar 12 volt. Je spanningsregelaar is bedoeld om piekspanningen af te vlakken tot 6 volt, bij een 6 volt systeem! Ding wordt warm, gaat stuk en ontploft. Complete chaos!
Thanks.... Ga ik dat maar eens doen.
Heb ik dan nog wel een spanningsregelaar van 12V nodig? En zo ja 2 apparte 1 voor accu en 1 voor licht?
Heb ik dan nog wel een spanningsregelaar van 12V nodig? En zo ja 2 apparte 1 voor accu en 1 voor licht?
Honda CD
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Ik geloof dat een accu op zichzelf al aardig als regelaar dient, maar als je echt gigantische piekspannigen meet zou je een regelaar er tussen kunnen zetten. Hou er wel rekening mee dat een accu gelijkspanning wil en niet de wisselspanning uit je spoelen.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Het is een 12V blokje. Die 12V ontstekingen regel je het best gewoon met een 4-pins af. Een Honda 6V ontsteking kun je prima op de originele accu manier regelen. OF met een 3-pins als je dat leuker vindt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.