elektriciteit probleempje c50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
martijn
Frequent 4T-MSB visitor

elektriciteit probleempje c50

Bericht door martijn »

Hallo allemaal
Ik heb een C50 opgeknapt , hellemaal uit elkaar gehaald , gespoten en gepoetst en nu weer in elkaar gezet maar op een of andere manier heb ik problemen met mijn achterlicht die het niet doet , neutraal lampje doet het soms , knipperlichten knipperen niet....
Ik heb alles tig x nagekeken en het kan ook haast niet missen want alles is op kleur en ik had er ook nog foto's van gemaakt voor ik hem uit elkaar haalde....de knipperlichten en neutraallampje deden het na het inelkaarzetten wel af en toe maar nu doen ze niks meer.
Weet iemand misschien waar ik het moet zoeken? zou het een aarde probleem kunnen zijn?
ik hoop op hulp..... :roll:

mvg Martijn
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Re: elektriciteit probleempje c50

Bericht door h5speedje »

martijn schreef:Hallo allemaal
Ik heb een C50 opgeknapt , hellemaal uit elkaar gehaald , gespoten en gepoetst en nu weer in elkaar gezet maar op een of andere manier heb ik problemen met mijn achterlicht die het niet doet , neutraal lampje doet het soms , knipperlichten knipperen niet....
Ik heb alles tig x nagekeken en het kan ook haast niet missen want alles is op kleur en ik had er ook nog foto's van gemaakt voor ik hem uit elkaar haalde....de knipperlichten en neutraallampje deden het na het inelkaarzetten wel af en toe maar nu doen ze niks meer.
Weet iemand misschien waar ik het moet zoeken? zou het een aarde probleem kunnen zijn?

mvg Martijn
dat klinkt heel erg naar een massaprobleem...motor bijvoorbeeld die slechte massa maakt...contactslot die slechte massa maakt..controleer ook de groene draden in de koplamp...je hebt er een aantal groene inzitten..1 is massa de andere niet..als je deze evrwisseld hebt krijg je ook rare dingen
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Verwijder ook even goed de verf waar nodig (contactslot, blokophanging, achterlicht houder, etc.)
martijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door martijn »

bedoel je waar de bouten het frame raken?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

En waar het blok het frame raakt, ja. En waar je contactslot op het frame geschroefd zit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C310S

Bericht door Sjaak »

martijn schreef:Hallo allemaal

mvg Martijn
@Martijn, toen ik mijn C310S aan het opknappen was verwachte ik ook dit soort problemen.
Ik had geen zin om blanke punten op mijn nieuw gecoate frame te moeten maken ivm roest. Ik heb gelijk een (groene) massadraad meegetrokkken van het achterlicht en deze aan het massapunt van de bobine in het frame gelegd. Deze bobine massa loopt verder met een draad door de kabelboom naar de rest van het systeem. Gegarandeerde massa voor je achterlicht op deze manier :D
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
martijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door martijn »

ik heb het punt waar het achterlicht vastzit en het punt van het contaktslot kaal gemaakt en het achterlicht en remlicht doen het nou perfect!!!
De knipperlichten knipperen alleen nog niet ............morgen weer een dag 8-)
Bedankt voor de hulp en verdere tips zijn van harte welkom!!!!!
Edo

Bericht door Edo »

Het knipperlicht moet zelf ook massa maken met je frame. Deze heeft namelijk maar één draad, de voeding.
martijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door martijn »

Ok dan....maar kan dat dan ook de reden zijn dat ze niet knipperen maar wel branden?
Edo

Bericht door Edo »

Zou kunnen, kan ook zijn dat je clignoteurrelais kapot is. Het knipperlichtrelais dus.

Als ze nu constant branden, kun je ook proberen om de draden op je relais even om te draaien, als het goed is moeten ze dan helemaal niet meer branden juist. (Als het relais kapot is)

Of je accu is slecht (beladen). Dan willen ze ook wel eens alleen branden geloof ik, en niet aan het knipperen slaan.
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Bezit: C50, CD50, Amigo
Contacteer:

Bericht door robertsp »

Bij slechte massa knipperen ze inderdaad niet, maar kunnen ze wel branden, dit was bij mij het geval. De weerstand is dan te hoog voor de clignoteur om te blijven knipperen.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
martijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door martijn »

ik heb nu alles werkend behalve de knipperlichten....die clignoteur , waar zit eigenlijk? is dat dat ding dat aan de buitenkant van het frame zit? een soort aluminium cilindertje ?
Kan ik testen of dat ding het wel doet?
Bedankt
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Die heb je al getest en die doet het niet. En ja, dat is dat alu dopje.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
joris84
4T-MSB beginner

Bericht door joris84 »

Zelfde probleem hier, van het ene op het andere moment valt het knipperlicht en de claxon uit. c50 loopt nog wel prima en het licht doet t ook als ik rijd (maar dat gaat buiten de accu om natuurlijk) Eerst dacht ik dat het de accu was of dat de accu niet meer op zou laden. Maar na bovenstaande gelezen te hebben denk ik dat het hetzelfde probleem is.

Net even de kabels bekeken maar wordt er niet echt wijs uit. Vanuit de voorkant komen een aantal kabels die gebundeld zijn. Een roze en twee groene kabels zitten nergens aan vast maar kan ook niet ontdekken of ze uberhaupt ooit vastgezeten hebben en zo ja; waaraan?

iemand een oplossing?
Edo

Bericht door Edo »

De roze draad --> lees de FAQ

De groene draad is de "trage" laad draad voor je accu. Als je verlichting UIT staat, zou je accu behoorlijk wat stroom krijgen, en dan wordt je accu warm/overbelast.

Vanuit je motorblok komt dus een gele en een groene draad.

Bij licht UIT --> groene draad voedt gelijkrichter (wit/geel)
Bij licht AAN --> gele draad voedt de lichten EN de gelijkrichter (wit/geel)

Dit wordt geregeld in je lichtschakelaar. Correct me if i'm wrong met alles hierboven :) Bij SS is het wel zo geloof ik.
Plaats reactie