Beste mensen,
Sinds vorige week heb ik een 125cc blok, alleen heb ik een 22mm Mikuni met een spruitstuk die naar links gedraaid zit...
Is het mogelijk om deze gewoon recht naar het frame te laten steken (ander spruitstuk) en de luchtfilter in het frame laten steken.
Ik vraag dit omdat ik verhoogde spatborden heb, en een open luchtfilter vuil en regen niet zo leuk vindt.
Of hebben jullie een tip voor een goede weerbestendige filter?
p.s. Ik heb nu dus een 125cc lifan, met sproeier 95 in een 22mm carb...alleen nu probeerde ik hem te starten vanmiddag, hij liep alleen met de choke erop (Opvallend was wel dat de uitlaat binnen no-time LOEIHEET werd) en zonder choke moest je driekwart tot volgas geven om hem in leven te houden.
Op het moment dat ik mijn hand tegen de inlaat hield liep hij beter...
Wat mij opviel is dat de schroef onderaan de carb (luchtschroef) helemaal naar binnen zit geschroefd, arm mengsel dus...zou het helpen deze 2.5 slag naar buiten te draaien?
mvg,
Mike
luchtfilter in frame
-
Spinechiller
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Skyteam Dax '10 - 70cc
luchtfilter in frame
Torque is all you need.
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Re: luchtfilter in frame
Misschien is het handig om te vermelden welke brommer je hebt. (vanwege verhoogd spatbord neem ik aan dat het apparaat met kleine wielen is).
Wat voor luchtfilter?
Ik heb bij mijn SS zelf een powerfilter met verlengrubbertje, het fliter valt hierdoor bij mij ook weg in het frame waardoor ik geen last heb van een nat wordend filter.
Wat voor luchtfilter?
Ik heb bij mijn SS zelf een powerfilter met verlengrubbertje, het fliter valt hierdoor bij mij ook weg in het frame waardoor ik geen last heb van een nat wordend filter.
-
Spinechiller
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Skyteam Dax '10 - 70cc
Het gaat hier om een Skyteam Dax.Christiaan schreef:Misschien is het handig om te vermelden welke brommer je hebt. (vanwege verhoogd spatbord neem ik aan dat het apparaat met kleine wielen is).
Wat voor luchtfilter?
De aansluitkant van de teur is 38/40mm.
Torque is all you need.
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
kun je het beste even informeren bij een 4taktzaak, die kunnen je wss zo vertellen wat ze hebben.
De aansluiting van mijn powerfiltertje is eigenlijk te klein om op de teur te passen maar met een beetje stoeien kun jhe hem erom heen trekken, maar die is 35mm volgens mij.
Bovenste is degene die ik heb.
http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/d54.html
Hier staat niet zo een filter bij met die maat en een verlengstuk.
Zelf fabriceren kan altijd, maar je kunt loef, 4 sbc of rovaza ook nog even proberen
De aansluiting van mijn powerfiltertje is eigenlijk te klein om op de teur te passen maar met een beetje stoeien kun jhe hem erom heen trekken, maar die is 35mm volgens mij.
Bovenste is degene die ik heb.
http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/d54.html
Hier staat niet zo een filter bij met die maat en een verlengstuk.
Zelf fabriceren kan altijd, maar je kunt loef, 4 sbc of rovaza ook nog even proberen
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Een spruitstuk dat recht uitkomt zou dan denk ik de oplossing zijn. Er zijn ook verdraaistukken verkrijgbaar.
Wat betreft het laatste deel van je post. Je perikelen duiden wat mijn betreft inderdaad op een te arm mengsel. Afstellen is natuurlijk geen stecht idee.
Schroef de stationairschroef even een stukje in zodat de brommer in ieder geval blijft lopen en ga draaien aan de mengselschroef. Bij een beter mengsel zal het blok meer toeren gaan draaien. Probeer door een beetje te spelen met de mengselschroef een zo hoog mogelijk toerental te bereiken en schroef met de stationairschroef het toerental weer terug.
Of de sproeier goed is weet ik niet maar ik neem aan dat het een car is die je bij het blok kreeg? dan zal de sproeier wel ongeveer goed zijn lijkt mij.
Owja afstellen niet met een kouden maar met een warme brommer.
Verder wat betref carb afstellen kun je dit eens doorlezen:
http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... ?f=14&t=51
Wat betreft het laatste deel van je post. Je perikelen duiden wat mijn betreft inderdaad op een te arm mengsel. Afstellen is natuurlijk geen stecht idee.
Schroef de stationairschroef even een stukje in zodat de brommer in ieder geval blijft lopen en ga draaien aan de mengselschroef. Bij een beter mengsel zal het blok meer toeren gaan draaien. Probeer door een beetje te spelen met de mengselschroef een zo hoog mogelijk toerental te bereiken en schroef met de stationairschroef het toerental weer terug.
Of de sproeier goed is weet ik niet maar ik neem aan dat het een car is die je bij het blok kreeg? dan zal de sproeier wel ongeveer goed zijn lijkt mij.
Owja afstellen niet met een kouden maar met een warme brommer.
Verder wat betref carb afstellen kun je dit eens doorlezen:
http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... ?f=14&t=51