Honda SS50 wielen
Honda SS50 wielen
Iemand een adres waar ik nieuwe Honda SS50 wielen kan kopen compleet of waar ik mijn eigen wielen opnieuw kan laten spaken + velgen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: Honda SS50 wielen
Dennis op het board doet dat, even de search gebruiken.
bij leertouwer kan je je ouwe naven inleveren voor korting op nieuwe wielen (zoek naar Ruilwielen op hun site)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
thijsm
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: gehad:
pbr, ss50, c50, dax,
chaly, monkey
in bezit
monkey pbr motor - Locatie: bennekom
Ik heb laatst uit engeland via ebay een set c90 wielen helemaal compleet besteld ik moet ze nog binnen krijgen maar ze kosten met verzending 124 euro
opa zei altijd als het niet lukt pak je gewoon een grotere hamer
-
William v d
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda Dax ST50
memberlist.php?first_char=d#memberlist die met maar één s
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Wielen spaken Honda C50 SS50 CD50 C310 C320 CB50 NOVIO P50
€ 25,00
https://link.marktplaats.nl/m1557937293 ... ialbuttons
Gr. Wim.
€ 25,00
https://link.marktplaats.nl/m1557937293 ... ialbuttons
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Of zelf proberen (met een oud wiel ernaast), is mij ook gelukt, en wist niet dat ik het kon!! Ik doe nu alles zelf! 
Hier is de betreffende Dennis!
Ik durf wel te zeggen dat ik je beter kan helpen dan de gemiddelde winkel die honda onderdelen verkoopt. Alle spaken zijn hier te kort en daar te lang, die ze verkopen. De link naar de marktplaats advertentie mag je ook gebruiken uiteraard.
Groeten
Dennis
Ik durf wel te zeggen dat ik je beter kan helpen dan de gemiddelde winkel die honda onderdelen verkoopt. Alle spaken zijn hier te kort en daar te lang, die ze verkopen. De link naar de marktplaats advertentie mag je ook gebruiken uiteraard.
Groeten
Dennis
''UNOX MAN''
zien jouw spaakjes er ook uit als ori? Zie van alles voor bij komen, te dik, te dun, messing nippels, rvs etc...
Ik heb achterwiel spaken met verjonging en de koperkleurige nippel die het hoort te zijn. Voorzijde is geen 12G (2.5mm) maar 11G (2.8-2.9mm), verder ook dezelfde kleur nippel. Spaken zijn glansverzinkt, binnen en buitenspaken.
De achter spaken heb ik heel lang naar moeten zoeken, en verschillende keren niet gekregen wat ik dacht te kopen. De spaken zijn voor en achter 161mm lang. nippel 5mm dia. spaakdikte voorzijde 2.8-2.9mm, achter is het dunne deel ook 2.8-2.9mm.
De lengte is de originele lengte zoals honda ze geleverd heeft en de nippels ook de orig. diameter. De achterspaken komen mogelijk zelfs uit een fabriek die ook aan honda levert. (goshi), maar ik kan dat niet bevestigen.
Maar het is wel zo dat de huidige velgen, bijna alle soorten, net iets andere vorm hebben, waardoor je een stukje schroefdraad blijft zien. 1-2mm. Zelfs de latere araya's hebben dit. Een originele oude honda C50/C100 velg heeft het probleem niet. Ik ontdek ook nog steeds nieuwe dingen bij gebruik van de verschillende velgen/spaken/nippels.
Ik heb ook RVS, die zijn 162mm lang, met ofwel rvs, of messing nippel (allebei de nippels gewoon zilverkleurig) En RVS heb ik in 2.9 of 3.15mm dikte. de nippels in 5 en 5.8mm dikte voor de 2.9 spaken, en 5.8mm voor de 3.15 spaken. (meeste 1.40 velgen hebben 6mm gaten)
Ik ben denk ik degene met toch echt de meeste opties. De meeste winkels, zoals je al aangeeft, kunnen niet het juiste leveren. Ik spaak wielen in, ik verkoop in principe geen setjes spaken. Dus voor mij moet het ook kloppen met inspaken, anders ben ik zelf de spreekwoordelijke Sjaak.
Groeten en wie weet tot ziens.
Dennis
De achter spaken heb ik heel lang naar moeten zoeken, en verschillende keren niet gekregen wat ik dacht te kopen. De spaken zijn voor en achter 161mm lang. nippel 5mm dia. spaakdikte voorzijde 2.8-2.9mm, achter is het dunne deel ook 2.8-2.9mm.
De lengte is de originele lengte zoals honda ze geleverd heeft en de nippels ook de orig. diameter. De achterspaken komen mogelijk zelfs uit een fabriek die ook aan honda levert. (goshi), maar ik kan dat niet bevestigen.
Maar het is wel zo dat de huidige velgen, bijna alle soorten, net iets andere vorm hebben, waardoor je een stukje schroefdraad blijft zien. 1-2mm. Zelfs de latere araya's hebben dit. Een originele oude honda C50/C100 velg heeft het probleem niet. Ik ontdek ook nog steeds nieuwe dingen bij gebruik van de verschillende velgen/spaken/nippels.
Ik heb ook RVS, die zijn 162mm lang, met ofwel rvs, of messing nippel (allebei de nippels gewoon zilverkleurig) En RVS heb ik in 2.9 of 3.15mm dikte. de nippels in 5 en 5.8mm dikte voor de 2.9 spaken, en 5.8mm voor de 3.15 spaken. (meeste 1.40 velgen hebben 6mm gaten)
Ik ben denk ik degene met toch echt de meeste opties. De meeste winkels, zoals je al aangeeft, kunnen niet het juiste leveren. Ik spaak wielen in, ik verkoop in principe geen setjes spaken. Dus voor mij moet het ook kloppen met inspaken, anders ben ik zelf de spreekwoordelijke Sjaak.
Groeten en wie weet tot ziens.
Dennis
''UNOX MAN''
origineel is koperkleurige nippel? Alleen voor een C wiel of....?
Heb je ze ook voor een schijfrem ss?
Heb je ze ook voor een schijfrem ss?
Vrijwel alle oudere 17 inch wielen hebben de koperkleurige nippel, behalve alle C310/C320 modellen.
CB50/SS50 schijfrem heb ik wel, maar alleen in rvs heb ik de voorzijde. maar voorzijde wel te vinden in staal met koperkleurige nippel.
Groeten
Dennis
CB50/SS50 schijfrem heb ik wel, maar alleen in rvs heb ik de voorzijde. maar voorzijde wel te vinden in staal met koperkleurige nippel.
Groeten
Dennis
''UNOX MAN''