Iemand een idee waar we moeten gaan zoeken? Het is niet dat we ergens aangezeten hebben... Ik weet dat novio's geen snelheidsmonsters zijn, maar het is wel frustrerend om ineens 20km/u te verliezen
Noof is ineens trager
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Noof is ineens trager
Tijdens de HDD was ik ineens mijn vriendin kwijt, haar noof hield eerst mijn C ruimschoots bij (60 op het tellertje), maar ineens komt hij niet verder dan 40 op de teller. Hij maakt verder geen rare geluiden en loopt ook niet slechter, hij is dus alleen ineens snelheid kwijt.
Iemand een idee waar we moeten gaan zoeken? Het is niet dat we ergens aangezeten hebben... Ik weet dat novio's geen snelheidsmonsters zijn, maar het is wel frustrerend om ineens 20km/u te verliezen
Net pindakaas gegeten dus.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: Noof is ineens trager
is het nokje van de punten niet wat platter geslepen waar door die later open gaan.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
wimpyw
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda novio met ps50 blokje
Honda c310 project
Bami novio project
Puch maxi
Puch ms50v
Simson schwalbe project
Puch maxi racer
Gilera citta
sproeiertje los getrild of dat rubbertje dood?
Vuiltje in carburateur/tank/kraantje zou ik op zoeken.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.
Is de klepspeling nog in orde, is valse lucht uit te sluiten.
-
Daan
- 4T-MSB regular
Topic is al een tijdje oud, maar nog altijd actueel.
Gedaan sindsdien:
Ontsteking opnieuw afgesteld (net iets voor de f)
Carb en kraantje nagekeken en schoongemaakt
Benzinefilter gemonteerd
Nieuwe inlaatpakking (moet nog ff wat remmenreiniger hosselen om alles nog te checken)
Nieuwe bougie
Nu is de bougie een beetje zwart langs de randen en wat wittig op de polen, lichter dan de gewone koffie met melk kleur.
en het viel me op dat hij bij het proefrijden wat plofte uit de uitlaat bij gas terugnemen. Dacht dat dat gewoon een wat slecht zittend pijpje was, en niet iets om je druk om te maken, maar kan dat ook iets te maken hebben met het verlies aan vermogen?
Iemand die nog een eitje van columbus heeft? Klepspeling check ik morgen, maar lijkt me stug dat daar spontaan iets aan verandert..
Gedaan sindsdien:
Ontsteking opnieuw afgesteld (net iets voor de f)
Carb en kraantje nagekeken en schoongemaakt
Benzinefilter gemonteerd
Nieuwe inlaatpakking (moet nog ff wat remmenreiniger hosselen om alles nog te checken)
Nieuwe bougie
Nu is de bougie een beetje zwart langs de randen en wat wittig op de polen, lichter dan de gewone koffie met melk kleur.
en het viel me op dat hij bij het proefrijden wat plofte uit de uitlaat bij gas terugnemen. Dacht dat dat gewoon een wat slecht zittend pijpje was, en niet iets om je druk om te maken, maar kan dat ook iets te maken hebben met het verlies aan vermogen?
Iemand die nog een eitje van columbus heeft? Klepspeling check ik morgen, maar lijkt me stug dat daar spontaan iets aan verandert..
heb net het zelfde voor , als ik mijn naft dicht zet gaat ie wel weer harder
-
Daan
- 4T-MSB regular
Haha ja ik was ook door jouw topic weer gaan sleutelen.
Sorry, even ontvlaamsen hoor... met benzinekraan dicht rijdt ie weer hard? Ik heb een tijdje proefgereden met een zo goed als lege tank
maar toen liep ie alleen met de choke erop een beetje, dus tekort aan benzine doet m geen goed...
Sorry, even ontvlaamsen hoor... met benzinekraan dicht rijdt ie weer hard? Ik heb een tijdje proefgereden met een zo goed als lege tank
Als ik mijn novio op pikkel zet en geef volle gas met naft open, dan zet ik naft dicht en op het laatste van zijn naft beweegt de pikkel over de grond :O
-
Daan
- 4T-MSB regular
Uhm.. klikklikMT7 schreef:Als ik mijn novio op pikkel zet en geef volle gas met naft open, dan zet ik naft dicht en op het laatste van zijn naft beweegt de pikkel over de grond :O
...
Ik kom er niet meer uit!
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Alsjeblieft, gebruik gewoon de nederlandse termen 
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
is de vertragingsunit in het vliegwiel (nog) vast(gezet).
lijkt erop dat de vertager zijn werk weer doet.
cdi for life! 
Pikkel= Middenbok/standaard?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Daan
- 4T-MSB regular
Haha, scherp,toerieteller schreef:is de vertragingsunit in het vliegwiel (nog) vast(gezet).
Kan ik het vliegwiel er gewoon met een normale vliegwieltrekker (die ik ook voor de C gebruik) afhalen? Dan gooi ik m even in m'n tas en kijk ik ernaar zodra ik weer in Utrecht ben.
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Net even iets anders geloof ik, wel bij de meeste scooterboeren te krijgen.