Dag allen,
Ik ben u al een paar dagen bezig om een brommer mooi te laten lopen. Meestal lukt het mij vrij vlot, maar dit keer wil het mij maar niet lukken en ik begin de moed een beetje op te geven.
Wat is loos: De brommer liep gewoon goed en ging ook een vlotte 60. Ook na een stukje plankgas was de bougie netjes van kleur en het gas oppakken deed hij ook prima.
Maar: Stationair is een hel. Als hij al blijft lopen staat hij een beetje onregelmatig te stampen en komt soms wat langzaam terug van gas. Ook reageert hij totaal NIET op de luchtschroef.
Wat gedaan:
Pakkingen vervangen
O-ring vervangen
vlakken gecontroleerd en gevlakt
carburateur schoon gemaakt
div stationair sproeiers geprobeerd
met wd40 lopen zoeken naar een lek (niets gevonden)
timing punten gecontroleerd (precies op F en amper vonken tussen de punten)
andere gasnaald( zo hoog mogelijk anders pakt hij niet op)
vlotterniveau aangepast
Alle kanalen zijn schoon
Het rubber van het dekseltje nar de gasschuif zit er. Ik heb zlefs het rubbertje om de gaskabel zelf erop zitten
50cc, Denk 12mm keihin, ori uitlaat en luchtfilter(element nieuw)
Valse lucht perikelen....
Valse lucht perikelen....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: Valse lucht perikelen....
Isolator heb ik inmiddels verwijderd(zat bij een oog een klein haarscheurtje) en pakkingen weer vervagen. Hij reageert nog steeds niet op de luchtschroef en de stationair schroef lijkt ook niets te doen.
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
gasschuif nog strak in de carb, en de naald nog een beetje strak?
cdi for life! 
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Je hebt de gasnaald verwisselend, wel voor eentje met dezelfde vorm denk ik? (zou niet uit moeten maken voor stationair, maar wie weet)
Gasschuif gaat mooi strak in de schacht en de naald had dezelfde vorm als die erin zat. Maar of deze er ook echt in hoorde is natuurlijk ook nog de vraag.
Net is gezien dat de punt van de vlotternaald een beetje naar de malle is en deze ga ik zo vervangen. Misschien zet ik het niveau ook maar gelijk iets lager en dan maar hopen dat dat niet teveel invloed heeft op vol gas. Hij staat duidelijk de stampen en de bougie wordt ook pikzwart bij "stationair".
Ik heb ook nog een korte stationair sproeier die ik ook al had geprobeerd, maar die deed ook niets.
Net is gezien dat de punt van de vlotternaald een beetje naar de malle is en deze ga ik zo vervangen. Misschien zet ik het niveau ook maar gelijk iets lager en dan maar hopen dat dat niet teveel invloed heeft op vol gas. Hij staat duidelijk de stampen en de bougie wordt ook pikzwart bij "stationair".
Ik heb ook nog een korte stationair sproeier die ik ook al had geprobeerd, maar die deed ook niets.
Ik begin toch een beetje te vermoeden dat er een kanaaltje verstopt zit, omdat hij stationair gewoon geen lucht krijgt. De sproeier zelf is schoon, Ik heb de compressor op het stationair kanaal gezet en ik kreeg toen lucht uit het gat van de stelschroef. Toen die er weer in zat kreeg ik ook lucht uit het gat van de sproeier. Maar daarna weet ik niet waar het heen moet. Gaat het dan omhoog naar de naald ov verder naar voren? Bij het spruitstuk zit ook een gaat die dicht gaat door de pakking of O-ring. Maar dit lijkt meer een gaatje om de kanalen te kunnen boren.
Zo meteen maar eens nieuwe lenzen indoen en nog maar eens kijken.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Anders is het wachten op het orakel van milfsbeek! je hebt niet een typenummer van het ding toevallig?
Kan dit?: Gasnaald moet in de bovenste stand, omdat deze nu ook het stationair moet regelen. Dit omdat het kanaaltje naast de koperen buis van de hoofdsproeier verstop zit en dat het stationair gebeuren daardoor gewoon niets meer doet.
Gaatje boven de sproeierbuis:
(Dit is niet de carburateur waar ik mee bezig ben)
Nu ook nog uit zien te vogelen hoe ik dit kanaal schoon ga krijgen...
Gaatje boven de sproeierbuis:
(Dit is niet de carburateur waar ik mee bezig ben)
Nu ook nog uit zien te vogelen hoe ik dit kanaal schoon ga krijgen...
Nou, Oké. Ik denk dat ik hem heb. Ik heb de compressor even lekker druk op laten bouwen en die flink door de kanalen laten spuiten. Toen voelde ik eigenlijk weinig/geen lucht uit dat gaat komen en heb toen, met een punttang, een naald in het gat geprikt en een beetje lopen porren. Daarna weer lucht en toen met wd40 gekeken of het kanaaltje op was. Dit bleek het geval en na montage bleek hij ook weer op de luchtschroef te reageren en nu staat het clipje van de gasnaald in het midden (denk dat ik die weer een standje hoger ga zetten).
Het belangrijkste: Hij loopt stationair en blijft aan
. Weliswaar iets sneller dan ik eigenlijk zou willen, maar hij loopt wel oké.
Het belangrijkste: Hij loopt stationair en blijft aan
-
Jeroen567
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: .
Honda ss50z '79 (jblm tank)
Honda ss50z '77 (rode tank)
Kaal ss50 Frame in opbouw - Locatie: Regio Utrecht
Ik ben laatst bezig geweest om wat oude carb's weer op orde te krijgen.
Zat te twijvelen of ik ea met een ultrasone reiniger zou doen.
Heb er toch een gekocht. Werkt echt super. zowel vanbuiten als van binnen wordt het
echt super schoon. Was boven verwachting. Dus tip bij verstopping van een carb,... ultrasoon reinigen.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/074090/
Zat te twijvelen of ik ea met een ultrasone reiniger zou doen.
Heb er toch een gekocht. Werkt echt super. zowel vanbuiten als van binnen wordt het
echt super schoon. Was boven verwachting. Dus tip bij verstopping van een carb,... ultrasoon reinigen.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/074090/
Is het overwegen waard. Dank.
Ik heb hier al wat lopen zoeken over dat gaatje aan de spruitstukkant, maar vind niet meteen iets.Eric schreef:Ik begin toch een beetje te vermoeden dat er een kanaaltje verstopt zit, omdat hij stationair gewoon geen lucht krijgt. De sproeier zelf is schoon, Ik heb de compressor op het stationair kanaal gezet en ik kreeg toen lucht uit het gat van de stelschroef. Toen die er weer in zat kreeg ik ook lucht uit het gat van de sproeier. Maar daarna weet ik niet waar het heen moet. Gaat het dan omhoog naar de naald ov verder naar voren? Bij het spruitstuk zit ook een gaat die dicht gaat door de pakking of O-ring. Maar dit lijkt meer een gaatje om de kanalen te kunnen boren.

Lijkt me niet om de kanalen te boren, want dan pluggen ze dit toch af met zo'n balletje?
Weet iemand waar dit kanaal naartoe loopt en waarvoor het dient. Met perslucht voel ik niet waar het uitkomt, maar het kan gewoon compleet verstopt zitten, de rest van de carb zat ook pottoe.