Verschil tussen een neppe en originele honda ss50 uitlaat

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Leon Bosman
4T-MSB beginner
Bezit: Honda ss50

Verschil tussen een neppe en originele honda ss50 uitlaat

Bericht door Leon Bosman »

Goedendag,

Ik vroeg me af hoe je onderscheid tussen een neppe uitlaat of een originele kan zien.

Groet,

Leon
DaanRorije
4T-MSB beginner
Bezit: Huidig:
Honda cd50s benly
Verleden:
Honda c50
Honda ss50

Re: Verschil tussen een neppe en originele honda ss50 uitlaa

Bericht door DaanRorije »

Volgens mij aan het hitteschild, kwaliteit, geluid etc.

Maar ik weet het niet zeker.
Laatst gewijzigd door DaanRorije op 21 apr 2013 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Zwolle
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Een inscriptie met HM (Honda Motors) zegt meestal al een hoop.
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Welke bedoel je nu? Onderlangs of bovenlangs?? Imi hittenschilden heb ik nog niet gezien en de uitlaat zelf is gewoon een nalevering van Honda. Met wat moeite past deze wel.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
wieb
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda

Bericht door wieb »

Leon Bosman schreef:Goedendag,

Ik vroeg me af hoe je onderscheid tussen een neppe uitlaat of een originele kan zien.

Groet,

Leon
De vroege SS50 uitlaten onderscheiden zich doordat ze goed passen bij het onderste bevestigings punt en verder door de inslag HM... waarvan de tekst wat compacter is dan de latere versies. Misschien kan iemand fotos plaatsen, waarop de verschillen te zien zijn. De latere versies hebben welis waar ook een HM ...inslag maar de letters zijn groter. Bovendien passen ze niet bij het onderste bevestigings punt. Ik vind dat onbegrijpelijk voor een Honda product. Maar misschien toch beter dan helemaal niets.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Zijn die nieuwe nietpassende uitlaten wel origineel Honda? Wat er in ingeslagen staat kan ook gewoon gekopieëerd zijn.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Eric
zoomerlover

Bericht door Eric »

Ze passen wel, alleen kost het meer moeite dan je zou willen. Ook kan het je koppelingsdeksel kosten als je even niet oplet.

Ori uit de honda fabriek gok ik zo:
002.JPG
Dit is de gene die je bij de toko's koopt, en die niet lijkt te passen.:
003.JPG
005.JPG
Hoe ik deze op mijn brommer heb gekregen:

Draai de bovenste blokbout zo, dat hij net uit die brede moer steekt. Dan doe je de bocht in de kop en draai je de uitlaat naar de bout toe. Met wat frikken en doen, krijg je hem op zijn plek en kan je de blokbout weer GOED aandraaien. Let er wel op dat hij niet de uitlaat weer wegduwt. Als de brede moer weer goed vast zit, dan zal je merken dat de uitlaat ergens boven je buddy uitkomt of iiig veel te hoog. Draai nu eerst de extra moer op de blok bout en draai deze vast. Nu druk je met de hand op de achterkant van de uitlaat, tot je het bovenste beugeltje kan monteren. Doe dit een beetje geleidelijk. Toen ik hem eenmaal had zitten, heb ik de brommer gestart en hem een tijd laten lopen. Dit deed ik zodat hij heet wordt en dat de spanning er dan af gaat(hoop ik dan). Tot op de dag van vandaag is hij niet niet gescheurd of wat dan ook.
Het schild past vaak ook niet omdat de isolator ringetjes die achter het schild horen er vaak niet zijn.
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

de bocht onder een zware deur zetten(doek ertussen!) en een beetje duwen tot het wel onder de brommer past is mijn oplossing in deze.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
wieb
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda

Bericht door wieb »

Jurrien schreef:Zijn die nieuwe nietpassende uitlaten wel origineel Honda? Wat er in ingeslagen staat kan ook gewoon gekopieëerd zijn.
Die niet passende uitlaten zitten doorgaans in een doos met Honda opschrift en het bijbehorende nummer. Het zal dus echt wel Honda zijn. Tot dusverre heb ik nog geen replica van de hoge SS 50 gezien. Kennelijk toch te veel werk. De lage SS 50 is wel in replica maar mogelijk kun je die ook voor ander modellen gebruiken. Er is wel een halfhoge replica zelfs met schild, ik zie ze nu ook nog wel eens op ebay motors. Het schild is veel dunner dan ori.
Ik begrijp uit bovenstaande verhalen dat met een beetje trekken en duwen de latere uitlaat toch te plaatsen is. Ik zou bang zijn de draad einden aan te cylinder af te breken. Het schijnt zo te zijn dat de laatste versies van de hoge uitlaat ook opraken.
De ringetjes voor het schild kun je zelf maken van een gewone ring. leg deze op een passende dop(dopset) en pers daar met de bankschroef een kogel in of zon moer met ronde bovenkant. Met een beetje oefenen maak je zo mooie tapse ringetjes.
De inslag van bovenstaande fotos zijn van latere inslagen. Ik zoek een foto van een vroege inslag.
Eric
zoomerlover

Bericht door Eric »

Draad van de cilinder belast je niet of amper.
Plaats reactie