Hallo heren!
Heb een probleempje met mn dax. Zit een 125 lifan blokje onder.
alle electra aangesloten behalve knipperlichten maar die zijn niet nodig voor de keuring. Nu als ik hem wil starten dan gaat hij af en toe aan maar zodra ik de verlichting aanzet valt hij vrijwel direct uit. Tevens doet t kleine licht het niet.
Tevens doet de toeter het niet.. wel aangesloten.
electra motodax
-
Halodax
- 4T-MSB addict
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: electra motodax
Kortsluiting....?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
firestone
- 4T-MSB addict
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Laatst gewijzigd door firestone op 30 mei 2013 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik zou meteen de ontstekingsspoelen demonteren en helemaal afwikkelen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Wel tellen als je afwikkelt, je moet op een oneven getal uitkomen anders moet je een negatieve bougie aarding monteren voor de stroomkring afhankelijk van de zekeringen bij de accu.
-
Ilja1974
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda Cd50 '72
Hoi
Helaas kunnen wij je niet zo maar vertellen welk draadje of meerdere draden van je draadboom niet goed aangesloten is .
Maar er zit er een of meerdere(waarschijnlijker) niet goed.
Probeer dat allemaal nog eens goed na te lopen met de aanwezige schema's hier op het forum.
Probeer niet alleen naar de kleur te kijken maar ook naar wat die draad doet(wat zijn functie is) ect.
Daar zal je de oorzaak en de oplossing gaan tegenkomen.
Het accu verhaal is onzin aangezien een goede accu al zonder dat ie onder een lader is geweest een basis spanning heeft.
Een rotte daarintegen kan helemaal niks doen.
Maar je onsteking en verlichting krijgen hun spanning van de spoelen in je blok.(als deze loopt)
Als je blok uit is dan krijgen in principe je toeter,remlicht,neutraal lampje en indien aanwezig je knipperlichten stroom van de accu.
Bij mij doen deze het ook niet als je de accu er tussenuit haald.
Groetjes
Helaas kunnen wij je niet zo maar vertellen welk draadje of meerdere draden van je draadboom niet goed aangesloten is .
Maar er zit er een of meerdere(waarschijnlijker) niet goed.
Probeer dat allemaal nog eens goed na te lopen met de aanwezige schema's hier op het forum.
Probeer niet alleen naar de kleur te kijken maar ook naar wat die draad doet(wat zijn functie is) ect.
Daar zal je de oorzaak en de oplossing gaan tegenkomen.
Het accu verhaal is onzin aangezien een goede accu al zonder dat ie onder een lader is geweest een basis spanning heeft.
Een rotte daarintegen kan helemaal niks doen.
Maar je onsteking en verlichting krijgen hun spanning van de spoelen in je blok.(als deze loopt)
Als je blok uit is dan krijgen in principe je toeter,remlicht,neutraal lampje en indien aanwezig je knipperlichten stroom van de accu.
Bij mij doen deze het ook niet als je de accu er tussenuit haald.
Groetjes
Koppel de draad van het contactslot los bij de cdi. Als de brommer dan ineens wel goed loopt kan je inderdaad gaan zoeken in de elektra. MAar eigenlijk denk ik dat er wat anders aan de hand is.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!