benzine blijft overlopen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
frankanaria
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2012 13:03
Bezit: SS50 en PS50

benzine blijft overlopen

Bericht door frankanaria »

Hallo,

Mijn benzine blijft uit de overloop komen.
Weet iemand misschien of mijn benzine-afsluiting (door de vlotter en afsluitstaafje) compleet is? Misschien mis ik een pakkingringetje of is het staafje niet origineel?
Het vierkante staafje past wel goed in het ronde gaatje, en het kleine pinnetje (wat ± 2,5 mm uit het staafje steekt) heeft genoeg vering.
Alvast super bedankt als je me kan helpen!
Bijlagen
Schermafbeelding 2013-07-20 om 10.44.03.png

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: benzine blijft overlopen

Bericht door NIX »

Ik zie vooral troep zitten. Haal een bus remreiniger en een filter voor in de slang.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: benzine blijft overlopen

Bericht door butt head »

en je vlotter op de goede manier monteren. er staat mij iets bij dat bij een novio carburateur je de vlotter op 2 manieren kan monteren.
de eerste manier dan klemt hij op de buis waar je sproeier in zit.
de twede manier zit er beweging in en kan je hem heen en weer schuiven.

als je remreiniger hebt even goed in dat gat van de vlotternaald spuiten en wat nix al zegt even een filtertje monteren.
anders even met dasty de carburateur goed schoon maken. na het schoon maken goed afspoelen met water.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: benzine blijft overlopen

Bericht door iclaudius »

Vlotternaaldje is metaal, in metaal !! één klein vuiltje en het blijft overstromen, bij mijn pc50 precies hetzelfde.
Heb ooit eens een naaldje van een andere brommer gebuikt (met rubber kopje) en dat was in orde! Maar die bleef soms weer dicht, moest steeds de carb een tik geven :?
Heb toen maar een nieuwe benzinekraan gescoord en alles is OK ...als de kraan dicht is dan he!!
Vlotterbeugeltje moet op (beide lipjes) een dikke 6mm staan.(carb omgekeerd en met vlotternaald erin) tussen uiteinde lip en pakkingrand carb.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: benzine blijft overlopen

Bericht door nielspbr »

Wat heeft je benzinekraan met het oplossen van de (on)dichtheid van je vlotternaald te maken?

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: benzine blijft overlopen

Bericht door apae01 »

Als ik het zo lees, stroomde de carbu over bij niet-draaiende motor, en kan hij dat nu dankzij een werkende benzinekraan voorkomen. Het echte probleem is dus niet verholpen...
In the beginning there was nothing, which exploded.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: benzine blijft overlopen

Bericht door iclaudius »

nielspbr schreef:Wat heeft je benzinekraan met het oplossen van de (on)dichtheid van je vlotternaald te maken?
Best wel , bij mij is het niet te verhelpen.(carb versleten , of naaldje niet goed)
Bij stilstaande brommer gaat ie SOMS na een uur staan lekken (soms ook weer)na een nacht stilstaan, een handpalm met benzine ongeveer.Bij rijdende brommer geen lekkage.
Goede benzinekraan van Kjell verhielp het lek probleem bij mij! wel niet vergeten de brommer te stallen met kraan dicht!en iid het echte dillemma is dan niet echt verholpen, dus zoek een passende naald met rubber kopje ,en alles is klaar!

frankanaria
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2012 13:03
Bezit: SS50 en PS50

Re: benzine blijft overlopen

Bericht door frankanaria »

Bedankt allemaal, ik heb hem goed schoon gemaakt en in het begin liep hij nog eens over, maar nu lijkt het goed te zijn. Goed om te weten dat ik niks mis en dat het ijzer op ijzer is. Hij lekte idd als de brommer niet liep.
Groetjez

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: benzine blijft overlopen

Bericht door iclaudius »

Mooi zo, en houden zo!!!
En lekken kan altijd nog eens gebeuren, door een akelig klein vuiltje! Bedien dan je benzinekraantje! :wink:

Plaats reactie