Honda C50: vraagjes

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
BenderL
4T-MSB beginner
Bezit: Honda C50

Honda C50: vraagjes

Bericht door BenderL »

Goedenavond mensen,

Ik heb een paar vraagjes over mijn C.

Hoe zet ik mijn remmen vast?

Mijn uitlaat was eerst mooi en glimmend, maar nu is hij vrij dof en glimt hij niet meer mooi. Wat kan ik hier aan doen? Helpt turtle wax nog?

Loef heeft er laatst een nieuwe kabelboom ingezet, maar als ik mn linker of rechter knipperlicht aanzet, dan gaan ze allemaal branden. Maar sinds kort mijn rechter voor knipper helemaal niet meer. En mijn neutraal lampje gaat niet meer aan.

Hoe krijg ik mijn witte beenkap weer stralend wit? Hij heeft nu hier en daar wat donkere plekken.

Hij rijdt alleen nog met de choke aan, ik rijd nu met de choke helemaal aan maar hij kan ook half open staan. Of is het normaal dat hij niet rijdt met de choke?

Alvast bedankt!
Bijlagen
Mijn zwarte C en die van mijn vriend.
Mijn zwarte C en die van mijn vriend.
SBloke
4T-MSB regular
Bezit: BMW R1100GS

Re: Honda C50: vraagjes

Bericht door SBloke »

BenderL schreef: Hoe zet ik mijn remmen vast?
Dit is een behoorlijk onduidelijke vraag. Je zou ze vast kunnen zetten door in de remhevel te knijpen op je stuur. Knijp je hard genoeg dan slaan ze vast, mits je deugdelijke remblokjes hebt enzo. Maar dat is niet wat je bedoeld.
BenderL schreef: Mijn uitlaat was eerst mooi en glimmend, maar nu is hij vrij dof en glimt hij niet meer mooi. Wat kan ik hier aan doen? Helpt turtle wax nog?
Chroom moet je poetsen, dat weet elke Harley rijder. Dat zou dan ook meteen mijn advies zijn, zoek even in google het eea op over het poetsen van Chroom. Er zijn vast en zeker speciale middeltjes voor te vinden. Het belangrijkste waar je op moet letten (mijn mening) is dat wat je ook gebruikt om het middeltje erop te smeren: Let op zandkoreltjes (leg je sponsje dus ook niet op de grond neer) want krasjes zijn zo gemaakt.
BenderL schreef: Loef heeft er laatst een nieuwe kabelboom ingezet, maar als ik mn linker of rechter knipperlicht aanzet, dan gaan ze allemaal branden. Maar sinds kort mijn rechter voor knipper helemaal niet meer. En mijn neutraal lampje gaat niet meer aan.
Heb je het bonnetje nog? Ik zou even terug gaan een aangeven dat er iets niet helemaal in orde is met je boom. Of functioneerde hij wel toen je de brommer op ging halen? Zoals alles electische problemen: pak het draadschema en ene multimeter erbij en loop alles na. Het is een arbeidsintensief werkje maar wel de manier om te controleren of alles in orde is en je nergens kortsluitingen hebt. Kijk ook even goed of je knippers wel op de juiste draden zijn aangesloten.
BenderL schreef: Hoe krijg ik mijn witte beenkap weer stralend wit? Hij heeft nu hier en daar wat donkere plekken.
Vroegah.. deden we dat met cif of voor de echt hardnekkige vlekken met vim. Alleen krijg je wel microkrasjes in je kappen die daarna weer eerder vuil worden. Evengoed, ik denk dat het makkelijkste is om iets van een heel licht schuursponsje te pakken en rustig aan de slag te gaan. Maar, wacht even af wat de anderen zeggen want zie ook mijn onderschrift :roll:
BenderL schreef: Hij rijdt alleen nog met de choke aan, ik rijd nu met de choke helemaal aan maar hij kan ook half open staan. Of is het normaal dat hij niet rijdt met de choke?
Nee het is niet normaal dat hij alleen rijdt met de choke erop.

Mag ik een brutale vraag stellen: Hoe technisch ben jij? Heb je enige idee van hoe je brommer in elkaar steekt en ben je bereid om te leren hoe je zelf onderhoud moet uitvoeren (Basale dingetjes als klepjes en puntjes stellen, olie verversen, je carburateur een keertje schoon maken en opnieuw afstellen.) of hoop je dat anderen alle oplossingen voor je komen aandragen.

Als je altijd met de choke aan moet rijden zou ik eens kijken naar onderwerpen in de richting van "Hoe stel ik mijn carburateur af". We hebben op dit forum niet alleen heel erg veel technische kennis, maar ook heel erg veel gedocumenteerde kennis in het technische FAQ subforum. Snuffel er eens rond, en lees onder het genot van een kopje koffie het een en ander over het wonderlijke stukje techniek dat 'C50' heet.

Iedereen hier is ooit begonnen zonder enige technische kennis van blokjes, maar door nieuwsgierig te zijn en dingen te proberen kom je een heel eind en uiteindelijk kun je zelfstandig hele motorblokken reviseren als je dat zou willen. En dan kom je erachter dat de kennis die je hier op doet op deze eenvoudige blokjes ook van toepassing is op motorfietsen en auto's. En dan blijkt dat die kennis best wel goed van pas komt.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!
Plaats reactie