ND is dus Nippon Denso. NT is dan New Type. Dom van me, ben er al een tijdje uit...
Wat de
lifan 140cc spoelen betreft: Past alleen met een beetje sleutelen. De grondplaat past natuurlijk, de pootjes waar de pick-up op zit komen echter tegen het vliegwiel aan, dat is makkelijk weg te slijpen. De pick-up zelf zit ongeveer 5mm te hoog, de pootjes kunnen makkelijk afgevlakt worden (gewoon de helft eraf slijpen). Dan zit de pick-up iets te ver naar buiten. Ik weet niet of dit een probleem gaat geven met de timing of vonk, maar er is ruimte om twee extra gaatjes te boren om het iets naar binnen te schuiven. Dan als laatste: Het schroefje wat de kabel op zijn plaats houdt is ongeveer 1mm te hoog, ook dit is wel makkelijk te verhelpen. De krans past gewoon in het vliegwiel en wekt ook stroom op.
Het Lifan vliegwiel lijkt op de ND, maar is blijkbaar niet een imitatie. Al met al is het een goedkope (35,-) manier om een ND te vervangen.
Er is nog een NT ontstekingsplaat te koop voor zo'n 3 tientjes, die lijkt te passen met deze krans, maar heb ik zelf niet uitgeprobeerd.
--
Mijn probleem
lijkt iets anders te zijn helaas, na alle ellende van de afgelopen weken met nazoeken en uit elkaar halen blijkt het contactslot kapot te zijn... Morgen weer even verder kijken
Edit: Voor de mensen die tegen eenzelfde probleem aanlopen: Contactslot was kapot, hierdoor ging de CDI-unit ook stuk. Ook een vervangende CDI ging kapot helaas, voordat ik achter het contactslotprobleem kwam.