Stilvallen daarna niet meer starten
-
maxzwolle
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Skyteam dax met honda c70 blok
Stilvallen daarna niet meer starten
Hallo allemaal,
Ik heb een skyteam dax met een honda c70 blok met 3 versnellingen semi automaat. Hij reed tot voor kort goed en geen problemen mee gehad. Hij hield op vol gas in zijn 3 wel een beetje in maar geen echt probleem. Nu reed ik laatst dus naar huis, en toen ik op vol gas zat kreeg ik ineens geen reactie meer als ik gas gaf en daarna viel hij ook uit. Toen heb ik een paar minuten lopen kicken en met veel moeite had ik m weer aan de praat gekregen. Maar telkens als ik moest vertragen voor een bocht ofzo viel hij weer uit en moest ik weer als een gek gaan lopen kicken om hem weer aan de praat te krijgen. Maar het werd steeds moeilijker om hem weer aan te krijgen. En na aan tijdje starte hij dus helemaal niet meer en heb ik naar huis moeten lopen. Ik heb de bougie al nagekeken en die geeft nog een vonk. Ik heb de carburateur ook helemaal uit elkaar gehaald om te kijken of die misschien verstopt is, maar die was nog helemaal mooi schoon. Ik heb nu dus echt geen idee hoe ik m'n blokje weer lopend kan krijgen. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb een skyteam dax met een honda c70 blok met 3 versnellingen semi automaat. Hij reed tot voor kort goed en geen problemen mee gehad. Hij hield op vol gas in zijn 3 wel een beetje in maar geen echt probleem. Nu reed ik laatst dus naar huis, en toen ik op vol gas zat kreeg ik ineens geen reactie meer als ik gas gaf en daarna viel hij ook uit. Toen heb ik een paar minuten lopen kicken en met veel moeite had ik m weer aan de praat gekregen. Maar telkens als ik moest vertragen voor een bocht ofzo viel hij weer uit en moest ik weer als een gek gaan lopen kicken om hem weer aan de praat te krijgen. Maar het werd steeds moeilijker om hem weer aan te krijgen. En na aan tijdje starte hij dus helemaal niet meer en heb ik naar huis moeten lopen. Ik heb de bougie al nagekeken en die geeft nog een vonk. Ik heb de carburateur ook helemaal uit elkaar gehaald om te kijken of die misschien verstopt is, maar die was nog helemaal mooi schoon. Ik heb nu dus echt geen idee hoe ik m'n blokje weer lopend kan krijgen. Iemand een idee wat het kan zijn?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Re: Stilvallen daarna niet meer starten
Controleer eens je klepspeling.
Probeer eens of ie op gas loopt, uit een spuitbus of brandertje even achter in de carb spuiten.
Om de carburateur uit te sluiten.
Oliepeil?
Gr. Wim.
Probeer eens of ie op gas loopt, uit een spuitbus of brandertje even achter in de carb spuiten.
Om de carburateur uit te sluiten.
Oliepeil?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Klinkt mij meer naar warmloper, afkoelen, warmloper, afkoelen, geen compressie meer, geen plofjes meer.
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Is je vliegwiel soms verdraaid??, haal hem er eens af en kijk of de spie nog heel is...
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Begin maar gewoon met de klepspeling en als ik het zo hoor kan het ding uberhaupt wel een afstelbeurt hebben.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Soop
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Enig raar geluid toen ie uitviel?
Hallo,
Kan misschien restanten pekel zijn . Als dat spul zich af en toe ergens tussen bougie en bobine heeft genesteld kun je ook dit soort dingen krijgen.Het heeft tenslotte aardig geregeld. Je kunt het goed zien , als je kunt starten , in het donker. Zie je precies waar de vonkoverslag zit.Goed schoonmaken van (bougie)kabel , dan tectiel er op spuiten.
Groeten,Adri.
Kan misschien restanten pekel zijn . Als dat spul zich af en toe ergens tussen bougie en bobine heeft genesteld kun je ook dit soort dingen krijgen.Het heeft tenslotte aardig geregeld. Je kunt het goed zien , als je kunt starten , in het donker. Zie je precies waar de vonkoverslag zit.Goed schoonmaken van (bougie)kabel , dan tectiel er op spuiten.
Groeten,Adri.
-
maxzwolle
- 4T-MSB beginner
ik heb de kleppen gesteld en toch maar een nieuwe bougie erop gezet. En inmiddels start ie ook weer. Hij rijd ook weer kleine stukjes, maar met moeite. Ik ga de carburateur nog afstellen en dan maar hopen dat ie weer rijd zoals hij altijd heeft gedaan.
-
Soop
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Als de carb echt goed schoon is en hij blijft dit doen moet je je cilinder/ zuiger maar eens gaan bekijken
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Hoe stonden de kleppen?
Rookt ie blauw?
Hoe is de compressie?
De/monteer het vliegwiel eens.
Gr. Wim.
Rookt ie blauw?
Hoe is de compressie?
De/monteer het vliegwiel eens.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
-
maxzwolle
- 4T-MSB beginner
Ik heb vandaag de carburateur afgesteld. En hij loopt weer prima in alle versnellingen. Alleen als ik veel toeren maak houd hij in en gaat hij schokken.
Er komt ook veel meer rook uit de uitlaat dan normaal. Heeft het voor het stotteren nog zin om het vliegwiel te de/monteren? En wat kan ik er anders nog aan doen?
Er komt ook veel meer rook uit de uitlaat dan normaal. Heeft het voor het stotteren nog zin om het vliegwiel te de/monteren? En wat kan ik er anders nog aan doen?
Vrees dat je een warmloper hebt gehad...
Zat er nog genoeg olie in je blok?
Zat er nog genoeg olie in je blok?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Maak eerst de carb eens schoon. Klinkt alsof er water in de vlotterbak zit, de sproeier niet schoon is of het kraantje niet goed doorloopt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.