Electratroubles
-
cypher156
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: SS50Z(K3) in opbouw
SS50Z(K3) in & voor onderdelen
Electratroubles
Hoi,
Ik heb mijn mooie SS50 rijdbaar gekregen, maar nu moet de electra nog.
Wat mij opviel was dat er uit de spoelenplaat geen roze draad komt. Alleen zwart, geel en groen (en de groen-rode neutraal-draad).
nu las ik ergens op het forum dat de roze draad niet heelveel uitmaakt, klopt dit?
verder heb ik alles aangesloten volgens het schema, ik heb geen groene draad in de kabelboom, maar daar heb ik de groen-witte voor gebruikt (immi-draadboom).
nou heb ik dus een probleem, de toeter & neutraallichtwerken normaal, maar als ik het licht inschakel houden deze er beide mee op. Wat zou het probleem kunnen zijn?
de koplamp brandt wel, maar zeer vaag. Achterlamp doet het wel gewoon goed.
Groet
Ik heb mijn mooie SS50 rijdbaar gekregen, maar nu moet de electra nog.
Wat mij opviel was dat er uit de spoelenplaat geen roze draad komt. Alleen zwart, geel en groen (en de groen-rode neutraal-draad).
nu las ik ergens op het forum dat de roze draad niet heelveel uitmaakt, klopt dit?
verder heb ik alles aangesloten volgens het schema, ik heb geen groene draad in de kabelboom, maar daar heb ik de groen-witte voor gebruikt (immi-draadboom).
nou heb ik dus een probleem, de toeter & neutraallichtwerken normaal, maar als ik het licht inschakel houden deze er beide mee op. Wat zou het probleem kunnen zijn?
de koplamp brandt wel, maar zeer vaag. Achterlamp doet het wel gewoon goed.
Groet
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Electratroubles
Leuk dat je bijna klaar bent!
Roze is in de NL uitvoering niets
Groen is de draad die de accu voedt bij licht uit.
Geel voedt de verlichting bij licht aan dus.
Groen-wit is altijd massa! Daar moet de - van de accu aan en zorg ook maar voor een extra massa aan het achterspatbord als hij in rubbers hangt.
Hebben je contactslot en bobine verder ook goede massa?
Gebruik je een accu?
Punt is dus even dat er in de imi draadboom een andere kleur dan de standaard groene moet zijn, en anders een extra groene draad erbij trekken.
Dus uit ontsteking
Groen----) Groen ( in jouw geval een andere)
Zwart-----) zwart
Roze------)XXXX
Geel------) geel
Roze is in de NL uitvoering niets
Groen is de draad die de accu voedt bij licht uit.
Geel voedt de verlichting bij licht aan dus.
Groen-wit is altijd massa! Daar moet de - van de accu aan en zorg ook maar voor een extra massa aan het achterspatbord als hij in rubbers hangt.
Hebben je contactslot en bobine verder ook goede massa?
Gebruik je een accu?
Punt is dus even dat er in de imi draadboom een andere kleur dan de standaard groene moet zijn, en anders een extra groene draad erbij trekken.
Dus uit ontsteking
Groen----) Groen ( in jouw geval een andere)
Zwart-----) zwart
Roze------)XXXX
Geel------) geel
Laatst gewijzigd door SuzuhaTR1 op 22 jun 2016 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
cypher156
Oke, dus dan heb ik m'n voorlamp goed aangesloten, blauw op blauw, wit op wit en groen/wit op groen/wit uit de kabelboom.
in m'n kabelboom zit gewoon een groene, deze gaat volgens het schema naar de dimmer-schakelaar (daarop zit hij nu ook aangesloten.) misschien dat dit fout is, zal het nakijken!
voedt de groene draad eventueel de toeter en het neutraallicht? Dat zou kunnen verklaren waarom deze uitgaan als ik het licht inschakel.
Om je vragen te beantwoorden, ik heb gewoon een goeie stevige vonk dus de massa zal goed zitten, of ben ik nu naïef? Hoe zou ik dit kunnen controleren?
Ja ik gebruik een accu, maar deze is nodig aan vervanging toe.
Edit;
Dit is de kabelboom: http://www.4taktwinkel.nl/Draadboom-SS50-CD50-imitatie
in m'n kabelboom zit gewoon een groene, deze gaat volgens het schema naar de dimmer-schakelaar (daarop zit hij nu ook aangesloten.) misschien dat dit fout is, zal het nakijken!
voedt de groene draad eventueel de toeter en het neutraallicht? Dat zou kunnen verklaren waarom deze uitgaan als ik het licht inschakel.
Om je vragen te beantwoorden, ik heb gewoon een goeie stevige vonk dus de massa zal goed zitten, of ben ik nu naïef? Hoe zou ik dit kunnen controleren?
Ja ik gebruik een accu, maar deze is nodig aan vervanging toe.
Edit;
Dit is de kabelboom: http://www.4taktwinkel.nl/Draadboom-SS50-CD50-imitatie
Haal die groene uit het blok maar weer snel los van de groen/ witte en zoek even door naar de groene draad. Of gebruik de roze in de boom. Groen voedt de lampen niet, maar de accu als de lampen uit staan.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Dank je Eric....dat van die groene is helemaal ok!
-
cypher156
Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd, de groene uit het blok zit op de groene uit de boom. GW is in mijn geval de massa. hier gaan alle min-polen van de verbruikers heen. lamp, toeter & kilometerteller-verlichting. aan de andere kant hiervan heb ik de minpool van de accu aangesloten.Eric schreef:Haal die groene uit het blok maar weer snel los van de groen/ witte en zoek even door naar de groene draad. Of gebruik de roze in de boom.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Geelwit gaat van de lichtschakelaar naar de gelijkrichter. Afhankelijk van licht aan of licht uit (hoog of laag) krijgt het HELE systeem stroom van de groene (uit) of de gele (aan). Dat wordt in de lichtschakelaar geregeld.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Groen van de toeter hoort ook niet op groen /wit. Of de toeter moet constant moeten toeteren. Heb je je frame gespoten? Maak een deel bij het contractslot kaal en zorg ervoor dat en ook contact is tussen het blok en frame. Je kunt ook een draad aan het blok maken en deze aansluiten op groen/wit
-
cypher156
Klopt, groen van de toeter gaat via de schakelaar naar groen/wit. dat is nu ook het geval, eerst toeterde hij inderdaad constant. dat probleem had ik snel gevonden 
Ja, m'n frame is gespoten. Is het kaalmaken daadwerkelijk noodzakelijk, of is de GW naar blok-kabel genoeg?
Juist, dus groen wordt gebruikt om de accu te laden als het licht uitgeschakeld is?
Dan ga ik eens controleren of er over beide polen (geel/groen) van de generator wel spanning loopt. en of dit door de schakelaar goed geschakeld wordt.
Ja, m'n frame is gespoten. Is het kaalmaken daadwerkelijk noodzakelijk, of is de GW naar blok-kabel genoeg?
Juist, dus groen wordt gebruikt om de accu te laden als het licht uitgeschakeld is?
Dan ga ik eens controleren of er over beide polen (geel/groen) van de generator wel spanning loopt. en of dit door de schakelaar goed geschakeld wordt.
Komt er uit jouw linker schakelaar een groen/witte draad? Als het goed is, maakt het stuur gewoon massa en.maak je massa door het tuterknopje in te drukken. Je kunt ook alleen een draad aan het blok maken en deze aan groen/wit hangen. Vergeer alleen niet om ook een massakabel voor het achterlicht te maken.
-
cypher156
Ja, uit mijn linker schakelaar komt een groen/witte draad, deze heb ik ook aangesloten op de draadboom.
Een massakabel voor het achterlicht had ik al gemaakt omdat het remlicht niet wou werken. dus nu is het makkelijkst om gewoon ff een draadje aan het frame te leggen.
Ga ik dat vanavond ff proberen, Jullie horen van me of het heeft geholpen!
Een massakabel voor het achterlicht had ik al gemaakt omdat het remlicht niet wou werken. dus nu is het makkelijkst om gewoon ff een draadje aan het frame te leggen.
Ga ik dat vanavond ff proberen, Jullie horen van me of het heeft geholpen!
-
cypher156
Hmm, een draadje naar het blok of frame heeft geen nut.
Er komt genoeg voltage uit m'n spoelen, als hij hoger in de toeren komt loopt het zelfs op naar 12 volt, klopt dat wel?
Zodra ik het licht inschakel lijkt het of de spoelen niks meer leveren. er is dan maar 0,nogwat volt beschikbaar.
Zou dit eventueel kunnen komen doordat er ergens een massa en voedingsdraad kortsluiten? (heb de lichtschakelaar nog niet doorgemeten.)
Ik heb wel een nieuwe spanningsregelaar en gelijkrichter aangeschaft, kijken of dat wat uitmaakt.
PS: ik heb een 4-pins gelijkrichter genomen, kan een van jullie mij vertellen hoe deze aangesloten moet worden? (dit is 'm: http://www.4taktwinkel.nl/Spanningsrege ... erlichting)
Er komt genoeg voltage uit m'n spoelen, als hij hoger in de toeren komt loopt het zelfs op naar 12 volt, klopt dat wel?
Zodra ik het licht inschakel lijkt het of de spoelen niks meer leveren. er is dan maar 0,nogwat volt beschikbaar.
Zou dit eventueel kunnen komen doordat er ergens een massa en voedingsdraad kortsluiten? (heb de lichtschakelaar nog niet doorgemeten.)
Ik heb wel een nieuwe spanningsregelaar en gelijkrichter aangeschaft, kijken of dat wat uitmaakt.
PS: ik heb een 4-pins gelijkrichter genomen, kan een van jullie mij vertellen hoe deze aangesloten moet worden? (dit is 'm: http://www.4taktwinkel.nl/Spanningsrege ... erlichting)
Ik Denk dat je inderdaad ergens kortsluiting hebt en bij wat gas kan je wel meer dan 12v krijgen en 30/40v is geen uitzondering. Waarom niet gewoon alleen een gelijkrichter voor de accu ipv dit dure ding? In de faq staat hoe hij aangesloten moet worden.
-
cypher156
Gelijkrichter, ik bedoel natuurlijk een spanningsregelaar.
Nou, ik wil graag ook m'n lampjes e.d. heel houden. Dus dat moet hiermee wel goed gaan toch?
Kortsluiting dus, de meest voor de hand liggende oplossing is dan in de schakelaar.
Heb er nogeen liggen, zal ze beide ff doormeten en evt. vervangen, kijken of 't wat uit maakt.
Nou, ik wil graag ook m'n lampjes e.d. heel houden. Dus dat moet hiermee wel goed gaan toch?
Kortsluiting dus, de meest voor de hand liggende oplossing is dan in de schakelaar.
Heb er nogeen liggen, zal ze beide ff doormeten en evt. vervangen, kijken of 't wat uit maakt.