Kickstart-as SS50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Shiva L. Niet
4T-MSB beginner
Bezit: SS50
Contacteer:

Kickstart-as SS50

Bericht door Shiva L. Niet »

http://www.cmsnl.com/honda-ss50z-k3-net ... ml#results
1; is de as (#7 van de tekening) het zelfde als de as uit een C50? Ik heb nog een gloednieuwe as van mijn C-blok liggen en wil weten of ik die kan gebruiken.
2; wat is een alternatief voor het tandwiel (#1 van de tekening)? Een zelfde soort tandwiel is max 25 EURO, maar de tandwielen met het oude nummer zijn 50+ EURO. 50 EURO vind ik echt een beetje teveel voor zo'n tandwiel. #3 van de tekening word nog steeds gebruikt in nieuwere blokken, maar het tandwiel dat daarbij zit heeft een ander nummer. Zie de volgende tekening.
http://www.cmsnl.com/honda-cd50s-1997-v ... ml#results
als het maar ronddraait
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Kickstart-as SS50

Bericht door NIX »

Beide plaatjes zijn van het constant mesh type. Het aantal tandjes zal wel het verschil zijn. Vroege OT is anders, daar verschuift het hele tandwiel. De kale as is voor zowel C als SS hetzelfde, het is het aantal tanden wat verschilt. Als je een complete as hebt, hoef je alleen een kale as van het juiste type te kopen. Hoeft niet perse bij cms, elke toko kan je helpen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Shiva L. Niet
4T-MSB beginner
Bezit: SS50
Contacteer:

Bericht door Shiva L. Niet »

NIX - Duidelijk verhaal. Maar het gaat me om het tandwieltje. Bij Leertouwer, hier om de hoek, is het tandwiel 49 EURO. Het tandwiel van de CD50 Benly 1997 is maar 24,50 (ex. BTW), maar daar (CMS) word niet bij vermeld hoeveel tandjes die heeft. Dus mijn vraag is; is het tandwiel van de Benly ook te gebruiken in mijn SS? Of waar kan ik voor een normale prijs zo'n origineel SS tandwiel kopen?
als het maar ronddraait
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Men neme het oude tandwiel (en as) en gaat even bij een brommerzaak buurten. Of je gaat gewoon even langs en je vraagt het.

(Zo heeft men bij loef een passend combo voor mijn atc70 bak gevonden, die heeft normaal helemaal geen kickas.)
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen

Bericht door SuzuhaTR1 »

nielspbr schreef:Men neme het oude tandwiel (en as) en gaat even bij een brommerzaak buurten. Of je gaat gewoon even langs en je vraagt het.

(Zo heeft men bij loef een passend combo voor mijn atc70 bak gevonden, die heeft normaal helemaal geen kickas.)
Hoi Niels......heb jij nu een kickstarter op je atc70?
Ik zou dat ook wel op mijn atc110 willen.....ik zie wel een afgedopt of niet uitgeboord gat voor een kickas in de rechter blokkap...,

Gr Wynand
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

SuzuhaTR1 schreef:
nielspbr schreef:Men neme het oude tandwiel (en as) en gaat even bij een brommerzaak buurten. Of je gaat gewoon even langs en je vraagt het.

Hoi Niels......heb jij nu een kickstarter op je atc70?
Ik zou dat ook wel op mijn atc110 willen.....ik zie wel een afgedopt of niet uitgeboord gat voor een kickas in de rechter blokkap...,

Gr Wynand
Nee, een atc70 bak die komende winter een zb blok ingaat.
Plaats reactie