Hey iedereen,
Ik zit met een "probleem".
Ik heb nu toch al een tijdje dat mijn uitlaat enorm hard knalt soms.
Ik heb hem daarvoor binnen gedaan in de shop waar ik hem gekocht heb en zij hebben alles nagekeken en alles bleek in orde te zijn.
Het gebeurd ook enkel als ik de motor net start, vertrek en dan gas loslaat in 4e, 3e en 2e.
Als ik even blijf doorrijden (ongeveer 2-3 minuten) zonder gas los te laten dan heb ik het niet en ook na 5 minuten met knallen is het ook gedaan. Dus het is enkel in het begin.
Het is wel een prettig sportief geluid maar ik zou toch graag de oorzaak hiervan weten zodat ik niets kapot maak / verbrandt.
Is er iemand die mij kan helpen met eventueel de oorzaak te vinden want alles qua aansluitingen en mengsel is in orde en ik heb ook geen valse lucht die binnenkomt.
ps: Ik heb ook een geluidsopname ervan (niet mega duidelijk want gsm zat in broekzak) maar ik heb geen idee hoe ik dit kan uploaden.
knallen uitlaat
-
Hosh_Tokolosh
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Re: knallen uitlaat
De motor is in het begin nog koud en loopt tijdens de opwarmperiode in de koudloopregeling.
Dat knallen is dan niet erg hoor.
Maar dat zei "de zaak" toch ook al?
Vertrouw je die niet??
Gr. Wim.
Dat knallen is dan niet erg hoor.
Maar dat zei "de zaak" toch ook al?
Vertrouw je die niet??
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
Hosh_Tokolosh
Hey Wim,
Ze hebben inderdaad vermeld dat er niets aan de hand is maar ik vertrouw ze niet altijd vanwege vorige problemen die ik gehad heb.
Om een voorbeeld te geven:
Ik had een injectiesysteem voor een 125cc gekocht bij hun voor € 150 (op hun aanraden om te kunnen opvoeren)
Deze had ik gemonteerd en even was alles in orde tot hij moeilijk deed met starten etc.
Dus ik heb daarna veel problemen gehad doordat er valse lucht binnenkwam en meer toeren draaide dan nodig was.
Stationair draaide hij 2500 toeren dus moest ik hem nog eens binnenbrengen om alles terug in orde te krijgen. Dat kostte mij weeral wat geld.
Daarna was alles in orde maar één van de medewerkers (die ik met de tijd heb leren kennen) heeft mij verteld dat ze terug het originele injectiesysteem er hebben opgezet en gewoon de formule hebben aangepast.
Dus het had mij een hoop geld kunnen besparen en daarom vertrouw ik de baas daar niet zo goed..
-
Hosh_Tokolosh
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Nu ben ik 100% zeker dat alles in orde is.
Nu ben ik 100% zeker dat alles in orde is.
-
Lucrafc
- Bezit: Zenua 125cc dax imitatie
Knallen in de uitlaat kan ook wel van een lekkende uitlaat pakking komen.
Alles zet uit als het warm word en zo mogelijk dicht het dan terug af. (gewoon checken of de moeren vast staan)
Alles zet uit als het warm word en zo mogelijk dicht het dan terug af. (gewoon checken of de moeren vast staan)