cd50 en vvv

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

cd50 en vvv

Bericht door aardbei64 »

hallo,

ik heb nogsteeds gezeik met de cd.

ik heb om te testen mn vvv vastgezet. om te kijken of de vervroeging de problemen veroorzaakt.

nu als ik ga rijden loop die iets regelmatiger, maar er zit totaal geen gang meer in ik kom niet boven de 30km/ph uit.

waar kan ik dat probleem in zoeken.

de ontsteking is goed afgesteld. netzo als de vvv want die moet ook openen op de F
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Re: re

Bericht door aardbei64 »

Eric schreef:genoeg kompressie,
goed mengsel - redelijk tot goed
lagers goed, - nieuw
ketting tandwielen goed, - nieuw
luchtfiler niet verstopt (ook mengsel), - onbekend. maar is origineel, met papierfilter onder zadel
uitlaat niet verstopt, - nee
vliegwiel wel goed machnetisch, - ja
goeie maat vliegwiel, -ja
goeie vonk???? - ja
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

op de top met vastgezet vvv ( 30 kmph) loopt die wel regelmatig. maar dr zit geen pit in,
amigo
4T-MSB regular

Bericht door amigo »

Draai je vliegwiel kapje eraf en start your engine. Kijk ff of je vonken tussen de punten ziet. Zoja, condensator vervangen en eventueel ook je contactpunten. Is dit allemaal OK, stel dan je kleppen af op 0,05mm. Zorg er wel voor dat het vliegwiel dan op T staat. Ik weet ook niet of je een keer de cilinderkop eraf hebt gehad, anders zou misschien je kleptiming niet goed kunnen staan. Zo te horen heb je een aantal keer je vliegwiel eraf gehaald. Kijk ff of je spietje nog goed is, zodat het vliegwiel ook goed op zn plaats kan blijven zitten. En zorg er uiteraard voor dat het vliegwiel er GOED opzit. Zit dit allemaal snor, kijk dan naar je bougie om te zorgen of je carb goed afgesteld staat. Maak ook ff je carb schoon, het kan goed zijn dat je sproeier(s) verstopt zitten, je luchtfilter eventueel ook.
Dus dit allemaal ff nakijken:
Vonken tussen punten?
Klepspeling goed?
Kleptiming goed?
Spietje goed?
Vliegwiel goed erop?
Carb schoon?
Carb afstelling OK?
Luchtfilter schoon?

Nou moet het wel goed komen :!:
Succes :wink:
SS50 loopt weer sinds een jaar!
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

amigo schreef:Draai je vliegwiel kapje eraf en start your engine. Kijk ff of je vonken tussen de punten ziet. Zoja, condensator vervangen en eventueel ook je contactpunten. Is dit allemaal OK, stel dan je kleppen af op 0,05mm. Zorg er wel voor dat het vliegwiel dan op T staat. Ik weet ook niet of je een keer de cilinderkop eraf hebt gehad, anders zou misschien je kleptiming niet goed kunnen staan. Zo te horen heb je een aantal keer je vliegwiel eraf gehaald. Kijk ff of je spietje nog goed is, zodat het vliegwiel ook goed op zn plaats kan blijven zitten. En zorg er uiteraard voor dat het vliegwiel er GOED opzit. Zit dit allemaal snor, kijk dan naar je bougie om te zorgen of je carb goed afgesteld staat. Maak ook ff je carb schoon, het kan goed zijn dat je sproeier(s) verstopt zitten, je luchtfilter eventueel ook.
Vonken tussen punten? = nope
Klepspeling goed? = ja
Kleptiming goed? = ja
Spietje goed? = ja
Vliegwiel goed erop? = ja
Carb schoon? = moet ik nog ff doen
Carb afstelling OK? = vermoedelijk
Luchtfilter schoon? = ff kijken

aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

amigo schreef:Draai je vliegwiel kapje eraf en start your engine. Kijk ff of je vonken tussen de punten ziet. Zoja, condensator vervangen en eventueel ook je contactpunten. Is dit allemaal OK, stel dan je kleppen af op 0,05mm. Zorg er wel voor dat het vliegwiel dan op T staat. Ik weet ook niet of je een keer de cilinderkop eraf hebt gehad, anders zou misschien je kleptiming niet goed kunnen staan. Zo te horen heb je een aantal keer je vliegwiel eraf gehaald. Kijk ff of je spietje nog goed is, zodat het vliegwiel ook goed op zn plaats kan blijven zitten. En zorg er uiteraard voor dat het vliegwiel er GOED opzit. Zit dit allemaal snor, kijk dan naar je bougie om te zorgen of je carb goed afgesteld staat. Maak ook ff je carb schoon, het kan goed zijn dat je sproeier(s) verstopt zitten, je luchtfilter eventueel ook.
Vonken tussen punten? = nope
Klepspeling goed? = ja
Kleptiming goed? = ja
Spietje goed? = ja
Vliegwiel goed erop? = ja
Carb schoon? = moet ik nog ff doen
Carb afstelling OK? = vermoedelijk
Luchtfilter schoon? = ff kijken

amigo
4T-MSB regular

Bericht door amigo »

dan vermoed ik toch een verstopte carb. Is dan het meest waarschijnlijk.
SS50 loopt weer sinds een jaar!
SingaBernd
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50 en C50

Bericht door SingaBernd »

Valse lucht ?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Als je een vvv vastzet, staat de onsteking later dan een verlatend vastgezet vliegwiel. Om en beetje fatsoenliojk beeld te krijgen zou je het tijdstip ergens tussen het laatste en vroegste in moeten zetten.

Sluiten je kleppen goed af? Geen gebroken klepveer?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

ik heb vandaagf de carb, schoon gemaakt, en er een grotere sproeier ingezet. ( van 68 naar 72)

de veren terug in de vvv dus die werkt wel weer goed

verder nogmaals de kleppen gesteld en het ontstekingstijdstip wewderom aangepast

resultaat..... weinig,

ik doe ergens iets fout, nu nog ontdekken wat.

trouwens om zeker te zijn dat ik geen valse lucht pak heb ik overal als extra vloeibare pakking tussen gedaan. als afsluiitmiddel
SingaBernd
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50 en C50

Bericht door SingaBernd »

luchtfilter misschien verstopt ?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

NIX schreef:Sluiten je kleppen goed af? Geen gebroken klepveer?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie