Handgekoppeld blok ombouwen naar semi automaat
Handgekoppeld blok ombouwen naar semi automaat
Is het mogelijk om een Chinees blok 125cc met handkoppeling om te bouwen naar semi automaat? Zo ja, kan dit met spullen van een origineel C50 blok, of moet het spul worden overgezet uit een (125cc?) Chinees semi blok? Zie op het forum wel vragen over ombouwen van semi automaat naar handkoppeling, maar niet andersom.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Handgekoppeld blok ombouwen naar semi automaat
Ik zou gelijk een 125 semi halen. Weet je in ieder geval zeker dat alles past.
Ja precies. Heb nog zo’n 125cc blok liggen en een C50 blok. Wil hem wel eens proberen, maar wil geen handkoppeling op mijn C’tje zetten. Anders eerst maar eens een tijdje met het 90cc blok touren als ik hem op kenteken heb gezet.
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
zet een 54mm cilinder onder je 90 blok.
Life is too short for lousy coffee.
125cc past niet (zonder aanpassingen) op een 90cc blok toch? Dacht dat ik dat ergens had gelezen...
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Tezien welk type 125 het is. Model met koppeling op de kruk of op de bak
Zou ik even moeten kijken, volgens mij op de krukas...
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
Dan is dat te doen. Hou er wel rekening mee dat je best wel nieuwe plaatjes en veren monteert
Aha. En de versnellingsbak kan blijven? Verder moet alles wat te maken heeft met schakelen overgezet worden?
ik stel me zo voor dat je ook een andere schakelas moet hebben, een langere, met plaats voor de hevel die voor het ontkoppelen zorgt.
hou er rekening mee dat in geval van vierbak dat je de vrij niet makkelijk meer vinden zal, niet dat het uitmaakt voor een semi, maar toch.
hou er rekening mee dat in geval van vierbak dat je de vrij niet makkelijk meer vinden zal, niet dat het uitmaakt voor een semi, maar toch.
Misschien toch maar kijken of de 125cc cilinder en kop passen op mijn 90cc semi blok t.z.t. Bedankt voor de reacties allemaal!
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
Die neem je over van u eigen blok hé.lil schreef: ↑06 aug 2020 23:04 ik stel me zo voor dat je ook een andere schakelas moet hebben, een langere, met plaats voor de hevel die voor het ontkoppelen zorgt.
Schakelwals mag blijven zitten. En het is hoogstens een hoekje weg doen om hem mooi te laten werken.
Dus ombouw is perfect te doen
-
René
- Admin
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Gaat een c50 koppeling niet slippen op 125cc?
waarschijnljik wel Rene. C90 NT heeft 3 plaats semi koppeling ipv 2 plaats C50. Dat gaat denk ik beter.
Schakel as moet vervangen, dat kan zonder je hele blok te splitsen, en dan primaire tandwiel, dat grote tandwiel, passend bij het tandwiel achter je koppeling, de koppeling zelf met alles erbij, ook de bronzen bus mee vervangen, koppelingsdeksel. Verder moet het kunnen, tenzij Chinezen er iets geks mee gedaan hebben.
Schakel as moet vervangen, dat kan zonder je hele blok te splitsen, en dan primaire tandwiel, dat grote tandwiel, passend bij het tandwiel achter je koppeling, de koppeling zelf met alles erbij, ook de bronzen bus mee vervangen, koppelingsdeksel. Verder moet het kunnen, tenzij Chinezen er iets geks mee gedaan hebben.
''UNOX MAN''
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
De topicstarter begint met de uitgangssituatie een chinese 125 met handkoppeling en een c50 blok.
Ik blijf erbij,
Voor je hiervan een 125 semi hebt gemaakt kun je net zo goed een 125 semi halen... (en verkoop je de 125 handkoppeling)
Ik blijf erbij,
Voor je hiervan een 125 semi hebt gemaakt kun je net zo goed een 125 semi halen... (en verkoop je de 125 handkoppeling)